سه شنبه, ۲۸ فروردین, ۱۴۰۳ / 16 April, 2024
مجله ویستا

آیا یوری گاگارین اولین فضانورد تاریخ است؟


آیا یوری گاگارین اولین فضانورد تاریخ است؟
یک مجله علمی ایتالیایی با ارائه اسنادی مدعی شده است که "یوری گاگارین" اولین انسانی نیست که به فضا سفر کرد، بلکه تنها می تواند اولین انسانی باشد که زنده از فضا به زمین بازگشته است. مجله علمی ایتالیایی " Focus Storia" در آستانه پنجاهمین سالگرد پرتاب Sputnik ۱، اولین قمر مصنوعی دنیا در ۴ اکتبر ۱۹۵۷ به فضا با ارائه اسنادی مدعی شده است که "یوری گاگارین"، فضانورد روسی نمی تواند اولین انسانی باشد که به فضا سفر کرده است، بلکه می تواند اولین انسانی باشد که زنده به زمین بازگشته است.
درحقیقت دو برادر ایتالیایی پرده از اسرار برخی از ماموریت های فضایی ناگورا اتحاد جماهیر شوروی سابق قبل از سفر یوری گاگارین به فضا در آوریل ۱۹۶۱ برداشته اند. این دو برادر به نام های "آکیله و جامباتیستا جودیکا کوردیلیا" در دهه های ۵۰ و ۶۰ در یک ایستگاه رادیو- شنود فضایی در شهر "تورینو" مسئول شنود تمام فرستنده های رادیویی فضایی بودند.
جامباتیستا جودیکا کوردیلیا به دوماهنامه " Gruner+Jahr" انتشارات "موندادوری" به مدریت "ساندرو بوئری" اظهار داشته است: "اولین ماموریت فضایی انسان در آوریل ۱۹۶۱اتفاق نیفتاد، بلکه تاریخ اولین ماموریت ۲۸ نوامبر ۱۹۶۰ است."
این مامور سابق ایستگاه رادیو - شنود تورینو در ادامه افزود که در شب ۲۸ نوامبر ۱۹۶۰ پیامی به رمز "مورس" را دریافت کرده است. متن این پیام که مرتب تکرار می شده به این شرح بوده است:" درخواست کمک از تمام دنیا".
وی در این خصوص توضیح داد : این علامت که هرلحظه ضعیف تر می شد، از یک نقطه ثابت در آسمان ارسال می شد.
سرانجام ما متقاعد شدیم که یک ناو فضایی با سکنه اش در فضا درحال نابودی هستند. اما این تمام ماجرا نیست. در واقع ما علائم مربوط به یک پرواز دیگر را هم در دوم فوریه ۱۹۶۱ به ثبت رساندیم. در این ثبت ما توانستیم علائم ضربان قلب یک فضانورد را که به نظر می رسید از خفگی در حال جان سپردن است را به ثبت رساندیم. دو روز بعد از این حادثه اتحاد جماهیر شوروی سابق خبر پرتاب قمر مصنوعی Sputnik ۷ به علاوه ویژگی های ناوفضایی Vostokرا اعلام کرد و خاطر نشان کرد که گاگارین از این ناو فضایی برای سفر به فضا استفاده خواهد کرد."
وی در ادامه اظهارات خود افزود: "به این ترتیب هیچ کس نفهمید سرنوشت فضانوردی که ما شناسایی کرده بودیم، چه شد. اما "آکیله ماریو دولیوتی"، یکی از بزرگترین مختصصان قلب ایتالیا [در آنزمان] علائمی را که ما ثبت کرده بودیم مورد بررسی قرار داد و تائید کرد که این علائم مربوط به ضربان قلب یک انسان است."
در آن سالها، رژیم شوروی سابق حفاظت سختی را درباره ماموریت های فضایی خود انجام می داد، اما در زمان های بعد هم تنها یک سند را ارائه کرد که فرضیه های برادران "جودیکا کوردیلیا" را تائید می کرد. درحقیقت تئوری های این دو برادر در آن سالها توسط شبکه "بی بی سی" از اعتبار زیادی برخوردار شد.
اما به تازگی شخصی با نام "ماریو دل روزاریو" به مجله Focus Storia اسناد آرشیوی را ارائه کرده است که بر ادعاهای برادران جودیکا درخصوص ثبت ضربان قلب یک فضانورد در فوریه ۱۹۶۱ مهر تائید می زند.
وی در این خصوص توضح داد: "من هم به طرز واضحی این علائم را ثبت کردم و به یک پزشک نشان دادم. آن پزشک علائم را شنید و تائید کرد که مربوط به ضربان قلب یک انسان است. "
اما فرضیه های یک کارشناس رادیو "گراهان هفت" (Sven Grahn) نیز دراین خصوص شنیدنی است. وی اظهار داشته است:" در برخی موارد علائم مربوط به فرستنده های زمین به زمین را می توان جذب کرد. لازم به یادآوری نیست که بگوییم ایستگاه های ضد موشکی که از ایستگاه های فضایی "بایکنور" محافظت می کردند، از همان بسامدهایی استفاده می کردند که فضانوردان مورد استفاده قرار می دادند. پس این علائم می توانستند توسط هواپیماهای در حال پرواز جذب شود و این دو برادر این علائم را ردیابی کرده باشند."
http://shalamshoorba.blogfa.com/۸۶۰۸.aspx
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید