سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

برگر بدون نان


برگر بدون نان
اگر از علاقمندان برگر ها هستید اما نباید نان میل کنید، این برگر با طعم استثنایی خود شما را راضی خواهد کرد.
اگر از علاقمندان برگر ها هستید اما نباید نان میل کنید، این برگر با طعم استثنایی خود شما را راضی خواهد کرد. از آنجایی که که این برگر باید هنگام کباب شدن از حرارت یکنواخت بهره مند شود، در ۱۸ دقیقه اول کباب کردن آن، مدام گوشه آن را بلند نکنید.
● مواد لازم برای ۶ نفر:
▪ ۹۰۰ گرم گوشت چرخ کرده کم چربی
▪ ۲۳۰ گرم سوسیس دودی چرخ شده
▪ ۸۵ گرم پنیر پارمسان خرد شده در اندازه ۲.۵ در ۰.۵ سانتیمتر
▪ ۳ یا ۴ ق.چ. فلفل دلمه ای قرمز کباب شده خرد شده به قطعات ۲.۵ سانتی متری
▪ نمک و فلفل
▪ برگ کاهو به مقدار لازم
▪ ۶ گوجه فرنگی ریز
● روش تهیه:
۱) گوشت چرخ کرده و سوسیس را با دست در کاسه ای بزرگ با هم مخلوط کنید، نگران یکنواخت شدن آن نباشید، چون به تدریج بیشتر مخلوط خواهند شد. مخلوط گوشت را به ۱۲ کره هم اندازه تقسیم کنید. هر یک از توپهای گوشت را روی کاغذ روغنی پهن کنید تا به شکل دایره ای به قطر ۱۰ و ارتفاع ۱.۵ سانتیمتر درآید.
پنیر و فلفل دلمه ای را بر روی شش تا از برگرها تقسیم کنید و برگرهای ساده را روی آنها قرار دهید. دو لایه برگر را به آرامی روی هم فشار دهیدتا لبه ها بهم بچسبند. نمک و فلفل را روی آنها بپاشید.
۲) برای منقل ذغالی، ذغالها را داخل منقل بچینید، توری یا سینی مخصوص کباب کردن را روی ذغالها قرار داده و با داغ شدن سینی، برگرها را روی آن بچینید، فاصله ذغال تا سینی را طوری تنظیم کنید که برگرها بدون خطر سوختن، به تدریج مغز پخت شوند. پس از گذشت ۱۵ تا ۱۸ دقیقه، آنها را برگردانید.
برای کباب کردن برگرها روی سینی مخصوص گاز (گریل) ، سینی را گرم کنید، حرارت را در درجه متوسط قرار دهید و برگرها را مطابق روش فوق کباب کنید.
۳) برای سرو کردن، هر برگر را در بشقاب جداگانه بین برگهای کاهو قرار داده و یک گوجه فرنگی ریز را با خلال دندان روی ساندویچ قرار دهید.
منبع : سایت ننجون


همچنین مشاهده کنید