جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

مهارتهای لازم برای موفقیت از زبان بیل گیتس


مهارتهای لازم برای موفقیت از زبان بیل گیتس
▪ گیتس: من در دوران کودکی آموختم که زیاد کتاب بخوانم.
این که تکنولوژی دیجیتال در ۳۰ سال اخیر تقریبا همه را به کارگران اطلاعاتی تبدیل کرده یکی از بزرگ ترین تحولات این سالهاست .
این روزها تقریبا همه مردم با هر شغلی برای کارکرد بهینه تشکیلاتشان از نرم افزار استفاده می کنند و با اطلاعات سر و کار دارند؛ از کارگرساده یک مغازه خرده فروشی گرفته که با اسکنر دستی لیست اموال مغازه را کنترل می کند تا مدیری که از نرم افزارهای هوشمند تجاری برای بررسی وضعیت بازار استفاده می کند.
نگاهی به روند پیشرفت نرم افزاری نشان می دهد، میزان توانایی استفاده از نرم افزارها برای موفقیت در دانش اقتصادی دنیای امروز بسیار مهم و تعیین کننده است؛ تا جایی که برخورداری ازدانش کافی ازنرم افزارها و سایر ابزار تجارت اینترنتی به اساس هرحرفه ای تبدیل شده است. البته اهمیت دانستن ریاضیات و علوم نیز بسیار تاثیر گذار است.
اگر به ابزار و وسایلی که در دهه اخیر به بازار عرضه شده اند نگاهی بیندازید، از وسایل جالبی مانند بازیهای ویدیویی و دستگاههای پخش موزیک (مانند ام پی تری پلیر) گرفته تا تلفن های هوشمند و تکنولوژی دارویی همه و همه حاصل فعالیت های علمی و مهندسی هستند.
● قدرت نرم افزار
نرم افزارها به نوعی با مشاغل مهم زمان حال و آینده در ارتباط اند. علاوه بر نرم افزارها، مهارت های ارتباطی و توانایی همکاری صحیح با مردم نیز از جمله عوامل تاثیر گذاربرمشاغل دنیای امروز هستند.
بسیاری از مردم فکر می کنند، ساختن نرم افزاریعنی، کد نویسی آن هم در تنهایی کامل و در دفتر در بسته به دور از مردم. اما این تصور کاملا اشتباه است.
ابداع نرم افزار تقریبا شبیه بقیه نو آوری ها به توانایی ایجاد ارتباط نیاز دارد. لازم است سازنده، ایده هایش را با سایر مردم در میان بگذارد و با مشتریان مذاکره کند تا نظرات و نیازهایشان را بشناسد.
به نظر من عشق و علاقه زیاد به تداوم در امر یادگیری عامل بسیار مهمی است. من در دوران کودکی آموختم که زیاد کتاب بخوانم.
خیلی جالب است که امروزه می توان در باره موضوعات مختلف مورد علاقه به سراغ کامپیوتر رفت.
با وجود کامپیوتر به دست آوردن اطلاعات مورد علاقه و توجه به صورت آنلاین بسیار ساده تر شده است.
من معتقدم که داشتن این نوع کنجکاوی درباره جهان به هرکسی کمک می کند پیشرفت کند. فرقی نمی کند تصمیم داشته باشی چه کاری را دنبال کنی.
بیل گیتس رئیس مایکرو سافت و یکی از بنیانگذاران این بزرگ ترین کمپانی نرم افزاری دنیاست.
او از ژوئیه ۲۰۰۸ به کار روزمره در مایکروسافت خاتمه داده و بیشتر به بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس که در زمینه بهداشت و آموزش در سرتا سر جهان فعال است، می پردازد.
منبع : ترانه ها


همچنین مشاهده کنید