جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

خودروهای صندوق دار


خودروهای صندوق دار
● ام وی ام - ۵۲۰ - ۱۳۸۵
ام وی ام - ۵۲۰ (۵۲۰ MVM ) مدلی جدید از مدیران خودرو (MVS) است که می توان آنرا در گروه خودرو های متوسط صندوق دار (Midsize Sedan) قرار داد.این خودرو همانند دیگر محصول این شرکت متعلق به کمپانی چری (Chery) چین می باشد که در ایران توسط شرکت مدیران خودرو و (MVS) تحت نام ام وی ام - ۵۲۰ (۵۲۰ MVM ) عرضه می گردد. از پیشرانه ای ۴ سیلندر خطی به حجم ۲ لیتر بهره می برد که قادر به تولید ۱۳۰ اسب بخار نیرو است. انتقال قدرت در این خودرو به چرخهای جلو می باشد.
● تندر ۹۰ - سدان - ۱۳۸۶
تندر ۹۰ (Tondar ۹۰) خودرویی است کوچک (Small) که در گروه صندوق دار (Sedan) قرار دارد و از محصولات کمپانی رنو (Renault) می باشد و تحت نام لوگان عرضه می گردد. فلسفه گروه خودروسازی رنو از عرضه لوگان (Logan) دست یابی به بخش عمده ای از بازار خودروهای کوچک کم مصرف و ارزان قیمت در اروپای مرکزی و شرقی بود که البته در حال حاضر در کشور های ترکیه وروسیه نیز تحت نام داچیا (Dacia) تولید می گردد. این خودرو در کشور ما توسط سه کمپانی ایران خودرو،سایپا و پارس خودرو عرضه می شود. از پیشرانه ای ۴ سیلندر به حجم ۱‎/۶ لیتر که توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار نیرو را دارد بهره می برد.
● اینفینیتی - جی ۳۵ - سدان - ۲۰۰۷
نسل دوم اینفینیتی - جی ۳۵ (Infiniti G۳۵) در سال ۲۰۰۷ با ظاهری متفاوت در دو نوع بدنه چهار در صندوق دار (Sedan) و دو در صندوق دار (Coupe) وارد بازار گردید. این خودرو با خودروی نیسان - ۳۵۰ زد (۳۵۰ Nissan Z) و اینفینیتی - اف ایکس (Infiniti FX) در پلت فرم اف ام نیسان (Nissan FM Platform) قرار دارند. از رقبای اصلی اینفینیتی - جی ۳۵ (Infiniti G۳۵) می توان به کادیلاک - سی تی اس (Cadillac CTS)، لکسوس - ای اس (Lexus IS) و مرسدس بنز - سی کلاس (Mercedes-Benz C Class) اشاره کرد. پیشرانه نصب شده در خودرو ۶ سیلندر (V) شکل به حجم ۳‎/۵ لیتر بوده که این موتور توانایی تولید ۳۰۶ اسب بخار قدرت را دارد. انتقال نیرو در این خودرو به چرخهای عقب و در صورت سفارش به هر چهار چرخ می باشد.
● سمند - سورن - ۱۳۸۶
سمند (Samand) جدید ایران خودرو با نام سورن (Soren) که خودرویی است چهار در صندوق دار (Sedan) که تقریباً با همان ابعاد سمند به بازار عرضه می گردد. نام خودرو البته با کسره حرف «ر» به معنای پیش برنده است. تیپ یک سمند - سورن از پیشرانه قدیمی سمند که موتوری است ۴ سیلندر به حجم ۱‎/۸ لیتر و ۱۰۰ اسب بخار استفاده می کند. از تفاوتهای عمده سورن با سمند در طراحی خارجی آن و همینطور آپشن های قابل سفارش در خودرو می باشد.
منبع : روزنامه ابرار


همچنین مشاهده کنید