جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

خودروهای بدون صندوق


خودروهای بدون صندوق
● فیات - گراند پونتو - ۲۰۰۷
نسل سوم پونتو (Punto) تحت نام گراند پونتو (Grande Punto) در نمایشگاه فرانکفروت سال ۲۰۰۵ (Frankfurt Motor show) در معرض دید علاقه مندان به صنعت خودرو قرار گرفت. فیات - گراند پونتو (Fiat Grande Punto) خودرویی است کوچک شهری (Subcompact) که در دو اتاق ۲ در بدون صندوق (Hatchback) و چهار در بدون صندوق تولید می گردد. طراحی خودرو در مؤسسه ایتال دیزاین (Italdesign) و توسط آقای جیو جیارو (Giugiaro) انجام پذیرفته است. کوچکترین پیشرانه قابل سفارش در فیات - گراند پونتو موتوری است ۴ سیلندر به حجم ۱‎/۲ لیتر که قادر به تولید ۶۵ اسب بخار قدرت نیز می باشد.
● فیات - براوو - ۲۰۰۷
فیات - براوو (Fiat Bravo) از سال ۱۹۹۵ روی خط تولید کمپانی فیات (Fiat) بود تا سال ۲۰۰۱ که مدیران کمپانی تصمیم برخروج آن از لیست تولیدات کارخانه و جایگزین کردن مدل استیلو (Stilo) در همان سال را گرفتند و پس از گذشت ۶ سال نسل دوم فیات - براوو (Fiat Bravo) در نمایشگاه ژنو سال ۲۰۰۷ در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت که به عنوان جانشین مدل استیلو (Stilo) در نظر گرفته شده است. خودرویی است ۴ در بدون صندوق که از رقبای آن سیتروئن - سی ۴ (Citroen C۴)، پژو ۳۰۷ (۳۰۷ Peugeot ) و فورد - فوکوس (Ford Focus) می باشند. یکی از پیشرانه های خودرو ۴ سیلندر ۱‎/۴ لیتری است که توانایی تولید ۹۰ اسب بخار را دارد.
● فولکس واگن - فوکس - ۲۰۰۶
فوکس (Fox) از کوچکترین محصولات کمپانی فولکس واگن (Volkswagen) آلمان می باشد که البته در کارخانه ای واقع در کشور برزیل تولید می گردد. فولکس واگن - فوکس (Volkswagen Fox) خودرویی است کوچک بدون صندوق (Hatchback) که در دو نوع بدنه دو در و چهار در عرضه می شود. از پیشرانه های استاندارد خودرو می توان به موتوری ۴ سیلندر به حجم ۱‎/۶ لیتر اشاره کرد که قادر است ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید نماید.
● می نی - کوپر - ۲۰۰۶
می نی - کوپر (Mini Cooper) خودرویی است دو در (Coupe) که در دو نوع بدون صندوق سقف ثابت (Hatch back) و سقف تاشو (Convertible) عرضه می گردد و در گروه خودروهای کوچک قرار دارد. از هندلینگ و چالاکی خاصی برخوردار است و در فضاهای کوچک شهری رانندگی و پارک کردن بسیار امری راحت می نماید. از موتوری ۴ سیلندر خطی (Line) به حجم ۱‎/۶ لیتر که ساخت کمپانی بی ام و می باشد بهره مند است و می تواند حداکثر قدرتی معادل با ۱۱۵ اسب بخار را فراهم آورد. انتقال نیرو در این خودرو به محور جلو می باشد.
منبع : روزنامه ابرار


همچنین مشاهده کنید