چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

مدل های موجود خودروهای بدون صندوق


مدل های موجود خودروهای بدون صندوق
● رنو - تواینگو - ۲۰۰۷
نسل اول رنو - تواینگو (Renault Twingo) به عنوان یک خودروی شهری کوچک (City car) در سال ۱۹۹۳ به جهانیان معرفی گردید و تا سال ۲۰۰۶ نیز در خط تولید کمپانی رنو (RENAULT) قرار داشت. در نهایت در سال ۲۰۰۷ و در نمایشگاه «خودروی ژنو» نسل دوم این خودروی کوچک به نمایش در آمد که با چهره مدرن و جذاب خود نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب نمود. نام خودرو نیز از ترکیب چند کلمه پر تحرک و مفرح (Twist-Swing-Tango) اقتباس شده است. از رقبای این خودرو می توان به پژو ۱۰۷ (۱۰۷ Peugeot) ، سیتروئن - سی یک (Citroen C۱) و تویوتا - ای گو (Toyota Aygo) اشاره کرد. یکی از پیشرانه های استاندارد این خودرو موتوری است ۴سیلندر خطی به حجم ۱.۲ لیتر که قادر به تولید ۷۵ اسب بخار نیرو می باشد.
● فیات ۵۰۰ - ۲۰۰۷
بین سالهای (۱۹۵۷ - ۱۹۷۵) مدلی در کمپانی فیات (FIAT) تولید می شد با نام فیات ۵۰۰ (۵۰۰ Fiat ) که خودرویی کوچک شهری بود. هم اکنون ۵۰ سال از تولید اولین مدل فیات ۵۰۰ (۵۰۰ Fiat ) می گذرد که مدلی جدید از این خودرو با ظاهری نسبتاً مدرن به نمایش گذاشته شده است. طراحی آن بر اساس خودروی فیات تری پیونو (Fiat Trepiuno) انجام پذیرفته است و در پلت فرم فیات پاندا (Fiat Panda) قرار دارد. هدف از تولید این خودرو رقابت با خودروهای مینی کوپر (Mini Cooper) و فولکس واگن بیتل (VW Beetle) جدید عنوان شده است. یکی از قویتری پیشرانه های قابل سفارش در خودرو موتوری است ۴ سیلندر به حجم ۱.۴ لیتر که قادر به تولید ۱۰۰ اسب بخار نیرو می باشد.
● مزدا ۲ - ۲۰۰۷
مزدا - ۲ (۲ Mazda) خودرویی است شهری کوچک (Subcompact) که در گروه خودروهای بدون صندوق (Hatchback)قرار دارد. نسل سوم این خودرو در سال ۲۰۰۷ به نمایش گذاشته شد که با ظاهری مدرنتر و استفاده از خطوطی نرمتر نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب نمود. از مهمترین رقبای مزدا ۲ (۲ Mazda) می توان به سیتروئن - سی ۳ (Citroen C۳) ، پژو ۲۰۶ (۲۰۶ Peugeot) و هوندا جاز (Honda Jazz) اشاره کرد. یکی از پیشرانه های قابل سفارش در مزدا - ۲ (۲ Mazda) چهار سیلندر بوده به حجم ۱.۳ لیتر که قادر به تولید ۸۰ اسب بخار نیرو می باشد.
● مینی کوپر دی-۲۰۰۷
نسل دوم خودوری مینی - کوپر دی (Mini Cooper D) از ماه آوریل سال ۲۰۰۷ بر روی خط تولید کمپانی مینی (MINI) قرار گرفت که با تغییراتی نه چندان زیاد در ظاهر و البته با اندک تغییراتی در سیستم پیشرانه و انتقال نیرو خودرو صورت پذیرفت. کمپانی ب ام و (BMW) که کمپانی مادر می نی است قوای محرکه دیزلی (Diesel Engine) را برای مینی کوپر دی (Mini Cooper D) در نظر گرفته است که ۴ سیلندر بوده به حجم ۶.۱ لیتر و با استفاده از سیستم توربو شارژر (Turbocharger) قادر به تولید ۱۱۰ اسب بخار نیرو می باشد. از رقبای مینی کوپر دی (Mini Cooper D) می توان به فولکس واگن بیتل (VW Beetle) و کرایسلر پی تی (Chrysler PT Cruiser) کروز اشاره کرد. این خودرو در مدت زمان ۹.۹ ثانیه می تواند سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند.
منبع : روزنامه ابرار


همچنین مشاهده کنید