شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

مدل های موجود خودروهای دو در


مدل های موجود خودروهای دو در
● بوگاتی - ویرون ۴.۱۶ - ۲۰۰۷
بی شک بوگاتی - ویرون (Bugatti Veyron) قویترین ،سریعترین و گرانترین خودروی غیر مسابقه ای جهان است . این خودرو در سال ۲۰۰۶ وارد بازارخودرو های سوپر اسپرت گردید که طبق تصمیم مدیران کمپانی فقط ۳۰۰ دستگاه از آن تولید می گردد . نام خودرو نیز از نام راننده مشهور فرانسوی مسابقات ۲۴ ساعته لمان(Le Mans) در سال ۱۹۳۹ آقای پیر ویرون (Pierre Veyron) برگرفته شده است . از رقبای اصلی بوگاتی - ویرون (Bugatti Veyron) می توان به کونیگ زگ - سی سی ایکس(Koenigsegg CCX) ، پاگانی - زوندا (Pagani Zonda) و فراری - انزو (Ferrari Enzo) اشاره کرد . پیشرانه خودروی ۱۶ سیلندر (W) شکل بوده به حجم ۸ لیتر که در قسمت میانی (Mid-Engine) نصب است و می تواند ۱۰۰۱ اسب بخار نیرو تولید و به چهار چرخ (۴WD) منتقل نماید . همچنین بوگاتی - ویرون (Bugatti Veyron) در مدت زمان ۵.۲ ثانیه قادر است سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند و حداکثر رکورد ثبت شده نیز ۵.۴۰۷ km/h می باشد .
● آکورا - آر اس ایکس - اس تایپ - ۲۰۰۶
آکورا - آر اس ایکس (Acura RSX) خودرویی است دو در اسپرت (Coupe) که در کلاس جمع و جور (Compact) قرار دارد. از پیشرانه ای ۴ سیلندر به حجم ۲ لیتر استفاده می کند که این موتور با تکنولوژی i -VTEC هوندا توانایی تولید ۲۰۱ اسب بخار را دارد. انتقال نیرو در این خودرو همانند بیشتر خودروهای تولید ژاپن به چرخهای جلو می باشد. از رقبای این مدل می توان به شورولت کبالت (Chevrolet CObalt) و هیوندای Tiburon اشاره کرد.
● اینفینیتی - جی ۳۵ - ۲۰۰۶
اینفینیتی - جی ۳۵ (Inifiniti G۳۵) خودرویی است لوکس اسپرت از کمپانی نیسان (Nissan) که در آمریکا تولید و عرضه می شود. از مشخصه های ظاهری آن می توان به چراغهای جلوی عمودی و چراغهای بزرگ عقب اشاره کرد. از پیشرانه ای ۶ سیلندر (V) وی شکل به حجم ۵.۳ لیتر و توان ۲۸۰ اسب بخار استفاده می کند. انتقال نیرو در آن به چرخ های عقب می باشد.
● مزدا - آر ایکس - ۸ - ۲۰۰۶
مزدا آر ایکس-۸ (Mazda RX-۸) خودرویی اسپرت است که می توان گفت از چندین جهت سنت شکنی کرده است. در طراحی خارجی طراحان با استفاده از دو در بزرگ به همراه دو در کوچکتر مدلی خاص را بوجود آوردند که جهت سهولت در سوار شدن سرنشینان عقب استفاده می شود . در قسمت موتور نیز کمپانی مزدا از سری موتورهای چرخشی (Wankel) بهره گرفته است به طوری که با حجم ۳.۱ لیتر قادر به تولید ۲۱۲ اسب بخار قدرت می باشد.
منبع : روزنامه ابرار


همچنین مشاهده کنید