پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

عسل درمان کننده گلودرد و...


عسل درمان کننده گلودرد و...
عسل زخم ها و جراحت ها را ضدعفونی و گلودرد را برطرف می کند.خوردن عسل موجب کشته شدن باکتری های درون دستگاه گوارش که باعث ایجاد اسهال می شوند، می گردد.
سازمان بهداشت جهانی برای درمان اسهال شدید توصیه های جالبی دارد؛ ۲۲۵ گرم پرتقال را با نصف قاشق چای خوری عسل و مقداری نمک در یک لیوان حل کنید و در یک لیوان دیگر ۲۲۵ گرم آب مقطر را با یک چهارم قاشق چای خوری جوش شیرین به هم بزنید. پس از آن به تناوب از محتویات این لیوان ها به بیمار بخورانید.
● درمان گلودرد:
در طول تاریخ مادران همیشه گلودرد را با عسل درمان کرده اند. آنچه که آنها احیانا نمی دانستند این بود که براساس یافته های دکتر رابرت هنکین از مرکز پزشکی دانشگاه جرج تاون خاصیت ضددرد عسل به علت تأثیر مقادیر بالای قندهای موجود در عسل بر روی مغز می باشد که خود باعث تحریک مغزی و درنتیجه آزاد شدن مواد شیمیایی خاص از بین برنده احساس درد می شود.
● تسکین آسم:
بسیاری از پژوهشگران معتقدند عسل حاوی گرده آسم را تسکین می دهد. آنها تصور می کنند که این عمل شاید همانند کاری باشد که در مکانیسم حساسیت زدایی بر روی بیماران اعمال می شود و طی آن گرده های مختلف به فرد بیمار تزریق می گردد.
همچنین یک پزشک آلمانی مدعی است تعداد حملات بیماری در کودکانی که از بیماری تب یونجه و آسم رنج می برند در صورت نوشیدن یک محلول حاوی گرده به نصف کاهش می یابد.
منبع : روزنامه کیهان


همچنین مشاهده کنید