سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

چند هفته ترک تمرین یا تمام عمر تحمل درد؟


چند هفته ترک تمرین یا تمام عمر تحمل درد؟
حتی آرنولد هم از آسیب‌دیدگی در امان نبوده است. زمانی‌که او خود را برای مسترالمپیای سال ۱۹۸۰ و هم‌چنین برای بازی در فیلم ترمیناتور ۳ آماده می‌کرد دچار پارگی حقیقی در عضلات شد. آیا با وجود آسیب‌دیدگی‌ها او از ادامه مسیرش باز ایستاد؟ نه. همه می‌دانید که او قهرمان المپیا ۱۹۸۰ شد اما این در حالی بود که او یک آسیب جدی در سرشانه‌های خود داشت.
چنانچه حین تمرین دردهائی را در بدن حس می‌کنید، فوراً تمرین را متوقف کنید و آسیب را برطرف کنید. چنانچه درد ادامه‌دار شد با پزشک مشورت کنید. پس از آن‌که آسیب را متوجه شدید مشخص کنید که چگونه باید از آن خلاص شوید. چنانچه پیش از تمرین خود را به‌خوبی گرم کنید و حرکات کششی را اجراء کنید احتمال بروز آسیب به حداقل می‌رسد.
گاهی اوقات می‌توانید حتی با وجود آسیب‌های جدی تمرین داشته باشید.
قبل از المپیای ۱۹۸۰ که آرنولد سرشانه‌اش دچار مشکل شد، متوجه شده بود که اجراء حرکت پرس سرشانه برایش غیرممکن شده است. اما او راهی برای تمرین سرشانه پیدا کرد که بتواند فرم بدنش را حفظ کند. تجربیات دقیق او اجازه داد تا متوجه شود اجراء حرکت پرس سرشانه دست‌جمع آسیب‌دیدگی‌اش را تحریک می‌کند. برای بهبود آسیب عضلات سعی کنید از مکمل Polyphenol استفاده کنید. چنانچه دردهای شما در محل مفاصل است، سعی کنید از گلوکوزامین و اسیدهای‌چرب ضروری استفاده کنید تا بتوانید تمرین را ادامه دهید. به‌خاطر داشته باشید که با آسیب‌دیدگی، منطقی برخورد کنید.
خودتان انتخاب کنید یا چند جلسه تمرین نکنید و اندکی حجم عضلانی از دست بدهید یا اینکه تمام عمر را با آسیب‌دیدگی سر کنید.
منبع : مجله دانش ورزش


همچنین مشاهده کنید