پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

نوشیدن آب به همراه غذا ممنوع


نوشیدن آب به همراه غذا ممنوع
● بچه ها دقت کنید.
از همین امروز نوشیدن آب و مایعات به مقدار زیاد قبل یا همراه غذا ممنوع است.
می دانید چرا چون شما در سن رشد هستید و باید تغذیه مناسبی داشته باشید تا خوب رشد کنید اما نوشیدن زیاد آب قبل یا همراه غذا باعث پرشدن معده و کم شدن اشتها می شود و شما غذای کافی مصرف نمی کنید. علاوه بر آن مصرف مایعات به مقدار زیاد باعث رقیق شدن شیره های گوارشی می شود و شیره های رقیق نمی توانند موادغذایی را به خوبی هضم کنند. در نتیجه مواد مغذی جذب نمی شود و نیازهای تغذیه ای بدنتان به خوبی تأمین نمی شود. این موضوع باعث کاهش مقاومت بدن در برابر بیماری ها و ایجاد اختلال در رشد بدن می شود.
● داستان گوگل
گوگل سابقه زیادی در دنیای رایانه ندارد. این شرکت که امروز موتور جست وجوی آن حرف اول را در اینترنت می زند، درسال ۱۹۹۶ به وجود آمد. در این سال دو دانشجوی فارغ التحصیل، به طور اتفاقی همدیگر را ملاقات کردند : «لاری پیچ» و «سرگئی برین». پس از آن در گفت وگویی کوتاه فهمیدند موضوع فکری مشترکی دارند؛ آنها دنبال راهی بودند تا ببینند چگونه می توان اطلاعات مربوط به هم را از میان انبوه اطلاعات موجود در رایانه استخراج کنند.
آنان در سال ۱۹۹۶ ساخت یک موتور جست وجوی کوچک شخصی به نام «بک راب» را اعلام کردند. دوسال بعد یک هارد دیسک یک ترابایتی (یعنی ده به توان دوازده بایت) را به طور دست دوم از حراجی قطعات رایانه تهیه کردند. این هارد دیسک را به اتاق «پیچ» در دانشگاه بردند و رایانه موردنظرشان را ساختند که می توانست مطالب مرتبط را شناسایی کند. این اتاق مرکز جمع آوری اطلاعات برای گوگل به حساب می آمد. پس از چند هفته این دو نفر شرکت گوگل را به ثبت رساندند.
واژه گوگل (Google) نزدیک به واژه (Googol) است که شخصی به نام «سیروتا اکورا » ابداع کرد. منظور از این واژه عدد یک است که به دنبال آن صدتا صفر قرار گرفته و نشانه بی پایان بودن و انبوه اطلاعات رایانه ای است. امروزه گوگل یکی از مهم ترین شرکت های فناوری اطلاعات در دنیا محسوب می شود که درآمد بسیار بالایی دارد.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید