پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

بی ام و کانسپت


بی ام و کانسپت
ـ اولین خودروی SAC جهان متولد شد! این خودرو را باید یک
ـ اس یو وی کوپه به حساب آورد! با معرفی این خودرو سری X ب ام و تکمیل شد!
ـ طراحی فوق العاده ی این خودرو از همان زبان طراحی بین المللی ب ام و استفاده می کند. شیوه طراحی چراغ های جلو و جلوپنجره به همراه فرم هماهنگ جلو با عقب خودرو یک نمای بی نظیر را به وجود می آورد که چشم هر بیننده ای را خیره می کند. گلگیرهای برآمده و پهن این خودرو یک فرم عضلانی را به این خودرو ارزانی داشته اند. این خودرو میتواند به سیستم چهار چرخ متحرک ب ام و یا ایکس درایو مجهز شود تا از پایداری بالایی برخودار گردد.
فرم چراغ های عقب این خودرو به زیبایی چراغ های جلو میباشد. لبه موجود بر روی صندوق عقب نمای این خودرو را به اتومبیل های اسپرت روز بسیار شبیه می نماید. سقف خمیده این خودرو در قسمت عقب برای اولین بار است که در یک اس یو وی دیده می شود. ب ام و با نمایش این کانسپت کلاس جدیدی را بنیان نهاده و خود به عنوان سردمدار و مبتکر آن به مدل زیبای ایکس ۶ یکه تازی میکند. آن چیز که در این خودرو به خوبی دیده میشود هماهنگی بین اجزای خودرو میباشد. طراحان این خودرو در طراحی این خودرو بسیار قوی کار کرده اند و یک خودروی هماهنگ - زیبا و جذاب را معرفی نموده اند.
رینگ های ۲۱ اینچی این کانسپت زیبایی فوق العاده ای به طرح زیبای این خودرو بخشیده اند. جلوپنجره بزرگ این خودرو نه تنها موتور قدرتمند این اتومبیل را خنک می کند بلکه نمای عضلانی و قدرتمند در خور نام این خودرو به آن می بخشد. استفاده از کروم بر روی قطعات مختلف این خودرو سمبل اسپرت بودن این خودرو می باشد.
در مورد این خودرو و موتورهای آن هنوز اطلاعات رسمی منتظر نشده ولی مطمئنا ب ام و مثل همیشه موتورهای قدرتمند و پربازده خود را رونمایی می کند تا قدرت این خودرو در خور زیبایی فوق العاده آن باشد.
حال به معرفی گونه ی دوگانه سوز این خودرو می پردازم:
BMW X۶ Active Hybrid Concept
ب ام و در کنار معرفی همزمان گونه ی هیبریدی این خودرو در کنار مدل عادی بار دیگر علاقه ی خود به حفاظت از محیط زیست و تولید خودروهای اسپرت دوستدار محیط زیست را نشان داد. در جای جای بدنه ی این خودرو شعار ب ام و یعنی «بازدهی حرکتی» به چشم میخورد. موتورهای الکتریکی این خودرو هنگام استارت زدن عمل می کنند و در زمان شتابگیری نیز به موتور اصلی خودرو کمک می نمایند. با این فناوری شما دیگر احساس سوار شدن بر یک خودروی هیبریدی را نمی کنید و میتوانید از دینامیک بالای این خودرو نهایت استفاده را ببرید. استفاده از دو موتور الکتریکی در این خودرو باعث شده تا میزان مصرف سوخت نسبت به انواع عادی ۲۰ درصد کاهش پیدا کند. استفاده از یک جعبه دنده ی جدید که از ضریب دنده های متغیر استفاده میکند و با نام ECVT شناخته می شود میزان مصرف سوخت را کاهش داده ضمن این که بازدهی موتور را بالا می برد. ب ام و با همکاری دو شرکت جنرال موتورز و کرایسلر قصد دارد تا نسل جدید خودروهای هیبریدی را عرضه کند.
ب ام و معرفی خودروهای هیبریدی خود را از سال ۱۹۹۵ با مدل ۵۱۸ شروع نمود و پس از آن مدل های ایکس ۵ و ایکس ۳ را به این فناوری مجهز و به نمایش گذاشت. در کل ب ام و با عرضه ی این مدل نشان داد که بزودی نسل جدیدی از خودروهای هیبریدی از راه می رسند که علاوه بر کم مصرف بودن از دینامیک و قابلیت های بالایی نیز برخوردارند.
منبع : روزنامه ابرار


همچنین مشاهده کنید