پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

آرتور چارلز کلارک


آرتور چارلز کلارک
در ۱۶ سپتامبر سال ۱۹۱۷ در ماین هه، از نواحی سامرست متولد می شود.
● ۱۹۳۵
اولین اثری که از وی منشر می شود، نامه ای در مورد سرعت نور است، که برای مجله داستانهای شگفت انگیز می فرستد.
● ۱۹۳۶
در ۱۹ سالگی به لندن می رود. در آنجا به عنوان کارمند دولت مشغول کار می شود و همزمان در فعالیتهای انجمن تازه تاسیس اجسام بین سیاره ای شرکت می کند.
● ۱۹۴۱
به نیروی هوایی سلطنتی ملحق می شود. در آنجا، قبل از کار با دستگاههای هشدار دهنده، ابتدا به عنوان کار آموز و سپس استاد و تعلیم دهنده رادار مشغول فعالیت می شود.
● ۱۹۴۵
از کلارک مقاله ای تحت عنوان تقویت کننده های فرا زمینی در شمار اکتبر مجله جهان بی سیم منتشر می شود. در این مقاله، کلارک، نظریه ارتباط جهانی با استفاده از ماهواره در مدار زمین را مطرح می کند. با پرتاب ماهواره ارلی برد اینتل ست در آوریل ۱۹۶۵، این نظریه به حقیقت می پیوندند.
● ۱۹۴۸
از طرف دانشکده کینگ در دانشگاه لندن، به وی رتبه اول در فیزیک و ریاضیات اهداء می شود. پس از آن به مدت ۳ سال در موسسه مهندسان الکترونیک در لندن کار می کند.
● ۱۹۵۱
اولین کتابش تحت عنوان پیش درآمدی برفضا منتشر می شود.
● دهه ۱۹۶۰
برای همیشه در سریلانکا، که در آن زمان به سیلان مشهور بود سکنی می گزیند. در آنجا شیفته غواصی می شود.
● ۱۹۶۴
مشهورترین اثر کلارک به نام دیده بان (که بعدها با نام ۲۰۰۱: اودیسه فضا، ساخته می شود. از طرف آکادمی آمریکایی علوم وهنر تصاویر متحرک، برای کارش در این فیلم نامزد جایزه اسکار می شود.
● ۱۹۷۹
به ریاست دانشگاه موراتوا در سریلانکا، منصوب می شود.
● ۱۹۸۰
در این سال اثر غیر تخیلی کلارک به نام جهان مرموز آرتور چارلز کلارک، منتشر شده، از آن یک سریال تلویزیونی در بریتانیا ساخته می شود.
● ۱۹۸۲
از کلارک کتاب ۲۰۱۰: اودیسه ۲ دنباله کتاب ۲۰۰۱: اودیسه فضا منتشر می شود. دو سال بعد، از این کتاب یک فیلم ساخته می شود. و برای همکاری و کمک هایش در پیشرفت فن آوری علوم ارتباطی، از طرف انجمن اعضاء مارکنی، به وی جایزه مارکنی اعطاء می شود. مرکز آرتور چارلز کلارک با رشته های علوم ارتباطات، رایانه، انرژی، فن آوری فضا، و ساخت رباط، در دانشگاه موراتو تاسیس می شود.
● ۱۹۸۸
از کلارک، کتاب ۲۰۶۱: اودیسه ۳ منتشر می شود.
● ۱۹۹۶
کلارک به زندگی و کار خود در سریلانکا ادامه می دهد.
منبع : مجیدلرن


همچنین مشاهده کنید