سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

جایی برای خرد و ریزها


جایی برای خرد و ریزها
در هر خانه ای وجود فضای کافی برای نگهداری از وسایل خرد و ریز نه تنها موجب مرتب شدن فضای زندگی و جمع شدن وسایل گوناگون در جای مخصوص خود می شود، دسترسی به آنها در زمان نیاز را نیز ممکن و سهل می سازد. با مجموعه ای از جعبه های کوچک مخصوص کفش بچه ها می توانید کشوهای جادار و مفیدی بسازید که تقریباً در همه اتاق های خانه کارآمد باشند. در اتاق کودکان از این مجموعه کشوها که با رنگ های شاد و زنده رنگ آمیزی شده اند برای نگهداری و تفکیک اسباب بازی های کوچک آنها سود ببرید و یا از آن برای نگهداری از وسایل خیاطی، لوازم التحریر و یا وسایل دیگر استفاده کنید. در صورت نیاز می توان برای ساختن کشوهای بزرگتر از جعبه کفش های بزرگسالان بهره گرفت. برای ساخت این کشوها به وسایل زیر نیاز دارید:
۹ عدد جعبه کفش کوچک و یک اندازه، مقداری مقوای ماکت سازی، چسب چوب، سوزن ته گرد، رنگ آکریلیک یا گواش در سه رنگ سبز، آبی و بنفش، ۹ عدد دستگیره گرد چوبی با پیچ و مهره، پیچ گوشتی، مقداری مقوای کاردبرد، خط کش فلزی، کاتر، قلم موی متوسط نقاشی، چسب حرارتی
ابتدا ارتفاع و عرض جعبه ها را اندازه بگیرید و هر یک از آنها را سه برابر کنید. سپس طول جعبه ها را اندازه بگیرید و به هر یک از اندازه هایی که اکنون دارید ۱ سانتی متر اضافه کنید. ۸ قطعه از مقوای ماکت را با استفاده از خط کش و کاتر ببرید: دو قطعه با ابعاد برابر با سه برابر طول و سه برابر عرض جعبه ها به علاوه ۴ برابر ضخامت مقوای ماکت سازی برای بالا و زیر دراور.
۲ قطعه با ابعاد برابر با سه برابر طول و سه برابر عرض جعبه ها به علاوه ۲ برابر ضخامت مقوای ماکت سازی برای طبقات افقی.
۴ قطعه برای دیواره های عمودی با ابعاد سه برابر ارتفاع به علاوه ۲ برابر قطر مقوا در طول جعبه های کفش به علاوه دو برابر ضخامت مقوا.
هر یک از قطعاتی که برای طبقات افقی بریده اید را به سه قسمت مساوی تقسیم کرده و ببرید. حال ابتدا کلاف دور دراور را با نصب دو قطعه بالا و زیر آن به دو قطعه از مقواهایی که برای دیواره های عمودی بریده اید بسازید. برای نصب قطعات مقوا به هم از سوزن ته گرد استفاده کنید. سپس دیواره های عمودی میانی و در آخر طبقات افقی را نصب کنید. جعبه ها و درهایشان را با رنگ سبز رنگ بزنید و بگذارید کاملاً خشک شوند. در این فاصله اسکلت دراور را نیز با رنگ آبی رنگ بزنید. اگر یک دست رنگ پوشش کافی نداشته باشد پس از خشک شدن دست اول یک بار دیگر آن را رنگ بزنید. بگذارید رنگ کاملاً خشک شود. دستگیره های چوبی را نیز با رنگ آبی رنگ بزنید. پس از خشک شدن رنگ ها محل نصب دستگیره ها را روی وجه کوچکتر جعبه ها مشخص کنید. دستگیره ها را با استفاده از پیچ و مهره و پیچ گوشتی روی جعبه ها نصب کنید.
حالا می توانید در جعبه ها را بسته و آنها را در خانه های خالی دراور بگذارید. برای تزئین دراور روکشی از مقوای پلیسه کاردبرد روی آن بچسبانید. مقوا را قبلاً با رنگ بنفش رنگ بزنید و پس از خشک شدن روی دراور بچسبانید، در قسمت بالای دراور مقوا را به صورت سه آرک پی در پی فرم دهید و درست در بالای دیواره های عمودی میانی و در امتداد آنها با چسب حرارتی بچسبانید تا آرک ها تشکیل شوند. در زیر دراور مقداری از مقوای کاردبرد را لوله کنید و به صورت دو پایه غلتک شکل در زیر آن بچسبانید. این دراور را به روش های دیگر مثل نقاشی های دستی، شابلون و یا چاپ های دستی نیز می توانید تزئین کنید.
منبع : بیرتک


همچنین مشاهده کنید