سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

صاحبان گروه‌های خونی و خورد و خوراک


صاحبان گروه‌های خونی و خورد و خوراک
در برخی از کتاب‌ها، رژیم‌های غذایی ویژه‌ای را برای هر گروه خونی توصیه کرده‌اند.فردی با گروه خونی A پروتئین‌های حیوانی مانند گوشت گاو، گوسفند و مانند آنها را کمتر جذب می‌کند در صورتی که اگر این فرد از پروتئین‌های گیاهی مثل عدس، لوبیا، سویا و ماش استفاده کند، بهتر می‌تواند آنها را گوارش کند. افرادی که گروه خونی A دارند اگر از لبنیات زیادی استفاده کنند ترشحات سینوس‌هایشان افزایش پیدا کرده و دچار مشکلات دستگاه تنفسی می‌شوند. پروتئین‌های حیوانی برای افراد با گروه خونی O مفیدتر است. فردی که چاق است و گروه خونی‌اش O است با استفاده از پروتئین‌ها خیلی سریع‌تر از افرادی با گروه‌های خونی دیگر وزن کم می‌کند. برخی از متخصصان توصیه می‌کنند نوع رژیم غذایی‌تان را با توجه به گروه خونی‌تان انتخاب کنید و یا حداقل هر ماه یک هفته مطابق با این رژیم غذایی، تغذیه کنید. خوردن برخی از غذاها باعث بروز اختلالات فکری، روانی و عصبی و روحی در صاحبان گروه‌های خونی مختلف می‌شود.
● رژیم غذایی و گروه‌های خونی
یک مقاله تحقیقی به‌وسیله ND، Peter D’Adamo انجام شده است که در آن ادعا می‌کند؛ مردم بهتر است براساس نوع گروه خونی‌شان رژیم غذایی‌خود را انتخاب کنند. اگر شما دوست دارید توصیه‌های او را بخوانید نوع گروه خونی‌تان را پیدا کنید و رژیم غذایی را که او توصیه کرده است بخوانید.
▪ گروه خونی A: این افراد بهتر است از میوه‌ها و سبزی‌ها استفاده کنند. این افراد نسبت به بقیه گروه‌های خونی سیستم ایمنی حساس‌تری دارند و نباید فرآورده‌های لبنی، چربی و گوشت مصرف کنند. این افراد در خطر بالا برای بیماری قلبی، دیابت و سرطان هستند.
▪ گروه خونی B: این افراد باید یک رژیم غذایی متعادل را در پیش گیرند که در آن میوه‌ها و سبزی‌ها، غلات‌، ماهی، فرآورده‌های لبنی و گوشت وجود داشته باشد ولی از گوشت مرغ پرهیز کنند. این افراد شانس غلبه بر انواع بیماری‌های روزمره مثل بیماری قلبی و سرطان را دارند.
▪ گروه خونی AB: توصیه می‌شود رژیم غذایی گیاهی استفاده کنند و تنها در موارد نادر مقداری ماهی و گوشت (نه گوشت مرغ) و فرآورده‌های لبنی را مصرف کنند.
▪ گروه خونی O: این افراد بهتر است رژیم غذایی با پروتئین بالا شامل گوشت، کربوهیدرات پایین و غنی از میوه‌ها و سبزیجات را استفاده کنند. این افراد باید جوانه گندم، فرآورده‌های کامل گندم و ذرت را محدود کنند و از فرآورده‌های لبنی و بیشتر آجیل‌ها دوری کنند. افراد با گروه خونی O معمولا به کم‌کاری تیروئید، خون رقیق‌تر با مقاومت بیشتر به لخته شدن و زخم معده به دلیل اسید معده بالا مبتلا می‌شوند.
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید