سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

اتاق کودک


اتاق کودک
در خانه ای که نوزادی در آن باشد پرداختن به تزیین اتاق نوزاد از اهمیت زیادی برخوردار است. پدر و مادرهایی که در شرف بچه دار شدن هستند بیشتر وقت خود را صرف تزیین اتاق نوزاد خود می کنند. آراستن و دکور بندی اتاق کودک،بیش از اینکه هزینه در بر داشته باشد،به حوصله و خلاقیت نیاز دارد. روانشناسان معتقدند که اتاق کودک باید تا حد امکان ساده ولی کارآمد باشد. اگر قرار است اتاق کودک یا نوزاد خود را بیارایید توجه داشته باشید که همه موارد در زمینه سلامت جسمی و روحی فرزند خود را در نظر بگیرید.
- اتاق نوزاد خود را طوری طراحی کنید که قابلیت به روز شدن متناسب با رشد سنی فرزندتان را داشته باشد.
- به کار بردن کاغذ دیواری در اتاق کودک یکی از روش هایی است که به وسیله آن می توان به اتاق حالت بچگانه داد. به طور معمول اتاق دخترها را با کاغذ دیواری عروسکی و رنگ صورتی تزیین می کنند و اتاق پسرها را با کاغذ دیواری راه راه و اغلب به رنگ آبی. اما این یک اصل نیست و شما می توانید با توجه به وسایلی که در اتاق قرار دارد از رنگ های دیگری نیز استفاده کنید.
- وجود یک مبل راحت و نرم در اتاق کودک از اهمیت زیادی برخوردار است،چون نوزاد در روزها و ماههای اول تولد به مراقبت زیادی نیاز دارد و پدر و مادر وقت زیادی را در اتاق نوزاد می گذرانند پس یک مبل می تواند کارایی زیادی در آنجا داشته باشد.
- بهتر است قفسه و کمدهایی در اطراف تخت نوزاد قرار گیرد تا وسایل مورد نیاز را در آنها گذاشته تا همه وسایل نزدیک دستتان باشد.
- سبد یا سطل کوچکی در گوشه اتاق برای لباس های کثیف نوزاد می تواند نقش مهمی را در اتاق کودک ایفا کند.
- کودکان بیش از بزرگترها به تنوع علاقه دارند،برای ایجاد این تنوع لازم نیست کارهای پرهزینه انجام دهیم برعکس می توان با کمترین هزینه نتایج فوق العاده ای به دست آورد،به طور مثال می توان رنگ و پوشش تخت و وسایل اتاق را تعویض کنیم.
- باید توجه داشت که از تخت خواب یا مبلمانی که زوایا و گوشه های تیز و برنده دارند استفاده نگردد.
- رنگ هایی که در اتاق کودک استفاده می شود نباید سرد و کسالت آور باشد و بهتر است از رنگ های شاد مثل قرمز،نارنجی،... استفاده شود.
- خوب است در اتاق کودک همیشه فضایی خالی برای جست و خیز کودک مهیا باشد.
منبع : وارش


همچنین مشاهده کنید