سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

۱۶ ژانویه ۲۰۰۶ ـ اعدام یک ۷۶ سال کور و کر!


۱۶ ژانویه ۲۰۰۶ ـ اعدام یک ۷۶ سال کور و کر!
در نخستین ساعت بامداد ۱۶ ژانویه ۲۰۰۶ در زندان «سن کوانتین» کالیفرنیا واقع در منطقه خلیج سانفرانسیسکو یک مرد ۷۶ ساله کر و کور که چند ماه پیش دچار حمله قلبی شده بود و از سالها پیش مبتلا به بیماری مزمن قند بود اعدام شد.
وی که کلارنس الن Clarence Allen نام دارد از سال ۱۹۸۰ (۲۵ سال پیش) در زندان بسر می برد. کلارنس در آن سال در شهر «فرزنو» به اتهام قتل دستگیر شده بود که چندی بعد متهم شد از داخل زندان دستور قتل سه شاهد پرونده را داده بود. کلارنس در سال ۱۹۸۲ به اعدام محکوم شده بود و پرونده اش تا قطعیت یافتن حکم، مراحل قضایی را طی می کرد. پس از این که دیوان عالی آمریکا حاضر نشد پرونده را بررسی کند، حکم قطعی شد و چون آرنولد شوراتزنگر فرماندار کالیفرنیا حاضر به دادن تخفیف و تبدیل حکم نشد، اعدام گردید. این فرماندار متولد اتریش کالیفرنیا و بازیگر سابق فیلمهای بزن ـ بزن، چند هفته پیش از این نیز با تخفیف حکم یک اعدامی دیگر موافقت نکرده بود که این محکوم که در زندان اندرزگوی جوانان شده و چند کتاب نوشته بود اعدام شد.
اعدام کلارنس آلن ۷۶ ساله باعث انتقاد محافل مختلف شده و برخی از این محافل اعدام او را در این سن و با این وضعیت مزاجی و گذشت ۲۵ سال از جرم، عملی ظالمانه خوانده اند. کلارنس ۲۳ سال در صف اعدامی ها قرار داشت که خود نوعی مجازات سخت است.
عکس بالا چند دقیقه پیش از تزریق زهر از کلارنس گرفته شده و او به علت کر و کور بودن، به درستی متوجه قضیه نشده و لبخند بر لب دارد!. گویا پزشک مربوط هم وضعیت مزاجی او را برای اعدام شدن مناسب نداسته بود.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید