یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ / Sunday, 25 February, 2018

نکاتی برای رسیدن به آرامش


نکاتی برای رسیدن به آرامش
امروزه زندگی ماشینی شرایطی را فراهم کرده است که به نوعی در سلامت و آرامش زندگی کردن چندان کار آسانی نیست، روش های پیشنهادی زیر را برای رسیدن به یک حالت تعادل و زندگی آرام تجربه کنید و مطمئن باشید حداقل برخی از آنها می تواند برای شما چاره ساز باشد.
۱) زمانی را برای تمدد اعصاب در نظر بگیرید
مسلمآ همه ما در طول روز کارهای زیادی داریم که یا دائم در حال انجام دادنشان هستیم ، یا به آنها فکر می کنیم. هر چند در ابتدا کار سختی به نظر می رسد اما سعی کنید در طول روز زمانی را به تمدد اعصاب اختصاص دهید تا بتوانید از حمله قلبی، اضطراب و خستگی مفرط جلوگیری کنید.
زندگی شما ارزشمند است، با احساس فرسودگی وقت خود را هدر ندهید. کافی است هر روز ۱۵ دقیقه از وقت خود را به تمدد اعصاب اختصاص دهید، ممکن است باور نکنید که این کار چه کمک بزرگی به شما خواهد کرد.
۲) همیشه یک دفتر یادداشت کوچک همراه خود داشته باشید
همه جا آنرا با خود ببرید، حتی شب ها آن را کنار تخت خود بگذارید. هر زمان کاری به نظرتان رسید که باید آن را انجام دهید، فورآ یادداشت کنید، کم کم یک لیست خواهید داشت.
هر از گاهی لیست را چک کنید، کارهای غیر ضروری را خط بزنید و با این روش حجم کارتان را سبک کنید. کارهایی که انجام داده اید و از لیست حدف شده اند را مرور کنید.
با کم تر شدن موارد موجود در لیست احساس می کنید زندگی تان در کنترل شماست و به این ترتیب سبک و راحت می شوید.
۳) راحت بخوابید
اگر شب ها خوب نمی خوابید حتما تا به حال روش های درمانی بسیاری را امتحان کرده اید. روش های زیر را به شما پیشنهاد می کنیم :
▪ قبل از خواب یکی از کارهای مورد علاقه تان را که در طول روز وقت کافی برایش ندارید، انجام دهید.
▪ اگر شما از کتاب خواندن در تختخواب لذت می برید، هر شب سعی کنید حداقل نیم ساعت قبل از خواب کتاب بخوانید. مطمئنا احساس خوبی خواهید داشت، درست مثل اینکه هر شب هدیه ای به خودتان می دهید.
▪ رایحه گل مورد علاقه تان می تواند آرامش بخش باشد، سوزاندن شمع یا عودی که بوی سنبل می دهد در اتاق خواب کار مفیدی است.
▪ برخی مواقع برای زودتر به خواب رفتن، استفاده از چشم بند مفید است. درجه حرارت وسایل گرمایشی اتاق خوابتان را کاهش دهید، نور را به دلخواه تنظیم کنید و سعی کنید با آرامش به خواب روید.
۴) هنگامی که از سر کار به منزل می رسید، حداقل پانزده دقیقه استراحت کنید.
از بچه ها و همسرتان بخواهید که این وقت را به شما بدهند. به پشت بخوابید (ترجیحا روی زمین)، در حالی که کمرتان با زمین در تماس است، زانوهایتان را بالا ببرید، سپس به آرامی پاهایتان را ازهم باز کنید و روی زمین قرار دهید.
دست هایتان را در طرفین تنه رها کنید، کف دستان رو به بالا باشد. سرتان را به یک جهت کمی متمایل کنید تا گردنتان در حالت مناسبی قرار بگیرد. در این حالت سعی کنید تک تک نقاط بدنتان را رها کنید، از یک پا شروع کنید، زانو ، ران پا و .... برای دستان نیز از انگشتان شروع کنید تا به گردن و صورت و چشم ها و پیشانی برسید. این روش در واقع یکی از حرکات ورزش یوگاست.
۵) سعی کنید با چشمان باز تمرکز کنید
یک روش برای تمرکز با چشمان باز این است که به آرامی - بدون اینکه خیره شوید - به شعله یک شمع نگاه کنید. چراع ها را خاموش کنید، یک شمع روشن کنید، راحت بنشینید و به شعله آن بنگرید.
هدف اصلی از این کار تمرکز فکر شماست، بنابراین هرگاه حواستان پرت شد، سعی کنید به آرامی آنرا روی شعله متمرکز کنید. آرامش ذهن پایه و اساس روش های تمدد اعصاب است. به همین دلیل است که همیشه بعد از فعالیت های ورزشی احساس گرما و آرامش می کنید.
۶) دوش بگیرید
منظور اصلی این است که هر روز وقتی را به خودتان اختصاص دهید، به حمام بروید. چراغ را خاموش کنید، در وان بخوابید، چشمانتان را ببندید و در آرامش به موسیقی گوش بدهید.
۷) آرامش خود را حفظ کنید
روش هایی که برای تمدد اعصاب استفاده می کنید فقط مختص همان زمان نیست. سعی کنید در طول روز به طور مداوم آنها را تکرار و تمرین کنید، در غیر اینصورت تاثیری نخواهند داشت. آرامشی را که بعد از هر روش بدست می آورید حفظ کنید.
اجازه ندهید اتفاقات روزانه آرامش شما را مختل کند. به محض اینکه احساس کردید چیزی باعث به هم ریختن اعصاب شما می شود، به احساس آرامش خود فکر کنید.
۸) خود را به خوبی بگذرانید
فراموش نکنید، اگر به خودتان بگویید من باید این کار را انجام دهم، ناخودآگاه نسبت به انجام آن جبهه می گیرید، بنابراین همیشه بگویید من می توانم. فعالیت های فیزیکی، همیشه احساس خوبی در بدنتان باقی خواهند گذاشت.
۹) کارهایی که دوست دارید انجام دهید
زندگی تان را بدون دنبال کردن رویاهایتان پیش نبرید. انجام دادن کارهایی که دوست دارید به خودی خود نوعی احساس آرامش به همراه دارد. حتی اگر قادر نیستید کاری را که دوست دارید انجام دهید، زمانی را به آن اختصاص دهید. همین کافی است و چه بسا کم کم باعث شود کاری که مجبور به انجامش هستید دوست داشتنی تر از قبل به نظر برسد.
۱۰) مهمترین نکته : همیشه سعی کنید مقداری از وقتتان را با دوستان و خانواده بگذرانید.
هیچگاه کارتان را به اشخاصی که دوستشان دارید ترجیح ندهید. همیشه برای کسانی که دوست دارید وقت بگذارید. با دیدی وسیع به چیزهایی که باعث رضایت شما در زندگی می شود بنگرید، سعی کنید بدون پشیمانی زندگی کنید.

منبع : ترانه ها

مطالب مرتبط

۱۰ پله تا آرامش


۱۰ پله تا آرامش
آیا آرزو دارید که آرام و خونسرد و خوددار باشید و فرصت کافی برای آنچه دلخواه شماست در اختیار داشته باشید؟ اگرچه رسیدن به این هدف مشکل به نظر می رسد، اما با کمی تلاش و تجدیدنظر در افکار و اعمال می توان به آن نزدیک شد.
● بهتر است راهکارهای پیشنهادی ما را رعایت کنید:
فراموش نکنیددر دنیای شلوغ و پر استرس امروز به دست آوردن تکه ای آرمش می تواند غنیمت بزرگی باشد آیا ذاتا همیشه مسوول امور و عهده دار نظم و ترتیب هستید؟
▪ افراد پرکار و فعال اغلب احساس می کنند همه کارها باید تحت کنترل آنها باشد، خصوصا مواقعی که هدف خاصی مدنظرشان است.
بنابراین سعی کنید برای یک بار هم این عادت کنترل کردن را رها کنید و بگذارید زندگی مسیر خود را بپیماید.
به عنوان مثال بگذارید دیگران برنامه سفر دستجمعی یا پیک نیک را سازماندهی کنند و نتیجه حاصله را بدون هیچ اظهارنظری بپذیرید و ببینید چه احساسی به شما دست می دهد. این کار ممکن است برای شما پردغدغه و برای دیگران شگفت انگیز باشد، ولی آرامشی که برایتان به ارمغان می آورد، ارزش دارد.
▪ مسوولیت های متعدد را نپذیرید
ـ ممکن است از این که همواره کارهای بسیاری را با هم انجام می دهید به خود ببالید، ولی قطعا در عین کار احساس عدم تمرکز، نگرانی و خستگی می کنید.
ـ خانمها اکثرا از این که قادرند چندین کار را همزمان انجام دهند به خود می بالند ولیکن در نهایت از این عمل آسیب می بینند.
بنابراین در عهده داری کارها هوشیار باشید؛ یعنی کارها را یک به یک و به نوبت انجام دهید. قدر لحظه های عمر خود را بدانید و از انجام کاری که عهده دار هستید، لذت ببرید تا پس از این که کار را به نحو احسن انجام دادید، احساس موفقیت کنید.
▪ به موفقیت های خود بها دهید
همیشه توجه داشته باشید که موفقیت ، پیروزی های بعدی را به دنبال می آورد و احساس خود کم بینی را از انسان دور می کند. کافی است تنها به یک چیز که موجب بالندگی شماست و یا یک زمینه که در آن موفق بوده اید فکر کنید. ارزشمند بودن خود را مورد تایید قرار دهید.
این بار که در مسیر کم ارزش پنداشتن خود قرار می گیرد، سعی کنید موفقیت هایتان را مرور و تامل کنید. با این عمل همه امور را در دورنمایی مثبت قرار می دهید و احساس آرامش خواهید کرد.
▪ به نیازهایتان اهمیت دهید
همیشه به فکر راضی و خوشحال کردن دیگران بودن کافی نیست ، کمی هم به فکر نیازهای معقول و مقبول خود باشید. این دلیل بر خودخواهی نیست.
▪ به نقطه نظرات دیگران گوش دهید، ولی اگر لازم می دانید برای این که فرصت کافی برای پاسخ داشته باشید به آنها بگویید برای فکر کردن و تصمیم گرفتن درباره آن موضوع نیاز به زمان دارید. در عین حالی که انعطاف پذیر هستید نسبت به احساسات و عواطف خود نیز واقع گرا و بی رودربایستی باشید.
این را بدانید که این گونه برخورد با مسائل حتما با موفقیت توام خواهد بود. اگر رک بودن شما را به وحشت می اندازد ابتدا از مسائل کوچک شروع کنید و بعد به مسائل بزرگتر بپردازید تا بدین وسیله گستره آرامش خود را افزایش دهید.
▪ از کار خود لذت ببرید
اگر همواره در حال مسامحه و طفره رفتن از انجام کاری هستید و یا احساس می کنید برای انجام کاری تحت فشار هستید، علامت این است که از کاری که انجام می دهید لذت نمی برید. واقعیت امر این است که شما به هر حال ناچارید این کار را انجام دهید، پس روی جنبه های لذت بخش آن تمرکز کنید؛ مثلا حس خوبی که به نظم درآوردن امور می دهد و یا مورد تقدیر و ستایش قرار گرفتن از بابت رسیدن به نتایج مطلوب تکیه کنید.
این دیدگاه مثبت می تواند تنش های درون شما را بزداید و به شما فرصت دهد که دریابید چه تغییرات درازمدتی را می توانید ایجاد کنید.
انعطاف پذیر باشید لزوم یک برنامه روزمره برای تنظیم نیازهای زندگی بسیار خوب و معقول است ولی نباید اصرار و اجبار در رعایت آن موجب تنش و اضطراب شما شود.
سختگیری و جدی بودن زیاد سبب می شود فرصتها را از دست بدهید و تاکید برای اجرای آن برنامه انرژی خود را بیهوده تلف کنید در مواقعی که لازم می دانید روش و تاکتیک خود را تغییر دهید تا در کارهایتان موفق تر و در رسیدن به اهدافتان خلاق تر شوید.
انعطاف پذیری به شما آرامش بیشتری می دهد چون به شما فرصت می دهد حین انجام کار روش خود را انتخاب کنید.
▪ بین کار و زندگی تعادل برقرار کنید
تداخل و ادغام زندگی کاری و اداری با زندگی خصوصی باعث اختلالات فیزیکی و عاطفی است برنامه و زمانی را برای توقف کار انتخاب کنید و به آن پایبند باشید. در خانه به کار فکر نکنید و توجه خود را به زندگی خانوادگی معطوف دارید.
مواردی پیش می آید که این کار برایتان مقدور نیست ، ولی سعی کنید بیشتر موارد این مساله را رعایت کنید.
▪ عکس العمل هایتان را عوض کنید
ممکن است همواره در تغییر شرایط تنش آفرین موفق نباشید، لیکن باتغییر دادن دیدگاه خود نسبت به آن می توانید احساسات خود را عوض کنید.
اگر کسی دیر به سر وعده می آید شانه هایتان را به علامت بی تفاوتی بالا نیندازید و از وقت آزادی که به دست آورده اید لذت ببرید. اگر کسی بی ادب و پرخاشگر است این گونه تلقی کنید که او مبتلا به فشار خون بالا می شود و نه شما.
▪ ذهن و روح خود را شاد کنید
ذهن و روان خود را با دیدن و شنیدن کارهای هنری ، زیبا و آراسته کنید. از نمایشگاه های هنری دیدن کنید و به موسیقی گوش فرا دهید و بر زیبایی های یک گل تمرکز کنید.
کاغذ و قلمی را بردارید و منظره زیبایی را نقاشی کنید و یا در پارک قدم بزنید و یا در یک کلاس هنری ثبت نام کنید.
▪ برای آینده برنامه ریزی کنید
حتما برای خود برنامه های تفریحی تدارک ببینید؛ چرا که چشم انتظار بودن برنامه های تفریحی نیز آرام بخش بسیار خوبی است.
فهرستی از برنامه های لذت بخش تهیه کرده و برای انجام آن برنامه ریزی کنید؛ مثلا برنامه ای برای تهیه بلیت تئاتر و یا قرار ملاقات با یک دوست و یا خرید کتاب مورد علاقه تان تهیه کنید. با این کارها بلافاصله احساس دلپذیری خواهید کرد.

وبگردی
"دختر خیابان انقلاب" و 4 نکته درباره پاسخ پلیس
"دختر خیابان انقلاب" و 4 نکته درباره پاسخ پلیس - این ماده نه درباره بدحجابی یا تشویق به بدحجابی که مشخصاً درباره دایر کردن مرکز فحشا است و رکن مادی جرم ماده مذکور، دایر کردن مرکز فساد و فحشاست.
امروزجلوی ماایستاد،درآینده جلوی آقای خامنه ای می ایستد
امروزجلوی ماایستاد،درآینده جلوی آقای خامنه ای می ایستد - خاطره فرزند آیت الله فاضل لنکرانی: " پدر خطاب به آیت الله جنتی در خصوص احمدی نژاد گفت: من نیستم، شما هستید، امروز جلوی ما ایستاد، در آینده جلوی آقای خامنه ای می ایستد و تمام زحمات آقای خمینی را بر باد خواهد داد"
حیدری هم جرات انتقاد پیدا کرد !
حیدری هم جرات انتقاد پیدا کرد ! - صراحت مرتضی حیدری، مجری برنامه پایش درباره پشت پرده طولانی بودن مراحل صدور مجوزهای کسب و کار
استحاله! / بررسی نامه احمدی‌نژاد به رهبری
استحاله! / بررسی نامه احمدی‌نژاد به رهبری - دگرديسي‌هاي فراواني در ايران صورت گرفته‌است؛ اصولگرايان اصلاح‌طلب شده‌اند، تحول‌طلبان محافظه‌كار شده‌اند، مسئولان پاسخ ناكارآمدي‌هاي خود را از مردم مي‌خواهند و در تازه‌ترين نوع اين استحاله‌ها فردي كه بسياري مدعي هستند او برآمده از مهندسي انتخابات است با ارسال نامه به رهبرمعظم انقلاب درخواست برگزاري انتخاباتي آزاد، زودهنگام و به دور از مهندسي كرده‌است! محموداحمدي‌نژاد همان پديده خانمان براندازي كه براي…
مصاحبه دختری که با ریش به «آزادی» رفت با یورونیوز
مصاحبه دختری که با ریش به «آزادی» رفت با یورونیوز - فیلم - زهرا خوش نواز در گفتوگو با یورونیوز از مراحلی که برای آماده سازی ظاهرش طی کرد تا با چهره‌ای متفاوت وارد استادیوم شود گفت. او می‌گوید: «زمانی که از تونل گذر کردم و وارد ورزشگاه شدم و چشمانم به چمن ورزشگاه افتاد گریه‌ام گرفت.»
بار دیگر زیر گرفتن ماموران پلیس با ماشین سواری توسط دراویش
بار دیگر زیر گرفتن ماموران پلیس با ماشین سواری توسط دراویش - باز هم زیر گرفتن ماموران امنیتی و نیروی انتظامی توسط یک ماشین دیگر سواری توسط اراذل خیابان گلستان هفتم
حمله با اتوبوس به مأموران پلیس در پاسداران
حمله با اتوبوس به مأموران پلیس در پاسداران - کی از دراویش گنابادی با اتوبوس به مردم و مأموران پلیس در خیابان پاسداران تهران / گفته میشود تعداد شهدای ناجا در حمله آشوبگران فرقه ضاله گنابادی و حامیان نورعلی تابنده به ۴ تن رسیده است.
لحظه مواجهه وزیر راه با خانواده قربانیان سانحه هواپیمای
لحظه مواجهه وزیر راه با خانواده قربانیان سانحه هواپیمای - به دنبال سقوط هواپیمای تهران-یاسوج ویدیو لحظه مواجه خانواده های جانباختگان را با وزیر مشاهده می کنید.
حمله با چاقو به یک راننده سر پارک خودرو
حمله با چاقو به یک راننده سر پارک خودرو - تصاویری دردناک از حمله مرد موتور سوار با چاقو به یک مرد راننده در حضور همسر و فرزندش در شهرستان داراب استان فارس را در ویدئوی زیر می بینید. به نظر میرسد این اتفاق در پی جرو بحثی بر سر پارک کردن وسایل نقلیه روی داده است!
بدل ایرانی آنجلینا جولی رونمایی شد !
بدل ایرانی آنجلینا جولی رونمایی شد ! - شب گذشته مراسم اکران فیلم بلوک 9 خروجی 2 به کارگردانی علیرضا امینی و تهیه کنندگی محمدرضا شریفی نیا و نیز فیلم شاخ کرگدن در پردیس سینمایی ملت برگزار گردید.
اظهارات جنجالی احمدی نژاد در مقابل دادگاه
اظهارات جنجالی احمدی نژاد در مقابل دادگاه - سخنرانی پرحاشیه احمدی نژاد در مقابل دادگاه بقایی
    موفقیت
    موفقیت یک ادراک و حس شخصی است، اگرچه شرایط فرهنگی جامعه نیز در این میان نقش دارند موفقیت در افراد مختلف کاملاً متفاوت است و با افزایش سن نیز، دیدگاه افراد نسبت به آن تغییر می …