جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

خوراک گوشت و سیب زمینی


خوراک گوشت و سیب زمینی
● مواد لازم:
▪ گوشت چرخ کرده= نیم کیلو
▪ سیب زمینی آبپز شده= ۱.۵ کیلو
▪ تخم مرغ خام= ۱ عدد
▪ فلفل دلمه ای ریز شده= ۱ عدد
▪ سیررنده شده= ۱ حبه
▪ پیاز= ۲ عددبزرگ
▪ هویج خام رنده شده= ۳ عدد
▪ پنیر پیتزا رنده شده= ۱.۵ بسته
▪ نمک و فلفل= به میزان دلخواه
▪ زردچوبه جهت گوشت= ۲ قاشق مرباخوری
▪ ادویه کاری جهت گوشت ۱= قاشق مربا خوری
▪ گوجه فرنگی سفت ریز شده ۱= عدد جهت تزیین
▪ فلفل دلمه ای ریز شده= ۱ عدد جهت تزیین
▪ نمک /زرد چوبه/ادویه کاری مقداری جهت مخلوط نمودن با سیب زمینی آبپز شده
▪ روغن مایع به میزان لازم جهت سرخ کردن گوشت و چرب نمودن ظرف پیرکس
● طرز تهیه:
روغن را داخل ماهیتابه ریخته و پیاز را اضافه نموده و سرخ می نماییم سپس گوشت چرخ کرده را همراه با سیر رنده شده/ هویج ردنده شده و فلفل دلمه ای ریز شده تفت داده و سپس نمک و زردچوبه و ادویه و فلفل را نیز اضافه کرده و پس از مخلوط و سرخ کردن کنار می گذاریم.
در ظرفی سیب زمینی آبپز شده را با رنده درشت رنده کرده و سپس ۱ عدد تخم مرغ خام و کمی نمک و زردچوبه و ادویه اضافه نموده و خوب مخلوط میکینم سپس ظرف پیرکس را چرپ نموده و مخلوط سیب زمینی را داخل آن ریخته و آنرا کاملا درته ظرف پهن کرده تا بصورت یکنواخت ظرف پر شود . سپس با مخلوط گوشت چرخ کرده روی سیب زمینی را کاملا بپوشانید و پنیر رنده شده پیتزا را روی آن بریزید و با فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی خرد شده روی آنرا بپوشانید و یا بدلخواه تزیین نماییدسپس ظرف را بمدت ۴۰ دقیقه درپنجره وسط فربا درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد که حدود ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است گذاشته تا پخته شده و ته سیب زمینی طلایی گردد سپس ظرف را از فر خارج کرده و بمدت ۵ دقیقه کنار گذاشته سپس باهمان ظرف آنرا سرو نمایید. (نوش جان)
((در صورت تمایل می توانید مقدار ۳۰۰ گرم قارچ برش داده شده و تفت داده شده با آبلیمو را با مخلوط مواد گوشت چرخ کرده مخلوط نمایید ))
منبع : زنده رود


همچنین مشاهده کنید