چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

چگونه یک کار پیدا کنیم‌


چگونه یک کار پیدا کنیم‌
پیدا کردن کار یا شغل مناسب موضوعی است که هر کسی دیر یا زود با آن روبرو می‌شود (مگر اینکه شما بیکاری را بهترین کار بدانید). هر آدمی ‌بنابه شرایط سنی و روحی خود زمانی با این سئوال مواجه می‌شود که برای اداره و ادامه زندگی چه شغلی را پیشه کنم؟
● افراد برای پیدا کردن کار به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند:
۱) گروهی که کار و حرفه خانوادگی خود را ادامه می‌دهند که در گذشته بسیار رایج بوده، امروزه نیز نمونه‌هایی از آن مشاهده می‌شود. اگر شما از این دسته افراد هستید که در خانواده شما شغل یا حرفه‌ای به صورت موروثی می‌باشد یا یکی از اقوام نزدیک شما دارای حرفه‌ای است که شما بدان علاقه‌مند هستید، پیشنهاد این است که حتما آن حرفه را پیش بگیرید و ادامه دهید. از جمله مزایای این کار می‌توان به حمایت خانواده، آشنا بودن به محیط کار، شناخت بازار کار و موارد مثبت دیگر اشاره کرد.
ممکن است اشکالی از سوی شما مطرح شود که زمان بعضی از مشاغل به پایان رسیده است و یا زمینه بعضی از این حرفه‌ها محدود است.
نظر شما را به مثالی در این زمینه جلب می‌کنم «اکثر با جارو‌های دستی آشنایی داریم که در گذشته برای نظافت منازل از آن بسیار استفاده می‌شد. این جارو‌ها در شمال ایران ساخته می‌شود و شهرستان امیر کلا در ساخت این جارو‌ها شهرت دارد به گونه‌ای که اگر گذرتان به آن شهر بیافتد، مغازه‌هایی را مشاهده می‌کنید که به ساخت و فروش این جارو‌ها مشغول هستند.فرزند یکی از این سازندگان جارو تصمیمی ‌مشابه تصمیم پیشنهادی که در بالا ارائه شد، گرفت و شغل پدر را پیش گرفت. این فرد خود را محدود نکرد و به ادامه تحصیل پرداخت و مدرک مهندسی خود را اخذ نمود و پس از مدتی یک کارخانه ساخت و تولید جاروی برقی در همان شهر تاسیس نمود. او کارخانه خود را توسعه داد و به تولید لوازم خانگی پرداخت. امروزه محصولات او را که یکی از پرآوازه‌ترین لوازم خانگی تولید داخل کشور است را می‌شناسیم که حاصل تفکر همان کودکی است که جاروی دستی تولید می‌کرد.
۲) گروه دیگر افرادی هستند که اصطلاحا فکر بکر به ذهنشان می‌رسد و با پرورش آن، فکر خود را به واقعیت تبدیل می‌کنند در کتب علمی ‌به این گونه افراد کار آفرین می‌گویند. طراحی سایت ebey توسط یک ایرانی به نام پیر امیدوار نمونه‌ای از کار آفرینی است.
ایده اولیه تاسیس این سایت از آنجا شروع شد که پیر امیدوار تصمیم به تعویض پرینتر خود گرفت و با خود گفت که آیا خریداری برای پرینتر مستعمل من پیدا می‌شود؟ او یک آگهی در اینترنت داد که شروعی شد برای بزرگ‌ترین سایت خرید و فروش اجناس نو و دست دوم در دنیا.
برای کسانی که مایلند کارآفرین باشند لازم است بدانند که این کار بیش از داشتن اندیشه‌های ناب احتیاج به جسارت و قدرت ایمان درونی شما را دارد.بیاییم خالق باشیم و ایده‌هایمان را به عمل تبدیل کنیم.
منبع : روزنامه حیات نو


همچنین مشاهده کنید