چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

خواب دیدن


خواب دیدن
اگر شما از آن دسته افراد هستید که کلا خواب‌هایتان را به یاد نمی‌آورید، رویاهای آگاهانه خود را نیز به خاطر نخواهید آورد، اما نباید فراموش کرد که سعی در به یاد آوردن خواب، نقطه شروعی است برای شناخت نیمه تاریک زندگی. در هر صورت آگاهی از آنچه به هنگام خواب در ذهن انسان می‌گذرد حداقل برای خود او می‌تواند بسیار جالب و حتی مفید باشد.
برای تشخیص ماهیت خواب خود در لحظه وقوع، باید با سبک خوابتان آشنا شوید. قبل از اینکه وقت خود را صرف کار بر روی روش‌های مقایسه انواع خواب‌های قابل کنترل بکنید، باید قادر باشید که حداقل یکی از خواب‌هایی را که در طول شب می‌بینید به یاد آورید.
زیاد خوابیدن اولین قدم مثبت برای به یادآوردن خواب است. اگر به منظور استراحت کردن می‌خوابید، برای به یادآوردن خواب‌هایی که خواهید دید خیلی آسانتر می‌توانید تمرکز کنید. به علاوه اگر استراحت کافی داشته باشید، به راحتی حاضرید مقداری از وقت نیمه شب خود را صرف یادداشت کردن خواب‌هایتان کنید. از فواید زیاد خوابیدن این است که باعث می‌شود بتدریج خواب‌های طولانی‌تری ببینید که با گذشت شب به مرور فاصله بین آنها نیز کمتر خواهد شد.
اولین خوابی که در هر شب می‌بینید، کوتاهترین خواب است و معمولا ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. بطور متوسط پس از گذشت هشت ساعت خواب معمولی، مجموع طول زمانی خواب‌هایی که می‌بینید به ۴۵ دقیقه تا یک ساعت خواهد رسید.
همه ما شب‌ها به طور متوسط هر ۹۰ دقیقه یک خواب می‌بینیم. اشخاصی که فکر می‌کنند اصلا خواب نمی‌بینند، در واقع هیچ وقت خواب‌هایشان را به یاد نمی‌آورند. ممکن است شما در ۹۰ دقیقه حتی بیشتر از یک خواب هم دیده باشید، اما بیدارشدن‌های پی در پی باعث فراموش کردن آنها شده باشد.
منبع : سایت فریا


همچنین مشاهده کنید