چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

دکور خانه: شمعدانی آویز


دکور خانه: شمعدانی آویز
روشنایی شمع همواره نوری شاعرانه محسوب می شود که می تواند به گوشه و کنار فضای منزل شما زیبایی ببخشد. این شمعدان آویز که به راحتی با هر ظرف شیشه ای کوچک و لبه داری می تواند نمونه ای از آن را ساخت نیز می تواند زینت بخش گوشه ای از اتاق خواب، آشپزخانه یا اتاق نشیمن خانه شما باشد. این شمعدان را می توانید با ظروف شیشه ای کوچک در اشکال مختلف بسازید تنها کافی است ظرف شما اندکی لبه داشته باشد تا از آن برای بستن زنجیر به دور ظرف استفاده کنید. در اینجا شمعدان با رنگ های خانواده آبی با طرح مرمری رنگ آمیزی شده است اما شما می توانید از ظروف شیشه ای رنگین آبگینه بهره بگیرید و یا ظرف مورد نظرتان را به اشکال مختلف رنگ بزنید یا حتی با روش ویترای روی آن طرح و نقش مورد نظرتان را نقاشی کنید.
● وسایل مورد نیاز:
یک ظرف شیشه ای کوچک لبه دار، رنگ مخصوص شیشه: آبی روشن، آبی فیروزه ای، آبی لاجوردی و سفید یخی، مقداری زنجیر، ۵ حلقه کوچک به رنگ زنجیر، یک عدد قلاب برای نصب شمعدان از سقف، یک عدد قلم موی نرم متوسط، چند عدد خلال دندان، انبردست و سیم چین، شمع وارمر.
با پیچیدن یک قطعه نخ یا ریسمان به دور دهانه ظرف در زیر لبه آن محیط دور دهانه را اندازه گیری کنید. یک قطعه زنجیر را هم اندازه با محیط دور ظرف اندازه گیری کنید و ببرید. سپس آن را از وسط به دو نیمه تقسیم کنید. برای بریدن زنجیر از سیم چین استفاده کنید. ارتفاع زنجیر برای آویزان کردن شمعدان را تعیین کنید و با توجه به آن دو قطعه زنجیر هم اندازه جدا کنید. با استفاده از انبردست یکی از حلقه ها را باز کنید و دو قطعه زنجیر دور دهانه ظرف را در آن بیندازید. زنجیر را دور دهانه ظرف زیر لبه آن قرار دهید و دو سر دیگر آنها را با استفاده از یک حلقه دیگر به هم متصل کنید. هر یک از قطعات زنجیر که برای آویزان کردن شمعدان آماده کرده اید را با استفاده از یک حلقه دیگر به دو حلقه طرفین زنجیر دور دهانه وصل کنید و در آخر انتهای این دو زنجیر را با یک حلقه دیگر به هم متصل کنید تا از آن برای آویزان کردن شمعدان به قلاب بهره بگیرید. حال که زنجیرها کاملاً آماده شده اند می توانید زنجیر را با باز کردن یکی از حلقه های زنجیر دور دهانه از ظرف جدا کرده و کنار بگذارید تا پس از رنگ آمیزی ظرف دوباره به صورت اول به آن نصب کنید. لکه های کوچکی از رنگ های سفید و انواع آبی را روی ظرف در کنار هم بگذارید و سپس با استفاده از خلال دندان این رنگ ها را در یکدیگر بکشید و به آنها فرم های پیچشی مشابه آنچه در سنگ مرمر مشاهده می کنید بدهید. رنگ را در همه قسمت های ظرف به صورت لایه ای نازک و یکنواخت بگذارید و برای جلوگیری از باقی ماندن اثر انگشتانتان بر روی رنگ بهتر است ظرف را وارونه روی یک قطعه مقوا بگذارید و هنگام نیاز آن را بچرخانید. بگذارید رنگ کاملاً خشک شود. معمولاً رنگ شیشه باید یک شب بماند تا کاملاً خشک شود. حالا کافی است زنجیر را دوباره دور لبه ظرف ببندید. برای فیکس کردن رنگ روی ظرف ممکن است از یک یا دو لایه وارنیش نیز استفاده کنید. شمع وارمر را پس از آویزان کردن شمعدان از قلاب نصب شده به سقف در آن قرار دهید و روشن کنید.
منبع : بیرتک


همچنین مشاهده کنید