جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

تزئینات میوه ای روی پارچه


تزئینات میوه ای روی پارچه
طرح میوه های گوناگون یکی از لوکس ترین و شاداب ترین موتیوها در دکوراسیون است. رنگ و فرم غنی میوه ها سال ها است که زینت بخش وسایل مختلف خانه بوده است، از گچبری های سقف و دیوار گرفته تا فرش، کاغذ دیواری و ظروف آشپزخانه مضمون میوه چنان تنوعی دارد که می توان مجموعه ای متفاوت و متناسب برای هر یک از فصول را با الهام از آنها فراهم آورد. مرکبات، به عنوان مثال، با رنگ های درخشان و خیره کننده موتیوی ایده آل برای آشپزخانه و یا فضای غذاخوری هستند که حسی از یک روز تابستانی درخشان را در هر زمان از سال در وجود ما زنده می کنند. سیب و گلابی با رنگ صورتی و سبز ملایمشان پالت رنگی غنی پاییز را به خاطر می آورند و برای روح بخشیدن به اتاق های شمالی فوق العاده مناسب هستند. طرح آلبالو و گیلاس با رنگ سرخ زیبا درخشش روزهای آفتابی تابستان را برای ما زنده می کنند.
به کارگیری موتیوهای میوه به عنوان آکسان بیشترین تاثیرگذاری را دارد و از انباشتن فضای خانه با طرح های مختلف میوه باید پرهیز کرد زیرا در این صورت تاثیر موردنظر را نخواهند داشت.
مجموعه ای از ظروف تزئین شده با فرم ها یا طرح های میوه بر روی یک طاقچه یا طبقه، یک مجموعه رومیزی و دستمال سفره با طرح آلبالوهای سرخ یا پرده ای با طرح لیمو می تواند این تم را به نحوی ایده آل در فضای خانه ما ارائه کند. تکرار طرح موردنظر در گوشه ای دیگر از اتاق به صورت استنسیل های ظریف روی دیوار یا یک مجموعه زیرلیوانی و یا کوسن های روی مبل و صندلی می تواند نمای ما را کامل کند.
از طرح میوه با روش ها و تکنیک های گوناگون می توان در دکوراسیون منزل سود برد. گلدوزی کردن این طرح ها بر رومیزی، دستمال سفره، لوازم پارچه ای آشپزخانه مانند پیشبند و دستگیره ها و یا لبه پرده یا روتختی یکی از این روش ها است. در تصویر طرح گلدوزی شده گیلاس های سرخ را که با رنگ های غنی قرمز و زرشکی روی پارچه کتاب سفید ساتن دوزی شده اند ملاحظه می کنید. برق کوچکی که با نخ سفید روی گیلاس ها دوخته شده است به آنها حجم می بخشد.
یکی دیگر از تکنیک های مناسب برای این منظور استفاده از چاپ دستی و ساخت مهر است. می توانید با سبزیجاتی که بافت سفتی دارند مثل سیب زمینی و یا حتی یک قطعه اسفنج مهری با فرم دلخواهتان بسازید ضمن آنکه از مقطع بسیاری از میوه ها مانند سیب، گلابی، لیمو و پرتقال نیز می توان به عنوان مهری آماده استفاده کرد. در تصویر طرح سیب چاپ شده با رنگ سبز و صورتی بر روی روکش تشک ها و کوسن را ملاحظه می کنید که با فواصل مختلف و در تعداد متفاوت بر روی هر یک از بخش های صندلی و کوسن چاپ شده اند. پارچه های آماده بسیاری را نیز می توانید با طرح های گوناگون از میوه ها در بازار بیابید که ممکن است به عنوان پرده ای برای آشپزخانه، روکش صندلی های میز غذاخوری یا رومیزی مورد استفاده قرار دهید.
یکی دیگر از روش های مناسب جهت تزئین وسایل مختلف خانه از جمله دیوارها با حاشیه ای از طرح میوه تکنیک استنسیل است. استنسیل را می توانید خودتان با رسم طرح میوه مورد نظرتان بر روی یک قطعه طلق و یا حتی مقوا و بریدن آن با یک کاتر تیز تهیه کنید و سپس از آن برای ایجاد نقش میوه روی وسایل مختلف و حتی دیوار بهره بگیرید.
تکنیک مورد نظرتان را انتخاب کنید، طرح و رنگ های دلخواهتان را آماده نمایید و تابستان امسال منزلتان را با مجموعه ای از میوه های رنگارنگ و شاداب فصل بیارایید.
منبع : بیرتک


همچنین مشاهده کنید