شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

سه نکته برای داشتن پوستی لطیف


سه نکته برای داشتن پوستی لطیف
زنانی که با وجود عیب های صورتشان زیبا جلوه می کنند، زنانی هستند که می دانند، پاک کردن، تقویت کردن و غذا دادن، رساندن مواد مغذی به پوست، سه اصل اساسی برنامه مراقبت از پوست است.برای این منظور به نکات زیر توجه کنید: برای مالیدن کرم به صورت، نوک انگشتان را با ملایمت و به صورت دایره وار از پایین به بالا روی صورت حرکت دهید تا کرم جذب پوست گردد. صورت را ماساژ دهید تا کرم جذب شود. حدوداً ۲۰ دقیقه طول می کشد تا کرم کاملاً جذب پوست صورت شود. اجازه ندهید کرم بیش از ۲۰ دقیقه روی صورت شما باقی بماند، زیرا پس ازاین مدت باعث جذب دوده و گرد و غبار می شود و ممکن است سبب انسداد منافذ پوست شود.
برای پاک کردن کرم از یک تکه پنبه یا دستمال کاغذی مرطوب استفاده کنید تا رطوبت پوست ازبین نرود. حوله مخصوص صورتتان را تمیز و نرم نگه دارید. هنگام خواب کرم روی صورتتان را پاک کنید و با کرم روی صورت به رختخواب نروید.
به عبارتی اگر از کرم های شب استفاده می کنید، نیم ساعت قبل از خواب به صورتتان کرم بمالید. ۲۰ دقیقه صبر کنید تا کرم کاملاً جذب پوست شما شود. سپس به آرامی با یک تکه پنبه مرطوب صورتتان را پاک کنید.
● تمیزکردن پوست
اولین قدم مراقبت از پوست، تمیزکردن آن است. تعرق، چربی، گرد و غبار، لوازم آرایش، چرک و باکتری ها را نمی توان با شست وشوی معمولی پاک کرد. برای پاک کردن صورت از تمام این مواد مضر، به پاک کننده مناسب نیاز دارید. کرم های پاک کننده در منافذ پوست نفوذ و عمیقاً پوست را پاک می کند.
هنگام تمیزکردن پوستتان به نکات زیر توجه کنید: همیشه موهایتان را قبل از شروع کار، جمع کنید تا چرب نشود. مقداری کافی از کرم پاک کننده روی گونه ها، چانه، پیشانی و گردن بمالید. سپس با انگشتان از پایین به بالا و از داخل به خارج صورتتان را ماساژ دهید. نقاط حساس اطراف بینی، زیرچانه، گردن، و نزدیکی لاله گوش را با دقت بیشتری تمیز کنید. همیشه از پنبه مرطوب برای پاک کردن صورت استفاده کنید، زیرا پنبه خشک رطوبت پوست را از بین می برد. فرایند پاک کردن را چندبار تکرار کنید تا پنبه ای که با آن صورتتان را پاک می کنید، کاملاً تمیز شود. صورتتان را دوبار در شبانه روز، یک بار صبح و یک بار قبل از خواب پاک کنید.
● کرم های پاک کننده برای انواع پوست ها
در زمستان می توانید از کرم های پاک کننده ای که دستور ساخت آن را در زیر مشاهده می کنید، به عنوان کرم مرطوب کننده استفاده کنید، زیرا در زمستان، پوست شما در معرض بادهای زمستانی قرارمی گیرد و خشک می شود. برای حفاظت از پوستتان نیاز دارید از کرم های محافظت کننده استفاده کنید. کرم های مرطوب کننده برای محافظت از پوست مفیدند. یکی از کرم های زیر را که مناسب نوع پوستتان است، امتحان کنید.
● کرم پاک کننده بادام (۱)
● مواد لازم:
▪ موم عسل ۱۲۰ گرم
▪ روغن بادام ۵۰۰ میلی لیتر
▪ گلاب یک فنجان
▪ پودر بوراکس یک قاشق چایخوری
موم را در یک ماهیتابه گرم کنید. وقتی آب شد، روغن بادام، گلاب، پودر بوراکس را به آن اضافه کنید. آنها را خوب با هم مخلوط کنید و هم بزنید تا سردشود و به صورت کرم درآید. این کرم را می توانید در یخچال به مدت طولانی نگه دارید.
● کرم پاک کننده بادام (۲)
▪ روغن بادام شیرین یک فنجان
▪ وغن بادام تلخ یک فنجان
▪ سدیم بنزوات ۱قاشق چایخوری
▪ صابون honey dew سی گرم
همه مواد را به جز سدیم بنزوات روی یک شعله ملایم با هم مخلوط کنید. وقتی مخلوط سردشد، سدیم بنزوات را به آن اضافه کنید. کرم را در یک شیشه ریخته و در یخچال نگهداری کنید.
● کرم پاک کننده بادام (۳)
▪ روغن بادام شیرین یک فنجان
▪ بادام رنده شده ۱۲۰ گرم
▪ زرده تخم مرغ چهار عدد
▪ عسل ۲۵۰ گرم
▪ سدیم بنزوات یک قاشق چایخوری
▪ کرم پاک کننده خیار
▪ موم عسل سی گرم
▪ موم سفید سی گرم
▪ روغن زیتون ۵۰۰ میلی لیتر
▪ آب خیار نصف فنجان
▪ سدیم بنزوات یک قاشق چایخوری
یک کاسه را درون قابلمه بدون در که پر از آب جوش است، بگذارید، موم سفید و موم عسل را درون کاسه بریزید. پس از آنکه موم حل شد، کاسه را بردارید و روغن زیتون و آب خیار را داخل آن بریزید و خوب هم بزنید. هنگامی که مخلوط آماده شد، درحالی که هنوز گرم است سدیم بنزوات را به آن اضافه کنید.
● کرم پاک کننده جوی دو سر
▪ دوغ یک دوم فنجان
▪جو دو سر شصت گرم
▪ سدیم بنزوات یک قاشق چایخوری
سدیم بنزوات را با دوغ مخلوط کنید و آرد جوی دوسر را به آن اضافه کنید تا خمیر نرم به وجود آید. کرم پاک کننده شما آماده است.
● کرم پاک کننده بابونه
▪ گل بابونه ۵۰ گرم
▪ آب مقطر ۵۰۰ میلی لیتر
▪ آب لیمو یک قاشق چایخوری
▪ سدیم بنزوات یک دوم قاشق چایخوری
گل بابونه و آب مقطر را در یک قابلمه بریزید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی شعله ملایم بگذارید.
سپس آن را صاف کنید و بگذارید تا خنک شود. آب لیمو و بنزوات سدیم را به آن اضافه کنید. این مخلوط را در شیشه بریزید و در یخچال نگهداری کنید.
منبع : بیرتک


همچنین مشاهده کنید