پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

رفتار با همسر


▪ یكی از راههایی كه كمك بزرگی به بقا و دوام زندگی می‌كند، این است كه فرد، همسر خود را آن چنان كه هست، بپذیرد و او را با تمام خصوصیاتش، با تمام تجارب گذشته، با پدر، مادر، خواهرها و برادرهایش قبول كند. اگر شما قادر باشید همسرتان را با هر قیافه، شغل، تحصیلات و خانوادهای كه دارد، بپذیرید واین نگرش را در خودتان پر رنگ كنید، در زندگی مشترك احساس بهتری خواهید داشت. بهتراست این تفكر را در خود تقویت كنید كه این شخص با تمام ویژگی‌های خوب و بدی كه دارد مال من است و برای من است و من به او عشق می‌ورزم.
▪ موضوع دیگر ، اولین برخورد در پایان یك روز كاری است. آن چه در طول چند دقیقه اول، هنگامی كه همسرتان را می‌بینید، انجام می‌دهید و می‌گویید، بسیار مهم است.پس زمانی كه كه در پایان روز با همسر خود مواجه می‌شوید، استقبال خوبی از وی به عمل آورید.
▪ هر وقت احساس فراموش شدگی و تنهایی كردید، مهم است به خاطر داشته باشید كه شما برای شادمانی خود مسئول‌اید. بنابراین باید ابتكار به خرج دهید و فضایی صمیمی بین خود و همسرتان ایجاد كنید.
▪ یكی از مواردی كه تاثیر بسیاری در زندگی زناشویی می‌گذارد، نحوه برقراری ارتباط كلامی و شیوه حرف زدن زن و شوهر با یكدیگر است. به عبارت دیگر بسیاری از مشاجرات خانوادگی ناشی از درست صحبت نكردن و عدم توانایی زوجین در رساندن مفهوم به یكدیگر است. كلمات بار عاطفی دارند و می‌توانند بر مخاطب تاثیر مثبت یا منفی بگذارند. خانم‌ها باید به كلماتی كه استفاده می‌كنند توجه داشته باشند ، اغراق آمیز صحبت نكنند . برای مثال خانم‌ها بهتر است به جای این كه به همسر خود بگویند: تو هیچ‌وقت به فكر ما نیستی، از جمله: گاهی اوقات ما را فراموش می‌كنی استفاده كنند، زیرا معمولا آقایان روی كلمات دقیق می‌شوند.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید