جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

نخستین غذاها در نخستین سالهای زندگی برای هر کودک


نخستین غذاها در نخستین سالهای زندگی برای هر کودک
گرچه برای هر کودک در نخستین سال های زندگی، غذا، رژیم غذایی و مواد غذایی اهمیت زیادی دارند تا او سالم و پر انرژی پرورش یابد و عادت های غذایی مناسب در او به وجود آیند.اما هنوز هم دربارهٔ این موضوع، اطلاعات معتبر، عملی وکاربردی کمی وجود دارند.هدف مطرح کردن همهٔ آن چیزهایی است که باید دربارهٔ غذا دادن به کودکتان بدانید. در روزهای نخست، همهٔ آنچه یک کو.دک نیاز دارد، شیر است. اما همین طور که رشد می کند و بزرگ می شود، نیازهای غذایی او هم بیشتر خواهند شد. وزن بیشتر کودکان تا چهار ماهخگی به دو برابر وزن زمان تولدشان می رسد و در این زمان، آمادگی خوردن پوره های نرم و روان را به مقدار کم دارند.
اگر چه این موضوع نشان از شروع یک مرحلهٔ مهیج در رشد کودک دارد، اما می تواند برای زن و شوهری که به تازگی پدر و مادر شده اند، نگرانی بسیاری به وجود آورد.
همهٔ ما در صددیم تا بهترین موقعیت را برای کودکان فراهم کنیم و چه آغازی در زندگی می توان بهتر از تنظیم پایه های یک رژیم غذایی مناسب باشد؟ اما اگر کودکتان غذا را نخورد یا غذایی را که با عشق و علاقه آماده کرده اید دوست نداشت و از دهان خود بیرون ریخت، چه خواهید کرد.
منبع : بیا تو جوان


همچنین مشاهده کنید