جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

صندلی آشپزخانه


صندلی آشپزخانه
در اینجا از روش فشار استفاده شده است. رنگ زرد از زیر لایه آستر روئی در صندلی تمام شده نمایان می‌باشد و این‌طور به‌نظر می‌رسد که رنگ آن در اثر گذشت زمان از بین رفته است. در این وسیله از رنگ‌های سنتی کمتری استفاده شده است. شما می‌توانید از رنگ‌هائی برای صندلی خود استفاده کنید که مکمل نمای آشپزخانه‌تان باشد.
● وسائل لازم:
صندلی آشپزخانه
رنگ روغن سفید مات رنگ روغن مات آبی و زرد
قلم موی بزرگ
پارچه نرم
کاغذ سنباده متوسط
مداد
کاغذ سفید
گچ سفید
نوارچسب
قلم‌موی کوچک
رنگ آکریلیک رقیق آبی
۱- صندلی را آماده کنید و دو لایه رنگ روغن سفید مات بزنید سپس با استفاده از قلم‌موی بزرگی دو لایه رنگ روغن زرد مات روی آن بزنید و به‌مدت ۲ ساعت صبر کنید تا خشک شود.
۲- با پارچه یک لایه موم روی نقاطی از صندلی که معمولاً فرسوده می‌شوند مانند لبه‌ها و جای نشیمن آن بمالید و به‌مدت ۲ ساعت کنار بگذارید تا خشک شود.
۳- یک لایه آستر رنگ روغن آبی مات با قلم موی بزرگی روی آن بمالید و به‌مدت ۱ ساعت کنار بگذارید تا خشک شود.
۴- با یک تکه کاغذ سنباده تمام صندلی را و به‌خصوص روی نقاطی که موم مالیده‌اید، سنباده بکشید. این عمل تکه‌های رنگ زرد زیر آستر و رنگ آبی را نمایان می‌سازد.
قبل از شروع مرحله بعدی گرد و غبار روی صندلی را با پارچه نرم و خشکی تمیز کنید.
۵- با استفاده از الگو طرح گل را جداگانه به اندازه مورد نیاز برای پشت صندلی روی دو ورق کاغذ بزرگ کنید. پشت کاغذ را با گچ سفید بپوشانید و هر کدام را به یک میله صندلی با نوار چسب بچسبانید. با مداد روی طرح بکشید تا طرح به‌وسیله گچ روی صندلی منتقل شود.
۶- با قلم‌موی کوچک داخل طرح را با رنگ آکریلیک آبی رقیق نقاشی کنید.
رنگ به آرامی روی لایه موم می‌نشیند و زمانی‌که خشک شد، اثر تقریباً برجسته‌ای پیدا می‌نماید.
۷- در خاتمه برای محافظت از کار شما، دو لایه موم روی صندلی بمالید و به‌مدت یک ساعت پس از اولین لایه صبر کنید تا خشک شود سپس لایه دوم را بزنید.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید