شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

Cadillac CTS DI


Cadillac CTS DI
کادیلاک سی تی اسی که در این آزمایش شرکت داده بودیم مجهز به گیربکس ۶ سرعته دستی بود. این گیربکس از تعویض سریع و خوبی برخوردار بود ولی نمی توانست مثل گیربکس اتوماتیک خوب عمل کند. محل قرارگیری کلاچ که در جایی غیر عادی نیز قرار داشت به این وضعیت کمک می کرد. برای این که صدای این موتور را بشنوید کافیست تا دور موتور را تا ۷۰۰۰ بالا ببرید و خودرو را در دنده یک قرار دهید آن گاه به خوبی زوزه وحشیانه موتور را خواهید شنید . در هنگامی که این خودرو را با ۳۲۸ ای مقایسه می کنید متوجه می شوید که این خودرو خیلی در سطح و اندازه سری ۳ نیست و با توجه به ابعاد و وزن سنگینی که دارد (بیش از ۲۵۰ کیلوگرم نسبت به سری ۳) بهتر است آن را با سری ۵ مقایسه کرد!! فرمان این خودرو سنگین است و وزن زیاد آن نیز دینامیک چندان مناسبی را برای این خودرو به ارمغان نمی آورد. البته با انتخاب مدل ۳۰۴ اسبی می توانید بخشی از این ضعف را جبران کنید ولی هنوز CTS در چابکی به پای ب ام و نمی رسد البته کادیلاک ما با توجه به تایرهای مخصوص میشلن با ۱۵۵ فوت بهترین فاصله برای توقف از سرعت ۱۱۰ کیلومتر را داشت. همچنین به دلیل استفاده از فنربندی های تقویت شده با سرعت ۱۰۳ کیلومتر بهترین امتیاز را در بخش تغییر مسیر حرکت دریافت کرد. از نکات مثبت این خودرو علاوه بر موارد فوق می توان به طراحی زیبای داخل و خارج و امکانات مناسب اشاره نمود.
منبع : روزنامه ابرار


همچنین مشاهده کنید