جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

حق پیروز است!


حق پیروز است!
از ۱۹ بهمن ،۵۷ طمأنینه و آرامشی که از ۱۲ بهمن با ورود امام بر دلها حاکم شده بود، به تلاطم دچار شد. دریای آرام انقلاب که توفان خود را فروخفته بود و با حضور همافران و کارکنان نیروی هوایی ارتش و ادای احترام به رهبر انقلاب، به مثابه فرماندهی کل و بیعت با او، احساس می شد آرامش پایدار خواهد یافت، ناگهان مواج شد.هجوم نظامی به نیروهای انقلابی نیروی هوایی، موج خونین جدیدی از انتقام آخرین وابستگان رژیم سلطنت، ایجاد کرد و بسرعت به بدنه جامعه کشیده شد و صف بندی نیروهای نظامی حامی انقلاب و امام (ره) را با آخرین حامیان شاه آشکار ساخت. درگیری های نظامی که تا آن تاریخ رهبری انقلاب آن را مهار کرده بود، فراگیر شد. آرامش به خوف و رجا مبدل گردید. حکومت نظامی به ساعات روز گسترش یافت. در این میان، مردی با قلبی مطمئن، صلابتی بی نظیر، آرامشی ملکوتی، کشتی انقلاب را میان امواج توفان ناخدایی می کرد:
«اعلامیه امروز حکومت نظامی خدعه و خلاف شرع است و مردم به هیچ وجه به آن اعتنا نکنند. برادران و خواهران عزیزم! هراسی به خود راه ندهید که به خواست خداوند تعالی حق پیروز است. از خداوند تعالی پیروزی ملت اسلام را خواهانم.» روح الله الموسوی الخمینی ۵۷‎/۱۱‎/۲۱
نفاق فتنه دیگری را دامن می زد که نظامیان برای حفظ «تاج» و «تخت» به قرآن کریم سوگند یادکرده اند و لابد اینک وظیفه شرعی!! در حفظ طاغوت دارند. امام با فتوای تاریخی دیگر، غبار از این فتنه برگرفت و حقیقت شرع را آشکار ساخت:
«قسم برای حفظ قدرت طاغوتی صحیح نیست و مخالفت با آن واجب است و کسانی که این قسم را خورده اند، باید به خلاف آن عمل کنند.»(۱)
کاخ سفید در اضطراب و عزا بود. ژنرال های ارتش آمریکا و مستشارانی که برای کنترل ارتش و حفظ سلطنت، با سازماندهی هایزر مهیای کودتا بودند، اینک خود در زیرزمین ستاد ارتش گرفتار آمده و جرأت خروج نداشتند.
«سولیوان» سفیر آمریکا در تهران با عصبانیت آخرین فحش و ناسزا را نثار کاخ سفید کرد:
نظامیان از درون اتاق خود بیرون نمی توانند بروند، کاخ سفید فرمان کودتا می دهد!
خیابان ها مملو از مردان و زنانی است که از پیر و جوانان، خرد و کلان، به «کمال» نهراسیدن از «مرگ» رسیده اند و شهادت طلبانه، به ندای رهبر انقلاب لبیک می گویند.مردم امواج رادیو را فتح می کنند و برای اولین بار پیام انقلاب از رادیو به گوش مردم می رسد.سلطنت فرو ریخته است، و اولین پیامی که از روان مردم بر می خیزد این است که: «دربهار آزادی جای شهدا خالی».
اینک رهبری انقلاب مردم را به مدیریت جامعه و تثبیت شرایط و هوشمندی فرا می خواند: «به فرصت طلبانی که می خواهند با ماسک انقلابی از رژیم منقرضی پشتیبانی کنند و نهضت را بدنام نمایند، مهلت فعالیت ندهید و ملت مسلمان باید ابتکار را به دست بگیرد.»(۲)
«لازم است مردم هرچه زودتر از خیابان ها به مساجد و مراکز اجتماع بروند و به فرموده علمای اعلام و خطبای محترم گوش دهند و بر علمای اعلام و خطبای بلاد است که به مساجد و مراکز عمومی تشریف برده و مردم را دعوت به صلاح و سداد کنند و از اعمال خلاف شرع و خلاف مسیر نهضت بشدت جلوگیری نمایند و با بیانی رسا از هرج و مرج و خرابکاری بازدارند و حکم شارع مقدس را ابلاغ نمایند.»(۳)
«خداوند شما را پایدار نگه دارد. خداوند اسلام را عظمت بدهد. پیروزی شما پیروزی اسلام است و از این به بعد توجه به بسیاری از امور لازم است که عمده آن توجه به حفظ وحدت کلمه است.» (۴)
«من به همه ملت توصیه می کنم که به همین نحو که تاکنون به وحدت کلمه خودشان ادامه داده اند از این به بعد هم ادامه دهند. همین طور که حس انسانیت و ملیت و اسلامیت در آنها بیدار شده، آن را بیدارتر نگه دارند و نگذارند این شعله الهی خاموش شود. تمسک به اسلام
حبل متین دارند.تمسک به اسلام و حبل متین قرآن کریم و امام اعظم، امام عصر سلام الله علیه بکنند و با همت والای خود تمام مشکلات را رفع کنند.»(۵)
اینک بیست و نه سال می گذرد. پرتلاش و پرچالش و هجده سال است که آن امام عزیز در جوار پروردگار خویش «فی مقعد صدق عند ملیک مقتدر» میهمان بر سفره ربوبی است.
زمام امور کشور به دست یکی از خیل یاران «من ینتظری» است که با «صدق» و «وفا»، «پایداری» و «صلابت» در پیمان خود با امام و شهیدان بی هیچ «تبدیل» و «تحویلی» ملت را به سوی قله بلند عزت رهنمون است که «خامنه ای خمینی دیگر است.» و دولتی که با تمام وجود در خدمت اوست و ملتی که سربلند و مقتدر، الهام بخش جهانیان است اسوه آزادی خواهان!
نسل های انقلاب، درهم تنیده اند. پایدارتر و پرصلابت تر! هم «هسته» را شکافته اند، هم «فضا» را تسخیر کرده اند و در همه احوال به نام خدا و برای خدا.
«انما اعظکم بواحده ان تقومواالله مثنی و فرادی» که موعظه خدا و وصیت امام شان است.
جهان را به «عدل» و «صلح» دعوت می کنند. «قدرت» را در خدمت انسانیت و کرامت انسان هزینه می کنند. با ظالم هرگز سر سازش ندارند و از یاری مظلوم دریغ نمی کنند. سفره غارت و غارتگران را هر کجا ببینند، بر می چینند و بر چهره اشرافیت بی محابا سیلی می زنند، با فقر، جهل و تبعیض پیوسته در ستیزند. هم اهل جهادند، هم راز و نیازند. «نرمش» و «اخلاق» پیامبران را با آهن و شمشیر آنان، خوب ترکیب می کنند، اهل مهرند و مهربانی. و محبت و عشق به انسان ها سرلوحه دفتر زندگی شان است، اما هرگز از «حق» کوتاه نمی آیند و تن به محرومیت نمی دهند. منطق استوار دارند و دل نرم و بازوان پرصلابت. اهل «انتظارند» چشم به «موعود» عدالت گستر دارند. بر طریق عدالت حکومت می کنند تا بستر عدل گستر مطلق و منجی بزرگ بشریت را مهیا کنند. این همه از «اسلام» است و «ولایت» و این سه یعنی اسلام، امام و مردم، راز پیدایش انقلاب و رمز بقای آن است و همین است که انسجام اسلامی و «وحدت ملی» را ایجاد کرده است. ۲۲ بهمن ،۸۶ در آغاز سی امین بهار آزادی در همه کشور، ملت و دولت، که یکی هستند و دو تا نیستند چون دریا، جاری خیابان ها می شوند و کلمه «توحید» شعار همگان است. «وحدت کلمه» بر کلمه «توحید».انقلاب همان انقلاب است، ملت همان ملت، و خامنه ای خمینی دیگر و همگان به حبل متین قرآن و اسلام ناب محمدی(ص) تمسک می کنند. و با استقلال و آزادی، جمهوری اسلامی را پاس می دارند.

غلامحسین الهام
پاورقی ها: صحیفه نور ـ جلد ۵
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید