جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

۱۴ فوریه ۲۰۰۶ ـ چنی معاون رئیس جمهور آمریکا در شکارگاه یک حقوقدان تکزاسی را گلوله زد!


۱۴ فوریه ۲۰۰۶ ـ چنی معاون رئیس جمهور آمریکا در شکارگاه یک حقوقدان تکزاسی را گلوله زد!
ساعت پنج و نیم بعد از ظهر شنبه ۱۱ فوریه ۲۰۰۶، در رانچ (مزرعه) پنجاه هزار ایکری خانواده آرمسترانگ در جنوب تکزاس (نزدیک به شهر کورپس کریستی)، چنی معاون ۶۵ ساله جورج بوش رئیس جمهور آمریکا که به شکار پرنده بد ـ بده (به زبان ترکی: بلدرچین) سرگرم بود «هری ویتینگتون» حقوقدان ۷۸ ساله تکزاسی را گلوله زد و از ناحیه راست بدن، صورت، گردن و سینه مجروح کرد که اعلام شده است اصابت گلوله تصادفی بوده است.
به اظهار بانو «آرمسترانگ» میزبان چنی، ویتینگون هنگام نشانه گیری، ناگهان نمودار شده بود. «چنی» در آن لحظه به سوی دسته ای از بلدرچین ها که از میان بوته ها به پرواز در آمده بودند با فشنگ ساچمه ای تیراندازی کرد که ساچمه ها به بدن ویتینگتون اصابت کرد و محافظان چنی او را به بیمارستانی در کورپس کریستی منتقل کردند. با چنی که به بیماری قلبی مبتلاست، همیشه یک دکتر همراه است و این دکتر مانع خونریزی شدید ویتینکتون شده بود.
این خبر پس از گذشت ۲۴ ساعت انتشار یافت که شبکه های تلویزیونی آمریکا با تعجب از تاخیر انتشار رویداد، یکشنبه شب (۱۲ فوریه آن را پخش کردند و اشاره کردند که اگر روزنامه محلی «کورپس کریستی کالر تایمز» به آن اشاره نکرده بود، شاید باز هم به اطلاع آنها نمی رسید.
ویتینگتون که اعلام شده است در وضعیت خطرناک نیست، قبلا از اعضای شورای مدیریت زندانهای تکزاس بود که اخیرا به عضویت کمیسیون ایالتی نظارت بر گورستانها (تدفین و ترحیم) منصوب شده است. وی یک جمهوریخواه و از کمک دهندگان مالی به انتخابات جورج بوش بود، ولی بر سر ایجاد یک پارکینگ عمومی در شهر آستین (پایتخت تکزاس) در محل خانه های استیجاری او با شهرداری محل مرافعه داشت.
شکار کردن «چنی» در گذشته نیز خالی از جنجال نبوده است. در سال ۲۰۰۳ که در پنسیلوانیا به شکار قرقاول رفته بود، روزنامه ها نوشته بودند که محافظان چنی چند دسته قرقاول را که قبلا به قفس انداخته بودند آزاد کردند تا چنی آنها را بزند و او در آن روز ۷۰ قرقاول را تیر زده بود. انتشار این خبر خالی از ایجاد خشم در برخی از مردم نبود. در سال ۲۰۰۴ نیز وی با «آنتونیو سکالیا» قاضی دیوان عالی به شکار اردک به لوئیزیانا رفته بود که مقاله نگاران روزنامه ها نوشتند دعوت از سکالیا به شکار، درحالی صورت گرفته بود که دیوان عالی به یک پرونده نفتی در رابطه با «چنی» رسیدگی می کرد.
رویداد تیراندازی در رانچ «آرمسترانگ» سبب شده است که رسانه ها در باره این رانچ هم بنویسند. این مزرعه در سال ۱۸۸۲ (۱۲۴ سال پیش) توسط یک رنجر تکزاسی (پلیس آن زمان ـ هفت تیر کش) ساخته شده که به میراث برای فرزندان و نوه هایش باقی مانده است که از میان آنان سفیر و سیاستمدار هم برخاسته است.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید