جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

دوج وایپر۱۰- SRT در برابر شورلت کوروت Z۶


دوج وایپر۱۰- SRT در برابر شورلت کوروت Z۶
در حقیقت آنها تنها خودروهای عضلانی دو نفره تولید انبوه در آمریکا هستند.آنها بوجود آمده اند تا بغرند، تایر ازبین ببرند، با سرعت حرکت کنند، در موردشان صحبت شود و با حرکت پرچم پرواز کنند. اگر شما اخبار اینگونه خودروها را دنبال می کنید باید بدانید که وایپر کاملاً تغییر کرده برای سال ۲۰۰۳با تغییر در ظاهر خودرو، بهینه سازی داخل خودرو، با سقف کروک (قابل پیش بینی) و موتور ۷۱۵ که قابلیت تولید ۵۰۰ اسب بخار را دارا می باشد. Z۰۶ برای سال ۲۰۰۲ قدرتش به ۴۰۵ اسب بخار رسیده، شاسی کاملاً جدید و پیچیده و موتوری که می توان گفت از بهترین تولیدات شورلت می باشد.
این قسمت در مورد بیشترین حجم بار، کمترین مصرف سوخت یا اینکه کدام خودرو بهترین نگهدارنده لیوان را دارا می باشد نیست. بجای آنگونه آزمایشات ما این دو خودرو را در برابر هم قراردادیم در جاهای مختلف که عبارتند از: در پیست های مسابقات، جاده های خارج شهر و جاده های مارپیچ کوهستانی. پس حال شما می توانید نتیجه آزمایشات مارال بر روی پادشاهان خودروهای عضلانی آمریکایی مطالعه نمایید . از دیدگاه: کوروت وایپر جدید یک خودروی رداستر است، Z۶ یک خودروی هاردتاپ کوپه. با این حال در طی آزمایشات مختلف و مأموریتهای خاص این دو خودرو خیلی شبیه به هم ظاهر شدند. بدنه های قوس دار پلاستیکیشان، حالت بدنه خاص (کاپوت حلوی بلند و کابین کوچک) کابین دو نفره، دهانه های بزرگ ورودی هوا بر روی بدنه و لاستیکهای چاق و بزرگ همه حکایت از یک جور شباهت عجیب دارد. ولی از نظر رانندگی، کیفیت، راحتی کابین و طراحی با کمال تعجب فراوان کاملاً متفاوت هستند. سئوالی دراین نیست که Z۶ دوستانه تر است و این واقعیت در فرمان گیری، قدرت مانور و سواری آن کاملاً مشهودمی باشد. در سرعتهای بالای اتوبان، مانند لیزر در وسط خط بزرگراه حرکت می کند و منحرف نمی شود و رانندگی با آن آنقدر راحت است که شما حتی اگر با یک دست آن را برانید احساس مشکل یا خطر نخواهید کرد. با کمی دامنه چرخش کمتر، قدرت فرمان پذیری بیشتر و کمک بیشتر از طرف سیستم تعلیق، شورلت احساس بسیار آرامتری نسبت به دوج دارد. البته خصوصیات اصلی بیشتر شورلت دلیل بر این نمی شود که خودرویی ساده باشد چون این خودرو از دقت فرمان زیاد و چسبندگی بالایی بر روی جاده بهره مند است. در پیچهای تند اگر شما کتنرل خودرو را از دست بدهید سریعاً سیستم الکترونیکی کنترل تعادل خودرو به کمک شما می آید که برای خودرویی با این قدرت بسیار لازم است. سیستم تعلیق این خودرو از نوع حرفه ای۱۵ Z می باشد که کمی خشک است ولی به هیچ عنوان آزار دهنده نمی باشد و به خوبی و با دقت زیاد بر آمدگی های جاده را جذب می کند. از طرف دیگر وایپر از نظر سواری و قدرت مانور بسیار جذاب می باشد. سواری با۱۰ -SRT خشک و گاهی با سر و صدا توأم می باشد بیشتر توجه شما را به جا خالی دادن بر روی دست اندازهای جاده جلب می کند. در حالی که مدل قبلی (۱۰-RT) هندلینگ خشنی داشت و باعث می شد که حتی رانندگان خوب احمق یا بی تجربه جلوه نمایند، مدل جدید بنظر بخشنده تر می آید. جعبه فرمان این خودرو مانند ماشینهای مسابقه ای نیز می باشد و کوچکترین اشاره به آن به تغییر مسیرهای بزرگ ترجمه می شوند. در جمع بندی کلی در مورد وایپر اگر شما عاشق آن شوید و بخواهید آن را توصیف کنید قطعاً خواهید گفت که آن بیش از حد عکس العمل نشان می دهد ولی خودروی اسپرت به آن میزان احتیاج دارد . قدرت موتور و بازده آن از عمده ترین مباحث این تست ما است. با اینکه وایپر ۹۵ اسب بخار، در سیلندر و حجم موتور بیشتری نسبت به کوروت دارد با زحمت می تواند ۲۵۰ پوند اضافه وزن خود را بپوشاند و در آزمایش شتاب این دو خودرو بسیار نزدیک به هم بودند.
منبع : روزنامه ابرار


همچنین مشاهده کنید