شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

ریز نکته های خانه داری


ریز نکته های خانه داری
ردپای بانوگری را می توان در همه جای خانه دید. از آشپزخانه تا پذیرایی و نشیمن و اتاق خواب و اموراتی مانند سفره آرایی و …
▪ چند نکته در مورد روغن: برای این که مطمئن شوید آیا روغن مانده در ماهیتابه هنوز قابل استفاده است یا نه یک تکه نان سفید داخل روغن بیندازید. اگر نان ذره های تیره رنگی را در اطراف خود جذب کند آن روغن دوباره قابل مصرف نیست در غیر این صورت خیالتان راحت باشد و هنگام استفاده مجدد برای رفع بوی غذای قبلی در روغن می توانید ۱۲ شاخه جعفری درون روغن سرخ کنید یا چند تکه سیب زمینی خام را به مدت ۱۵ دقیقه درون روغن ماهیتابه بیندازید تا بو را به خود جذب کند.
▪ نگهداری دانه های ذرت: دانه های ذرت را باید همیشه در فریزر نگهداری کنید. به این ترتیب نه تنها تازه می ماند بلکه انجماد از چروکیده شدن آن جلوگیری خواهد کرد.
▪ چسبیدن کیک به دیس: احتمال چسبیدن کیک به دیس آن هم نزد چشم میهمانی که با او رودروایسی دارید چندان جالب نیست. این بار کمی شکر روی دیس بپاشید تا ضمن گرفتن رطوبت اضافی، مانع از چسبیدن کیک به دیس شود.
▪ راه حل پخت گوشت چغر و ناپز: اگر می خواهید گوشت سفت و چغر را نرم کنید روی همه قسمت های آن مخلوطی از سرکه و روغن زیتون بمالید و بگذارید مدت دو ساعت بماند، سپس بپزید.
▪ اگر غذایتان تند شد: چنانچه فلفل بیش از اندازه به غذایتان زده اید و خیلی تند شده است چند دقیقه پیش از آن که غذا را از روی حرارت بردارید آب یک لیموترش تازه در آن بریزید و خوب هم بزنید، تندی غذا به طرز مرموزی از بین خواهد رفت!
▪ از بین بردن بوی غذا: اگر خانه شما از بوی غذا پر شده و اعضای خانواده از شما به خاطر این بوها شاکی اند از دود اسپند و یا دود خاکشیر استفاده کنید. دود دارچین هم بوی غذا را کاملا از بین می برد اما از همه بهتر دود اسپند است زیرا سبب ضدعفونی کردن محیط هم می شود.
منبع : روزنامه جوان


همچنین مشاهده کنید