سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

قلب سمبل مهر و دوستی


قلب سمبل مهر و دوستی
هزاران سال است كه قلب به عنوان منشأ مهرورزی و احساسات عاطفی شناخته شده است. امروز نیز اگرچه چنین باوری چندان صحیح و علمی به نظر نمی‌رسد اما شكل سنتی قلب همچنان به عنوان سمبلی جهانی برای عشق و محبت باقی مانده است و در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. محبوبیت فرم قلب، به عنوان یك موتیف دكوراتیو به اندازه مضمون و پیامش ماندگار است. شكل ساده و گرافیكی آن همراه با مضمونی احساسی همواره ضمانت این محبوبیت و ماندگاری آن بوده است.
تصویر قلب م‌ تواند فورا به جذابیت هر شیء و وسیله‌ای كه روی آن قرار گیرد بیفزاید و هیچگاه نیز به اصطلاح دمده و قدیمی نمی‌شود. از این رو فرمی ایده آل برای آراستن منزل و ایجاد فضای پرمهر و عاطفه در خانه است. این فرم در هنرهای سنتی ملل مختلف نیز به كار می‌رود. پارچه‌ها، كاغذ دیواری‌ها، انواع جعبه‌ها و كاغذهای كادویی و حتی وسایل و لوازم آشپزخانه نیز با فرم دلپذیر قلب آراسته می‌شوند و این روزها می‌توانید هر وسیله و شیئی از جمله انواع لوازم دكوراسیونی و تزئینی را مزین به موتیف محبوب قلب پیدا كنید. مجموعه‌ای از وسایل و لوازم مختلف آراسته به شكل قلب می‌تواند بر زیبایی هر اتاقی بیفزاید.
اگر مایلید چنین كلكسیونی را در گوشه‌ای از منزل داشته باشید می‌توانید با یك یا دو نمونه كه در حال حاضر دارید شروع كنید و به مرور با افزودن وسایل جدید آن را گسترش دهید. موتیف قلب گرچه فرمی بسیار ساده است اما تنوعی بسیار چشمگیر دارد. از قلب‌های باریك و كشیده گرفته تا قلب‌های توپی شكل و گرد كه با دایره فاصله چندانی ندارد. در طول اعصار پدیدآورندگان مختلف شكل قبل گاه بر آن و گاه بر بلندی و كشیدگی‌اش افزوده‌اند و برخی اوقات نیز فرمی فانتزی به آن می‌دهند. قلب‌ها را گاه كاملا قرینه و گاه با طراحی آزاد و بی‌توجه به قرینگی و همسانی دو سوی آن نقش می‌كنند.
پس از انتخاب فرم مورد پسندتان می‌توانید آن را با استفاده از ساخت مهر، شابلون و استیل یا به صورت تكه‌دوزی‌های روی وسایل پارچه‌ای منزل در دكوراسیون خانه به كار گیرید. با استفاده از مهرهای كوچك و بزرگ قلب و رنگ‌های آكریلیك می‌توان روی دیوار، مبلمان و پرده، روتختی، ظروف مختلف، قاب عكس، كارت پستال، كاغذ كادویی و خلاصه هر شیئی این فرم دوست داشتنی را نقش كرد. برای كشیدن یك قلب متقارن یك قطعه كاغذ را از وسط طول تا كنید و نیمی از قلب را روی آن رسم كنید به طوری كه پس از باز كردن كاغذ خط تای آن وسط دو نیمه قلب باشد. پس از رسم یك نیمه آن را با قیچی ببرید و سپس تای كاغذ را باز كنید.
از این قلب می‌توانید به عنوان الگو استفاده كنید و با استفاده از آن ضمن زیبایی بخشیدن به وسایل خانه، پیام مهر و محبت خود را نیز به اعضای خانواده منتقل كنید.
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید