چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا
بازارگردانی
بازارگردانی یعنی گرداندن بازار یا به عبارتی مدیریت کردن بازار و اداره کردن آن است. واژه مدیریت بازار مترادف مدیریت تقاضا و همچنین مدیریت روابط مشتریان است چون تمام آن ها دارای هدفی مشترک هستند و نتیجه آن ها این خواهد بود که مشتریانی بیش تر از شرکت مربوطه خرید کنند و این خرید برای زمان های بعدی تکرار شود.
یکی از زیباترین تعاریف مدیریت بازار، مدیریت تغییر است و تاکید بر این نکته دارد که با عنایت به پیچیدگی های ناشی از تغییر و تحولات محیطی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر شرکت ها و سازمان ها تاثیر می گذارند، آیا بنگاه اقتصادی شما تغییر می کند، به عبارتی آیا سازمان شما چابکی لازم را برای پاسخگویی به شرایط جدید دارد.
مدیران به عنوان رهبران و استراتژیست های سازمان ها چقدر متناسب با تغییرات حرکت می کنند و سازمان شان را در راستای پاسخگویی مطلوب به انتظارات رو به ازدیاد مشتریان هماهنگ می کنند،
تقاضای مشتریان هیچگاه ثابت نیست، یکی از وظایف مدیران بازاریابی و فروش، شناخت دقیق از تقاضای مشتریان است همان طور که یک پزشک برای درمان بیمار ابتدا باید نوع بیماری را تشخیص دهد یک مدیر بازاریابی نیز ابتدا باید نوع تقاضا را بشناسد، همان طور که در اکثر کتب بازاریابی ملاحظه می شود، تقاضای مشتریان می تواند یکی از انواع تقاضاهای منفی، نبود تقاضا، تنزلی، فصلی، پنهان، کامل، بیش از حد یا ناسالم باشد که در مقالات آینده راه حل های برخورد با هر یک از این تقاضاها در راهکارهایی که باید به کار بگیریم را تشریح خواهیم کرد.
ولی نکته حایز اهمیت این است که پس از شناخت تقاضایی که با به کارگیری اصول علمی و آن هم متناسب با هر صنعت و بازار و در شرایط خاص آن نسبت به اتخاذ تصمیمات اصلاحی و پیگیرانه اقدام شود.
بپذیریم که در دنیای امروزی نمی توان یک راه حل برای موارد مختلف داشته باشیم. نگرش اقتضایی با رویکرد علمی لازمه مدیریت کردن و گرداندن بازار در عصر حاضر است.
پس متناسب با تغییرات باید تغییر کنیم تا از فرصت های آن بهره مند شویم و جلوی تهدیدات آن را بگیریم. جک ولش مدیر افسانه ای صنعت می گوید: «هر دگرگونی، با خود فرصتی به همراه می آورد.» بنابراین، سازمان ها باید به جای رخوت، از دگرگونی ها نیرو بگیرند و همچنین سان تزو در کتاب هنر جنگاوری آورده است: «برترین رویکرد در جنگ، شتاب است. با شتاب از تغییرات در راستای افزایش رضایت مشتریان و در نتیجه بهره وری سازمان ها استفاده کنیم.»
منبع : روزنامه سرمایه
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران پاکستان رئیسی مجلس شورای اسلامی دولت سید ابراهیم رئیسی حجاب ایران و پاکستان رئیس جمهور مجلس دولت سیزدهم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
سیل تجاوز وزارت بهداشت تهران هواشناسی پلیس شهرداری تهران قتل فضای مجازی سازمان هواشناسی آتش سوزی خانواده
قیمت خودرو سلامت بازار خودرو بانک مرکزی خودرو قیمت طلا قیمت دلار ایران خودرو دلار سایپا بورس تورم
کتاب تلویزیون سینمای ایران سریال رادیو فیلم تئاتر سینما نمایشگاه کتاب
کنکور ۱۴۰۳ دانشگاه تهران دانشگاه آزاد اسلامی
اسرائیل رژیم صهیونیستی آمریکا غزه فلسطین روسیه جنگ غزه چین اتحادیه اروپا ترکیه عملیات وعده صادق اوکراین
فوتبال استقلال پرسپولیس تراکتور باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال رئال مادرید بازی بارسلونا سپاهان فوتسال لیگ برتر
گوگل تبلیغات همراه اول هوش مصنوعی ایلان ماسک فناوری سامسونگ تلگرام ناسا
کاهش وزن یبوست پیری صبحانه دمنوش