پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

همراه با مدرسه


همراه با مدرسه
▪ چگونه به موفقیت کودک خود در مدرسه کمک کنیم؟
بهره گیری از معلمان قابل و توانا، روشهای صحیح آموزشی و برنامه ریزی صحیح و با کیفیت، تضمین کننده ی این حقیقت هستند که هیچ کودکی در دوران تحصیل خود باز نمی ماند و پیشرفت وی حتمی است.
بر خلاف این امر ، ساعات مدرسه کم و محدود هستند و مدت زمانی را که یک معلم می تواند به شاگردی به طور اختصاصی بپردازد معین و محدود است.
برای کسب این موفقیت، سطح تحصیلی والدین می توانند نقش مهمی ایفا کند چرا که هر چه والدین از سطح تحصیل بالاتری برخوردار باشند ، می توانند آگاهانه تر رفتار کرده و به کودک خود در این راستا کمک و یاری نمایند. والدین و اعضای خانواده باید فعالانه در فراگیری دانش با فرزند خود شریک باشند. تحقیقات علمی ثابت می کنند تلاش و همت خانواده در امر تعلیم از سطح تحصیل والدین برای موفقیت کودک در مدرسه مهم تر و الزامی تر است.
والدین می توانند با نشان دادن و اثبات علاقه خود به تعلیم کودکشان، علاقه فرزندشان را بیدار کرده و آنها را به جانب کشف توانایی های خود رهنمون سازند و در این راه تحمل هر رنج و زحمتی ارزشمند و گرانمایه است.
اگر ما به فرآیند آموزش کودک خود کمک کنیم هیچ گونه شکستی پیش روی کودک ما قرار نمی گیرد و فرآیند موفقیت حتمی است.
توجه به این نکته ضروری است که همه کودکان قابلیت موفق شدن را دارند و والدین و معلمان آنها در این راه ، کمک به سزایی می توانند داشته باشند.
نحوه آموزش کودکان و نیز آماده کردن آنها برای تعلیم و یادگیری ، دو موضوع اصلی در زمینه کمک برای راهیابی به موفقیت هستند. از طرف دیگر همه ما می دانیم که فرزندان ما دقیقا اعمال ما را الگو برداری می کنند و آنها را می پذیرند. اعمال مثبت ما به عنوان والد سبب افزایش اعتماد به نفس کودک به عنوان دانش آموز و در نتیجه افزایش بهره وری کودک در مدرسه می شود.
با اثبات این موضوع که ما برای تعلیم، ارزش قائل هستیم و با آگاهی و شناخت در زندگی رفتار می کنیم الگویی نمونه و قدرتمند به آنها ارائه می کنیم. پیوند و ارتباط محکم و صمیمی والدین با مدرسه فرزندان خود و گسترش هر چه بیشتر این رابطه دید مثبت کودک را به مدرسه افزایش داده و باعث می شود که وی در بین همسالان خود برجسته تر حضور یابد.
منبع : ماهنامه کودک


همچنین مشاهده کنید