سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

خانه من امن‌ترین خانه دنیاست


خانه من امن‌ترین خانه دنیاست
خانه شما باید تنها نقطه امید شما و تنها مکانی باشد که پس از یک روز خسته‌کننده در آن احساس آرامش کنید. مطمئناً قبول دارید که فضاسازی و دکوراسیون تاثیر زیادی در ایجاد این آرامش دارد.
درخشش شمع‌های رنگارنگ، استفاده از رنگ‌های گرم برای وسایل، همه و همه باعث ایجاد احساسی مطبوع و خوشایند می‌شوند.
۱) شادی مهمان خانه‌های شما
وقتی نوبت به خلق فضایی گرم و خانه‌ای خوشایند می‌رسد، همیشه به این نکته کلیدی توجه داشته باشید که جزئیات خیلی بیشتر از بودجه و فضا اهمیت دارند. برای مثال تا به حال برایتان پیش آمده به محض قدم گذاشتن در خانه‌ای که با وسایلی بسیار لوکس تزئین شده، احساس ناخوشایندی داشته باشید؟
گاهی مواقع حتی شاید بدتان نیاید که هر چه زودتر راه فراری برای خلاص شدن از آن فضا پیدا کنید و یا برعکس حتماً تا به حال به خانه‌هایی وارد شده‌اید که به‌رغم سادگی، فضای آنها سرشار از صمیمیت و گرمی بوده و اگر دست خودتان بود هیچ‌وقت دلتان نمی آمد از آنجا خارج شوید.
مسلماً هرچه که هست این حس‌های متضاد از داخل دیوارهای خانه به شما منتقل شده و پای حسی ماورایی در کار نیست. پس در اینجا نقش سلیقه بسیار پررنگ‌تر از پول است!
۲) اتاق خوابی دنج
اتاق خواب شما محل استراحت و آرامش شماست، پس باید دنج‌ترین و عالی‌ترین فضای خانه باشد، لازم نیست زمان یا هزینه زیادی برای اینکار اختصاص دهید. فقط کافیست کاری کنید تا در یک روز سرد زمستانی هیچ چیز را با یک شیرجه جانانه در رختخواب گرم و نرم خود عوض نکنید.
۳) فوت و فن‌هایی باستانی
برای خلق فضایی گرم و صمیمی از فنگ شویی کمک بگیرید، در این صورت خواهید دید چگونه با تغییر در چیدمان خانه انرژی زندگی شما افزایش یافته و مغناطیس انرژی می‌شوید.
البته فنگ شویی علاوه بر فضای خانه بر تمام جنبه‌های زندگی شما تاثیر‌گذار خواهد بود. با تغییر حال و هوای محل زندگی‌تان میزبان سلامتی، شادی و عشقی باشید که تنها با چند جابجایی ساده در وسایل و اضافه کردن چند وسیله ساده، مهمان دائمی خانه‌های شما می‌شود.
اینکار را با قراردادن چند شاخه گل در یک گلدان زیبا، گذاشتن چند عدد شمع در نقاط مختلف خانه، پخش یک موسیقی ملایم و استفاده از رنگ‌های ملایم انجام دهید.
۴) جزئیات ساده خالق تغییرات بزرگ
برای تغییر و تنوع بخشیدن به محیط زندگی لازم نیست هر سال یک دست مبلمان جدید بخرید و یا پرده‌ها را عوض کنید. تنها با اضافه کردن چند وسیله تزئینی کوچک و ارزان قیمت می‌توانید هیجان و تنوع لازم را ایجاد کنید. مثل همیشه استفاده از شمع بهترین راه برای زیباسازی فضاهای داخلی است.
۵) گل‌های آپارتمانی
گل و گیاهان آپارتمانی طراوت و زیبایی یک باغ سرسبز را برای خانه‌های شما به ارمغان می‌آورند. یکی دو گلدان کوچک اما سبز فضای منزل شما را تغییر خواهد داد. بامبوهای زیبا و خوش یمن را هم از یاد نبرید؛ حضور آنها زیبایی زیادی به خانه شما خواهد داد.
۶) رنگ‌ها و قدرت شادی بخشی آنها
یک دست رنگ نو برای دیوارها یکی از بهترین روش‌ها برای تغییر حال و هوای یک خانه است. اما واقعاً چه رنگی با حال و هوا و روحیه ی شما جور در می‌آید ؟
آیا به نظر شما رنگ زرد برای آشپزخانه مناسب است و باعث ایجاد حس شادی در اعضای خانواده می‌شود ؟ آیا رنگ‌های بنفش، آبی و سبز باعث می‌شوند یک اتاق کوچک بزرگتر به نظر بیاید ؟ پس با توجه به روحیه خود و اعضای خانواده، رنگ مناسب را پیدا کنید.
۷) شعله کوچک گرمابخش
وقتی سخن از فضایی گرم و صمیمی و حال و هوایی شاعرانه به میان می‌آید، اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند، استفاده از شمع است. نور شمع‌ها فضای تاریک اطراف شما را دوستانه تر و میز شام شما را عاشقانه‌تر می‌کند. فرقی نمی کند از چه نوع شمعی استفاده می‌کنید مهم این است که اجازه دهید این شعله کوچک اتاق شما و البته قلب‌تان را روشن و گرم کند.
۸) روح شما هم به تطهیر نیاز دارد
خیلی مواقع احساس پریشانی و بی‌قراری در روح و روان خود ما ریشه دارد نه در فضای اطراف ما. اگر اینطور باشد، تغییر در حال و هوای خانه کمک چندانی به شما نخواهد کرد.
تنها راه‌حل موثر تطهیر و پاک سازی روحتان از مسائل و موضوعات ناخوشایند و فراموش کردن آنهاست. همه ما سالی یکی دوبار خانه تکانی می‌کنیم، اما تا بحال فکر کرده‌اید که روح شما هم به خانه تکانی نیاز دارد ؟ تا به حال چندبار این کار را کرده‌اید؟
منبع : همشهری آنلاین


همچنین مشاهده کنید