سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

مهم نیست چه شغلی دارید! مهم این است که بهترین باشید!


مهم نیست چه شغلی دارید! مهم این است که بهترین باشید!
▪ یک مربی یا فرد مجرب را الگو کنید
این کار به شما کمک می‌کند تا با تکیه به یک الگوی مناسب کاری در شغل خود جزو بهترین‌ها باشید. سعی کنید در زمان صحبت با وی حداکثر اطلاعات کاری و به درد به خور برای خود را دریافت کنید.
▪ از شکست‌های اولیه دلسرد نشوید
احتمالا زمانی که کار تازه‌ای را تجربه می‌کنید، احساسی همچون ماهی بیرون افتاده از آب خواهید داشت. این احساس شاید به عدم تجربه در آن کار یا آشنا نبودن با محیط کاری جدید بر می‌گردد. بدون توجه به آنچه که پیش آمده یا می‌آید حال را دریابید و سعی کنید در هر لحظه از فرآیند کاری، خود را در به خوبی جمع‌وجور کنید.
▪ فعال بودن را فراموش نکنید
همیشه فعال بودن رمز موفقیت شما خواهد بود. سعی کنید در حرفه‌ای که آن را آغاز کرده‌اید همواره در تکاپو باشید و با گذشت زمان بر دامنه مهارتهایتان بیفزایید. به یاد داشته باشید در صورتی که تکاپویی در کارتان نداشته باشید، نخواهید توانست از فرصت‌های در انتظار شما در گوشه و کنارتان آگاه شوید.
▪ همیشه منتظر تغییر باشید
به خاطر داشته باشید که همیشه اوضاع کاری شما به این منوال نخواهد بود و همیشه تغییرات احتمالی در راه هستند. اگر بتوانید این روحیه را در خود تقویت کنید که هر لحظه امکان تغییرات چه بسا کلان در محیط کاریتان وجود دارد، برای پذیرش شرایط جدید کاری موفق‌تر خواهید بود.
▪ دانش خود را دست‌کم نگیرید
مهم نیست که چند سال داشته و یا چند سال تجربه کاری دارید. شما می‌توانید با تکیه بر دانش اندوخته خود در زمینه خاص کاری، عقب‌ماندگی‌های احتمالی را به سرعت طی کرده و با طی مراحل مختلف کاری، به مدارج بالا برسید. مهم خواستن از سوی شماست.
▪ خوب بخورید و خوب بخوابید
شاید کمی تعجب کرده باشید اما این یک حقیقت است که اگر ذهن و معده شما کمبودی نداشته باشد، راحت‌تر می‌توانید به یک عنصر موفق در حرفه خود تبدیل شوید. خوب بخورید تا ذهنتان به راحتی بتواند مسائل را تجزیه و تحلیل کند. خوب خوابیدن هم به دلیل دور کردن خستگی‌های مفرط روزانه از ذهن و فیزیکتان در رسیدن به جایگاهی بهتر در حرفه‌ای که دارید بسیار موثر است.
منبع: کریر فوکوس
منبع : بیرتک


همچنین مشاهده کنید