پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

آیا در محیط کار فردی موفق هستید؟


آیا در محیط کار فردی موفق هستید؟
▪ رنگ‌هایی برای موفقیت!
ـ Good House: در دنیای اطراف ما هزاران رنگ با طیف‌های گوناگون وجود دارند که هر یک تاثیر متفاوتی بر روح و روان و شخصیت فرد دارد. جالب است بدانید روانشناسان ثابت کرده‌اند درک و مشاهده رنگ‌های گرم و داغ در ابتدای هر روز می‌تواند تاثیر هیجان‌آور و ترغیب‌کننده‌ای به فرد داشته باشد. خوردن صبحانه روی یک میز با رومیزی سرخ‌رنگ، مشاهده تصاویر پررنگ با رنگ‌های داغ و هیجان‌آور می‌تواند روز پرانگیزه که به موفقیت‌های مختلف منجر می‌شود را برای شما به همراه داشته باشد. این نکته به معنای آن نیست که تماس با رنگ‌های سرد آغازی بر یک روز بی‌سرانجام و توام با شکست باشد، بلکه می‌تواند تاثیر چندان جالبی بر روحیه فرد نداشته باشد. توصیه جدی روانشناسان آن است که سر و کار داشتن با هر عامل تحریک‌کننده پتانسیل‌های درونی می‌تواند سرآغازی روشن بر موفقیت‌های در طول روز باشد برخی نیز پیشنهاد می‌کنند مطالعه پاراگراف‌های انرژی‌زا که برانگیزنده احساسات و هیجانات درونی فرد باشد، گرچه بسیار کوتاه‌مدت است اما بر موفقیت‌های آتی وی تاثیر مثبتی دارد.
▪ برای خودکشی چند ثانیه صبر کنید!
ونیو دات کام: «بارها شده است که تا مرز خودکشی پیش رفته‌ام» این یک جمله همیشگی است که بیماران مراجعه‌کننده به یک روانشناس مطرح می‌کنند. اگر شما جزو چنین افرادی هستید چند ثانیه‌ای با ما همراه باشید. مطمئن باشید رویای شیرینی نخواهید داشت. به خود بگویید اگر خودکشی کنید حداقل از کوچک‌ترین لذت‌هایی که شاید در مشکلات هم وجود داشته باشد، محروم می‌شوید. مطمئن باشید هیچ‌کس به اندازه شما به خودتان اعتقاد ندارد. اکنون یک گام به عقب بردارید و از لبه خودکشی فاصله بگیرید. در این لحظات به افراد در معرض خطر به آرامی بگویید: لحظات شیرین موفقیت و کامیابی را به یادآورند. لحظات شیرین کسب درآمد و ... . در این لحظات بحرانی تفهیم این نکته که زندگی ارزش غیرقابل تصوری برای ادامه دادن دارد، بیان آرام و به دور از تنش بسیار مهم و حیاتی است. اگر فرد مورد نظر را به خوبی می‌شناسید، بهترین کار پس از حفظ آرامش، بیان نکته به نکته و به دور از اغراق قابلیت‌های مثبت فرد است که می‌تواند موفقیت‌های جدیدی برایش به ارمغان آورد. در این لحظات سرنوشت‌ساز سعی کنید هرگز فرد را به یاد ضعف و سستی‌هایش در زندگی نیندازید. سعی کنید موفقیت، تلاش و در عین حال امید به آینده را هر چه بیشتر برای فرد موردنظر ملموس کنید.
ـ Good House: روزانه میلیون‌ها کارمند و کارگر در نخستین ساعات صبح در سر کارهای خود حاضر می‌شوند، بی‌آنکه بدانند چرا آمده‌اند و چه می‌خواهند انجام دهند. محیط کار برای هر کارمند و کارگری قواعد و قوانین خاص خود را دارد که در صورت عدم رعایت و پایبندی، پایان بیهوده روز و در یک چشم به هم زدن چند دهه کار بی‌سرانجام را به دنبال خواهد داشت.
۱) نخستین قانون کار برای اینکه واقعاً یک کارمند یا کارگر موفق باشید: کاری را انتخاب کنید که دوست دارید و نه کاری که مجبور به انجام آن هستید.
۲) قانون دوم: همیشه خود را برای پس دادن تاوان اشتباهات و کسری کاری متعهد بدانید، این یک شکست نیست، بلکه سر حد شجاعت در کار است.
۳) قانون بعدی: هیچ وقت در سرمایه‌گذاری در آموزش دیدن خساست به خرج ندهید چه‌بسا با یادگیری هر هنر جدیدی عرصه جدیدی در کار برای شما گشوده شود.
۴) قانون چهارم: چارچوب کاری را فراموش نکنید چون در غیر این صورت به بیراهه خواهید رفت.
۵) قانون بعد: همیشه پیشرفتتان را تحت نظارت داشته باشید.
۶) قانون ششم: از شارژ کردن خود دریغ نکنید. مثلاً هر چند ماه یک‌بار در چارچوب کاری خود تجدیدنظر کنید و خلاقیت‌های جدید به خرج دهید. مطمئن باشید از چشم کارفرما و رئیس دور نخواهد ماند و در پایان هرگاه به هدف از پیش تعیین شده در کارتان نزدیک شدید، از همان لحظه هدف بزرگ‌تری برای خود ترسیم کنید مثلاً ریاست اداره!
منبع : بیرتک


همچنین مشاهده کنید