دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۷ / Monday, 16 July, 2018

تهیه برنامه تبلیغات پیشبرد فروش


استفاده از تبليغات پيشبرد فروش خود مستلزم طى کردن مراحلى است. اين مراحل عبارتند از:
  تعيين اهداف
اهداف تبليغات پيشبرد فروش بسيار متنوع هستند. فروشندگان ممکن است از تبليغات پيشبرد مخصوص مصرف‌کننده براى افزايش فروش در کوتاه‌مدت يا دستيابى به سهم بازار در بلندمدت استفاده کنند. هدف، ممکن است برانگيختن مصرف‌کنندگان به آزمايش يک کالاى جديد باشد يا دام گستردن براى مصرف‌کنندگان کالاهاى رقبا يا تشويق مصرف‌کنندگان به خريد هرچه بيشتر در مرحله بلوغ کالا يا حفظ مشتريان وفادار و پاداش دادن به آنها. اهداف تبليغات پيشبردى تجارى شامل تشويق خرده‌فروشان به خريد کالاهاى جديد و افزايش موجودى جنسى آنها و وادار کردن آنها به تبليغ درباره کالا و اختصاص فضاى قفسه‌اى بيشتر و پيش‌خريد کالا است. اهداف تبليغات پيشبردى مخصوص فروشندگان نيز شامل جلب حمايت و پشتيبانى آنها از کالاهاى موجود يا جديد يا تشويق آنها به يافتن مشتريان جديد است.
به‌طور کلى از تبليغات پيشبرد فروش بايد براى ايجاد امتياز مصرف‌کننده استفاده شود. بدين معنا که اين تبليغات بايد جايگاه کالا در بازار را ارتقا داده و داراى پيام فروشى باشد که با انجام معامله نيز همراه گردد. در شرايط ايده‌آل، به‌جاى اين‌که هدف از تبليغات پيشبرد فروش، چرخش فورى و موقتى از يک مارک تجارى به مارک تجارى ديگر باشد بايد در مصرف‌کنندگان تقاضاى بلندمدت ايجاد کند. درصورتى‌که تبليغات پيشبرد فروش به دقت برنامه‌ريزى شده باشد، براى ايجاد امتياز مصرف‌کننده، تمام انواع ابزارهاى تبليغاتى آن از توان بالقوه‌اى برخوردار خواهند بود.
  تهيه برنامه تبليغات پيشبرد فروش
يک بازارياب براى تهيه يک برنامه کامل تبليغات پيشبرد فروش، بايد تصميمات ديگرى نيز اتخاذ کند، نخست درباره تعيين اندازه محرک؛ اگر قرار باشد برنامه با موفقيت قرين گردد از نظر اندازه به يک حداقل محرک نياز هست.يک محرک بزرگ‌تر، واکنش فروش بيشترى به همراه خواهد داشت. بعضى از مؤسسات بزرگ کالاهاى بسته‌بندى‌شده، مصرفي، داراى مدير تبليغات پيشبرد فروش هستند.اين مديران با مطالعه برنامه‌هاى گذشته پيشبردي، نوع محرک و اندازه آن را به مديران مارک‌هاى تجارى مختلف پيشنهاد مى‌دهند.
بازارياب بايد شرايط مشارکت را نيز تعيين کند. محرک را مى‌توان به همه افراد يا گروه‌هاى منتخب ارائه کرد. يک کالاى خاص تبليغاتى را مى‌توان فقط به کسانى داد که سر قوطى کالا را ارائه مى‌دهند. شرط‌بندى و قرعه‌کشى را نيز مى‌توان به بعضى از مناطق جغرافيايى يا وابستگان کارکنان يا افراد زير رده‌هاى سنى خاصى محدود کرد.در مرحله بعد، بازارياب بايد درباره نحوه پيشبرد و توزيع ابزارهاى تبليغاتى تصميم گيرد.
سرانجام، بازارياب بايد بودجه تبليغات پيشبرد فروش را نيز تعيين کند. اين بودجه را مى‌توان به دو روش مختلف تعيين کرد. اولين روش، بازارياب ابزارهاى مورد نياز را تعيين و آنگاه نسبت به برآورد هزينه آن اقدام مى‌کند. و روش دوم، که معمول‌تر است، اين است که درصدى از بودجه کل تبليغات پيشبرد فروش براى اين منظور در نظر گرفته شود. در يک بررسى معلوم شد که سه مشکل اساسى در مورد روشى که شرکت‌ها براى تعيين بودجه تبليغات پيشبرد فروش خود در پيش مى‌گيرند، وجود دارد. اول اين‌که تأثير برنامه در نظر گرفته نمى‌شود. دوم اين‌که شرکت‌ها معمولاً بدون تأمل همان بودجه اختصاصى سال قبل را به سال جارى تعميم مى‌دهند يا درصدى از فروش مورد انتظار را مدّنظر قرار مى‌دهند يا براى اين منظور به شيوه قابل تحمل ديگرى متوسل مى‌شوند. درصورتى‌که يک بودجه بايد براى تحقق اهداف مورد نظر تعيين شود. و سرانجام اين‌که، در بيشتر اوقات، بودجه تبليغات غيرشخصى و تبليغات پيشبرد فروش جداى از هم تهيه مى‌شوند.
  پيش‌آزمون و اجرا
هر وقت که لازم باشد ابزارهاى تبليغات پيشبرد فروش بايد مورد پيش‌آزمون قرار گيرند. هدف از پيش‌آزمون اين است که بررسى شود آيا اين ابزارها از نظر مقدار و اندازه مناسب و کافى هستند يا نه؟ على‌رغم اهميت پيش‌آزمون، اکثر اين ابزارها هيچ‌گاه قبل از اجراى برنامه مورد آزمايش قرار نمى‌گيرند. تقريباً ۷۰ درصد شرکت‌ها، ابزارهاى تبليغاتى پيشبرد فروش خود را قبل از اجرا آزمايش نمى‌کنند. به‌هرحال پيش‌آزمون ابزارهاى تبليغات مصرف‌کننده به زمان و هزينه چندانى نياز ندارد. مثلاً مى‌توان از مصرف‌کنندگان خواست تا ابزارهاى مختلف را درجه‌‌بندى يا طبقه‌بندى کنند. يا اين‌که اين ابزارها را مى‌توان در سطحى بسيار محدود و در مناطق جغرافيايى خاصى عملاً مورد آزمايش قرار داد.
شرکت‌ها بايد برنامه‌هاى اجرايى لازم را براى هر ابزار تبليغاتى تهيه کنند. اين برنامه بايد مشتمل بر مدت زمان تهيه و مدت زمان اجراى اين برنامه‌ها باشد. مدت زمان تهيه، مدت زمان لازم است براى تهيه يک برنامه قبل از اجراى آن و مدت زمان اجرا با آغاز برنامه شروع و با خاتمه برنامه پايان مى‌پذيرد.
  ارزيابى نتايج
ارزيابى نتايج حاصل از اجراى برنامه‌هاى تبليغات پيشبرد فروش نيز اهميت زيادى دارد. با اين وجود، بسيارى از شرکت‌ها زير بار اين مهم نمى‌روند. اگر هم تعداد معدودى دست به اين کار بزنند، کار انجام گرفته بيشتر تشريفاتى است. به‌هرحال براى انجام اين ارزيابي، توليدکنندگان از روش‌هاى مختلفى استفاده مى‌کنند.
متداول‌ترين روش براى ارزيابى اثرات تبليغات پيشبرد فروش، اندازه‌گيرى حجم فروش پيش از انجام برنامه، در طول انجام آن و پس از آن است.
تحقيق درباره مصرف‌کنندگان نشان خواهد داد که چه افرادى تحت تأثير برنامه تبليغات پيشبرد فروش از خود واکنش نشان داده‌اند و نيز اعمال آنها را هم پس از اجراى برنامه معلوم خواهد کرد. اين تحقيقات مى‌توانند اطلاعات لازم را دربارهٔ موارد زير ارائه کنند: تعداد افرادى که برنامه را به خاطر مى‌آورند، عقيده آنان نسبت به آن، تعداد افرادى که از فرصت فراهم شده استفاده کرده‌اند و همچنين تأثير برنامه بر خريد آنها. ارزيابى برنامه‌هاى تبليغات پيشبرد فروش از طريق انجام آزمايش‌ها نيز امکان‌پذير است، آزمايش‌هايى که در آنها عواملى نظير نوع و ارزش محرک مورد استفاده، طول برنامه و روش توزيع با هم تفاوت دارند.
مطالب مرتبط

کلمات در حال جستجو
تیم واترپولو نماینده اصفهان , شهرستان خنج , درگیری مرگبار , بمب گذاری لبنان , نشست خبری سفیر ایران , بليط , پویش ملی مبارزه با سرطان , سلاح‌های هسته‌ای , اجازه شوهر , شرایط فعلی ,

مقالات پربیننده امروز
اجتماعی , زنان , فمینیسم / سیر تکوینی فمنیسم در طول تاریخ ـ بخش اول , علم و زندگی , علوم انسانی , سیاسی / انتخابات مجلس شورای اسلامی , سیاسی , جهان , کشورها / بقای‌ ارزشهای‌ آمریکایی‌ فقط‌ با جنگ‌ ممکن‌ است‌ , اجتماعی , مشکلات و رفاه اجتماعی , اعتیاد / خشت‌زدن بر دریای‌ ذهن‌ , بانک اطلاعاتی کتاب / لبخند ملیح = Charming smile , بانک اطلاعاتی کتاب / زیارت عاشورا - دعای توسل - دعای نور - زیارت امین‌الله - زیارت ولی عصر در هر روز , موفقیت , زندگی , موفقیت / پیشنهادهای کتاب جیبی سوم , شخصیت‌ها , فرهنگی و هنری , شاعر / میر فارغی فارغی شیرازی , علمی و آموزشی , تکنولوژی , روبات / روبوت‌ها، انسان‌نماها , بانک اطلاعاتی گردشگری / میمند ، سی‌سخت ، بویراحمد(یاسوج) ,

برخی منابع مهم خبری
fardanews.com فردا نیوز , caffecinema.com کافه سینما , javanonline.ir روزنامه جوان , asriran.com عصرایران , alef.ir الف , https: نکست هالیدی , rasad.org رصد , yjc.ir باشگاه خبرنگاران , salamatnews.com سلامت نیوز , vista.ir وبگردی ,



وبگردی
کدام پسر روحانی سه تابعیتی است؟
کدام پسر روحانی سه تابعیتی است؟ - سرنوشت فرزند بزرگ حسن روحانی از جمله مواردی است که در سال‌های گذشته بارها مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ نیز یکی از وب‌سایت‌های اصولگرا مدعی بود که او به دنبال “شکست عشقی” دست به “خودکشی” زده است. بنا به ادعای برخی از رسانه‌های اصو‌لگرا، فرزند روحانی با کلت کمری پدر خودکشی کرد.
فیلم منزل محمود خاوری درکانادا
فیلم منزل محمود خاوری درکانادا - کاربران شبکه های اجتماعی فیلمی را منتشر کرده اند که گفته می شود مربوط به خانه مجلل محمود خاوری در کانادا است. صحت و سقم این قضیه هنوز تایید نشده است.
چرا آیت‌الله جنتی اینگونه فکر می‌کند؟
چرا آیت‌الله جنتی اینگونه فکر می‌کند؟ - احزاب و شخصیت‌ها - زندگی ساده آیت‌الله جنتی گرچه از ویژگی‌های مثبت شخصیت وی است اما نوع نگاهش به عرصه سیاسی و مصداق‌یابی های وی درخصوص افراد انقلابی انتقادهای زیادی را متوجه او می‌کند.
مائده هژبری و امیرحسین مقصودلو در استانبول
مائده هژبری و امیرحسین مقصودلو در استانبول - امیرحسین مقصودلو (تتلو) با انتشار عکسی از خودش و مائده هژبری، دختر نوجوانی که پس از اعتراف تلویزیونی اش معروف شد، از کنسرت مشترک در استانبول خبر داد.
واکنش فغانی به انتشار تصاویردست دادنش با داور زن برزیلی:کوچکترین اهمیتی برایم ندارد!
واکنش فغانی به انتشار تصاویردست دادنش با داور زن برزیلی:کوچکترین اهمیتی برایم ندارد! - تصاویر با شما سخن می گویند؛ تصاویری بی روتوش با سخنانی بی روتوش‌تر؛ می‌خواهیم با بخش خبری «فوتونیوز»، مقامات با شما بی روتوش و رودررو سخن بگویند. از این پس، عصرگاه هر روز با «فوتو نیوز» تابناک، حرف و سخن مقامات داخلی و خارجی را به عکس بی روتوش‌شان الصاق می‌کنیم، تا بهتر بدانیم چه کسی حرف زده و از چه سخن گفته است. کوتاه و مختصر؛ به احترام وقت شما و فرصتی که برای دانستن می‌گذارید.
اول مرگ بر ربا بعد مرگ برآمریکا
اول مرگ بر ربا بعد مرگ برآمریکا - صحبت های تامل برانگیز آیت الله رودباری درمورد ربا در کشور
مرد رو‌به‌روی مائده هژبری کیست؟
مرد رو‌به‌روی مائده هژبری کیست؟ - دختر بازداشت شده در بخشی از مصاحبه توضیح می‌دهد که صبح دستگیر شده و خانواده‌اش در جریان این موضوع قرار گرفته‌اند و این ادعا نشان می‌دهد تهیه فیلم اعترافات به فاصله یک صبح تا عصر انجام شده که خود نشان‌دهنده این است که برای متهم هنوز دادگاهی تشکیل نشده و جرمی به اثبات نرسیده ‌است.
فیلم | رامبد: دهنتو ببند، فرح‌بخش: دهنتو گِل بگیر!
فیلم | رامبد: دهنتو ببند، فرح‌بخش: دهنتو گِل بگیر! - پس از آنکه فیلم تازه محمدحسین فرح‌بخش در سالن‌های سینمای شهر تهران اکران نشد. احمدی مدیر سینماشهر که از قضا تهیه کننده برنامه خندوانه نیز هست و سوله مدیریت بحران شهر تهران در دوره تهیه کنندگی او به «خندوانه» اختصاص یافت، مانع از این اکران شده بود و همین مسئله واکنش فرح بخش را به دنبال داشت و او را رانت‌‎‌خوار خواند و پای رامبد جوان را به میان کشید.
شاخ‌های اینستاگرامی که نمی‌شناختیم
شاخ‌های اینستاگرامی که نمی‌شناختیم - یکی از دختران که به شدت مورد توجه قرار گرفته است مائده نام دارد. او از چهره‌های شناخته شده اینستاگرام است که ویدئو‌هایی از رقص هایش را در صفحه خود منتشر کرده است. او متولد سال 1380 است. به گفته خودش حدود 600هزار فالوئر دارد. او حالا با قرار وثیقه آزاد است.
تصادف سردار آزمون با پورشه اش (عکس)
تصادف سردار آزمون با پورشه اش (عکس) - سردار آزمون نیمه شب گذشته و در نزدیکی‌های صبح امروز با خودوری پورشه شخصی خود در محور نکا بهشهر پس از عبور از روستای کمیشان با تصادف زنجیره‌ای مواجه شد که در این حادثه خودروهای زیادی خسارت دیدند
فیلم | سرگذشت گنده‌لات تهران تا لحظه جان‌دادن در زندان (۱۴+)
فیلم | سرگذشت گنده‌لات تهران تا لحظه جان‌دادن در زندان (۱۴+) - فیلم - گزارشی کامل و کوتاه از سرگذشت وحید مرادی گنده‌لات تهران تا لحظه جان‌دادن در زندان را در ویدئوی زیر ببینید.
شوخی «عطاران» با «مدیری» در اکران فیلم هزارپا
شوخی «عطاران» با «مدیری» در اکران فیلم هزارپا - مراسم اکران خصوصی فیلم هزارپا با حضور هنرمندان و بازیگران این فیلم سینمایی شب گذشته 9 تیر 1397 در برج میلاد برگزار شد.
قصور تاریخی دولت
قصور تاریخی دولت - چه باید کرد؟ پرسشی که نوبخت پرسیده است، اما شاید به دنبال پاسخ آن نباشد. در شرایط کنونی دولت و حامیان اصلی آن در مظان این اتهام تاریخ قرار خواهند گرفت که چرا به دنبال طرح و پاسخ مهم‌ترین سوال شرایط بحرانی کنونی نرفتند.
تصاویر/ لمس "آزادی" در ورزشگاه آزادی
تصاویر/ لمس "آزادی" در ورزشگاه آزادی - مردم تهران برای اولین بار و برای تماشای مسابقه‌ی فوتبال ایران و اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۸ بهمراه خانواده‌های خود به ورزشگاه صدهزار نفری آزادی رفتند