پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

رژیم مایعات صاف شده


  جدول مقایسه وزن یا قد افراد در استخوان‌ بندی‌های مختلف (‌ارقام طبیعی برای مردها‌)
قد
Cm
استخوان بندی کوچک بر حسب
Kg (کیلوگرم)
استخوان بندی متوسط بر حسب
Kg (کیلوگرم)
استخوان بندی
بزرگ بر حسب
Kg (کیلوگرم)
۱۵۵ ۵۱ ۵۴ ۵۹
۱۵۷ ۵۲ ۵۶ ۶۰
۱۶۰ ۵۳ ۵۷ ۶۲
۱۶۳ ۵۵ ۵۸ ۶۳
۱۶۵ ۵۷ ۶۰ ۶۵
۱۶۷ ۵۸ ۶۲ ۶۷
۱۷۰ ۶۰ ۶۴ ۶۹
۱۷۲ ۶۲ ۶۶ ۷۰
۱۷۵ ۶۴ ۶۷ ۷۳
۱۷۷ ۶۶ ۷۰ ۷۵
۱۷۹ ۶۷ ۷۲ ۷۷
۱۸۳ ۶۹ ۷۳ ۷۹
۱۸۵ ۷۲ ۷۶ ۸۱
۱۸۸ ۷۳ ۷۸ ۸۵
۱۹۰ ۷۵ ۸۰ ۸۶
  جدول مقایسه وزن یا قد افراد در استخوان بندی‌های مختلف (ارقام طبیعی برای زنها)
قد
Cm
استخوان‌بندی کوچک بر حسب
Kg (کیلوگرم)
استخوان‌بندی متوسط بر حسب
Kg (کیلوگرم)
استخوان بندی بزرگ بر حسب
Kg (کیلوگرم)
۱۴۳ ۴۲ ۴۵ ۵۰
۱۴۴ ۴۳ ۴۶ ۵۱
۱۴۷ ۴۴ ۴۸ ۵۲
۱۵۲ ۴۶ ۴۹ ۵۳
۱۵۳ ۴۷ ۵۰ ۵۵
۱۵۵ ۴۸ ۵۲ ۵۶
۱۵۷ ۵۰ ۵۳ ۵۸
۱۶۰ ۵۱ ۵۵ ۶۰
۱۶۲ ۵۳ ۵۷ ۶۲
۱۶۳ ۵۵ ۵۹ ۶۳
۱۶۷ ۵۷ ۶۱ ۶۵
۱۷۰ ۵۸ ۶۲ ۶۷
۱۷۲ ۶۰ ۶۴ ۶۹
۱۷۴ ۶۲ ۶۶ ۷۱
۱۷۷ ۶۴ ۶۸ ۷۳
  رژیم غذائی نرم
صبحانه: آب میوه، چای شیرین، نان، شیر، ساعت ده صبح: شیر + میوه بیشتر به‌صورت کمپوت. ناهار: پوره گوشت، سبزیجات، سوپ صاف شده، ماست شیرین، میوه یک عدد به‌صورت کمپوت. ساعت چهار بعد از ظهر: شیر به‌صورت شیرین کمپوت، کمپوت. شام: سوپ، فرنی، پوره سبریجات، کمپوت. ساعت ده شب: شیر.
  رژیم مایعات صاف شده
صبحانه: آب میوه صاف شده، چای و قهوه با شکر.ساعت ده صبح: آب پرتقال یا آب لیمو شیرین صاف شده. ناهار: سوپ مرغ صاف شده، آب میوه تازه، چای با شکر. ساعت چهار بعد از ظهر: آب میوه. شام: سوپ (مرغ یا گوشت) صاف شده بدون چربی، آبلیمو تازه شیرین. ساعت ده شب: شربت آبلیمو.
  رژیم مایعات کامل
صبحانه: آب پرتقال یا لیمو شیرین، فرنی، شیر + کره، چای شیرین. ساعت ده صبح: آب میوه. ناهار: سوپ مرغ و سبزیجات پخته صاف شده، یک فنجان آب گوجه فرنگی یا آب سبزیجات، ماست شیرین، شیر برنج. ساعت چهار بعد از ظهر: شیر + تخم مرغ. شام: فرنی، ژله، ماست شیرین، آب میوه. ساعت ده شب: شیر+ تخم مرغ.ویتامین ث به افزایش دفاعی بدن از طریق خنثی کردن مواد سرطان زا کمک می‌کند. همچنین در اتصالات فیبروز بافت‌ها، همچنین در دیواره تومورها و محدود کردن گسترش سرطانی به سایر قسمت‌های بدن مؤثر است.
  هویج
هویج منبع مهم بتاکاروتن و الیاف می‌باشد که هر دو اینها کمک به جلوگیری از سرطان و حمله قلبی می‌کنند.‌میزان کلسترول در 5 نفر که سنین آنها بین 25- 41 سال بود و روزانه 30 گرم هویج خام مصرف می‌کردند اندازه‌گیری شده بعد از مدت سه هفته و دوباره این میزان کنترل شد و مشخص گردید که میزان کلسترول کاهش پیدا کرده است.‌از آنجائی که کلسترول زیاد یک عامل مهم در بیماری قلبی می باشد بنابراین هویج را دز صورت غذاهای خود قرار دهید. گروهی از محققین سوئدی اخیراً دلایل بیشتری برای استفاده از سبزیجات ریشه‌ای ارائه نمودند. آنها به این نتیجه رسیده‌اند که سبزیجات ریشه‌ای تأثیر به‌سزائی در کاهش میزان حمله‌های قلبی به‌خاطر پائین آوردن میزان کلسترول دارند. این تحقیقات مشخص کرد که 2 عامل مهم در بازسازی سلول‌های رگ نقش دارند که شامل (PAI‌) پلاسمینوژن اکتیوتور انهیبیتور و تیشو پلاسمینوژن آکتیوتور این دو ماده به‌طور کلی در بررسی‌ها نگهدارنده یکدیگرند.
ولی چند سال قبل محققین متوجه شدند که مردمی که دارای میزان بالائی از PAI باشند بیشتر مستعد ابتلا به حملات قلبی هستند. به‌نظر محققین سوئدی در دانشگاه تحقیقی بر روی 290 زن و مرد با میانگین سنی 60-30 از نظر میزان PAI-1 بر روی نوع غذا انجام داده نتیجه بررسی بسیار شگفت انگیز بود بیشتر سبزیجات ریشه‌ای مثل هویج که مورد استفاده مردم است بیشتر افزایش دهنده TPA و کمتر افزایش دهنده PAI بود. نتیجه بررسی‌های نشان می‌دهد که افرادی که 6 بار یا بیشتر از سبزیجات ریشه‌ای در هفته خام یا پخته استفاده می‌کنند کمتر دچار حملات قلبی می‌شوند.‌
در طول مدت بیش از 5 سال محققین غذای 287 زن را که سن آنها بین 32 تا 69 سال بود و مبتلا به بیماری قلبی بودند با گروه زنان مشابه مقایسه کردند و تفاوت مهمی بین دو گروه به‌دست آمد. بدین ترتیب که گروهی که از هویج استفاده می‌کردند نسبت به کسانی که کمتر از هویج استفاده می‌کردند شانس ابتلا به بیماری قلبی داشتند.‌بیماری قلبی اولین عامل مرگ در امریکا می‌باشد. برخی از مطالعات نشان می‌دهد که خوردن هویج کمک به جلوگیری از سرطان ریه و سایر سرطان‌ها می‌کند.‌
در یک مطالعه در مورد 3669 نفر مرد و زن در بلژیک مشخص شد که مصرف سبزیجات خطر ابتلا به سرطان کولون را کاهش می‌دهد و نیز سبزیجات با فیبر زیاد مثل هویج خطر ابتلا را 24% کاهش می‌دهد. طی بررسی انجام شده در دانشگاه آتن و Harvard School زنانی که هر روز از هویج خام استفاده می‌کنند 5 تا 8 بار کمتر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند با توجه به رشد سرطان سینه در امریکا جای خوشحالی است که مصرف هویج تازه نیز رو به ازدیاد است و امریکائی‌ها امروزه 23% بیشتر از هویج مصرف می‌کنند.
  موز
موز به خواب افرادی که دارای فشار خون بالائی هستند کمک می‌کند همچنین خطر حملات قلبی را کاهش می‌دهد.موز بهبود دهنده زخم مزمن معده و کاهش دهنده کلسترول می‌باشد. ماده معجزه آسا موجود که در موز سیستم گردش خون را تنظیم می‌کند پتاسیم است. به‌عنوان مثال در مطالعه 859 نفر مرد و زن که به‌وسیله دانشگاه Sandiago ‌‌کالیفرنیا و دانشگاه کمبریج انگلستان انجام شد تحقیقات نشان داد که افرادی که روزانه از غذائی که دارای پتاسیم بالائی هستند استفاده می‌کنند مثل موز 40% کمتر خطر ابتلا به حمله قلبی را دارند.
تحقیق دیگری نشان داد که کسانی که به‌طور روزانه به جیره غذائی خود پتاسیم اضافه می‌کنند ضمن اینکه از حملات قلبی جلوگیری می‌شود. بلکه باعث کاهش خون نیز می‌گردد. ‌اثر پتاسیم خیلی قوی است دانشمندان می‌گویند افزودن پتاسیم به غذای روزانه افراد باعث پائین آمدن فشار خون می‌شود و وقتی که پتاسیم را از جیره غذائی حذف می‌نمایند فشار خون بالا می‌رود. تحقیقاتی که در دانشگاه Temple فیلا دلفیا انجام شد نشان می‌دهد که حذف پتاسیم از غذای 12 نفر که فشار خون بالاتر داشتند بعد از 10 روز فشار خونشان بالاتر رفته است.
  چه مقدار پتاسیم باید به غذا افزود؟
بررسی که در دانشگاه Naples ایتالیا انجام شده نشان می‌دهد که 81 % افرادی که فشار خون بالائی دارند اگر از 3 الی 6 جیره غذائی که پتاسیم بالا دارند مثل موز استفاده کنند میزان دارو درمانی آنها به نصف و در بعضی‌ها کاملاً قطع گردیده است.


همچنین مشاهده کنید