پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

ماکارونی با قارچ و میگو


ـ مواد لازم:
ماکارونی: ۶۰۰ گرم
گوجه‌فرنگی: ۱۰۰۰ گرم
رب گوجه‌فرنگی: ۱ قاشق سوپ‌خوری
میگو تاره: ۲۵۰ گرم
کره: ۱۰۰ گرم
شکر: ۱ قاشق سوپ‌خوری
پیاز داغ عسلی: ۲ قاشق سوپ‌خوری
سیر: ۲ عدد
جعفری ساطوری شده: ۲ قاشق سوپ‌خوری
قارچ: ۲۵۰ گرم
نمک: قدری
فلفل: قدری
ـ طرز تهیه:
ظرف نسبتاً بزرگی را پر از آب می‌کنیم و برای هر بسته ماکارونی ۲ قاشق نمک در آب می‌ریزیم و بعد از جوش آمدن آب ماکارونی را در آن می‌ریزیم و یک دو قاشق روغن در آن می‌ریزیم و می‌گذاریم بجوشد تا مغز ماکارونی کاملاً نرم شود و زیاد له نشود ماکارونی را در آبکش می‌ریزیم و مقداری آب نیم گرم بر روی آن می‌دهیم تا لیزی و شوری آن گرفته شود.
در صورتی‌که بخواهیم اسپاگتی یا ماکارونی را قبلاً آماده کنیم، بعد از طبخ و ریختن آن در صافی آن را در ظرف آب سرد می‌ریزیم در این صورت اگر یکی دو روز هم بماند عیبی نخواهد کرد.
سپس ظرفی را آب می‌کنیم و می‌گذاریم جوش بیاید میگو‌ها را در آب جوش می‌اندازیم، کمی که نرم شد از روی آتش برمی‌داریم و در صافی می‌ریزیم پوست میگو را حتی‌المقدور می‌گیریم. در صورتی‌که میگو یخ زده باشد ابتدا می‌گذاریم باز شود بعد پوست می‌کنیم و در آب جوش یکی دو جوش می‌دهیم.
قارچ را خرد می‌کنیم و می‌شوئیم و با ۵۰ گرم کره سرخ می‌کنیم، رب گوجه فرنگی را در کمی آب حل می‌کنیم و پیاز سرخ شده را در ظرفی می‌ریزیم و روی آتش می‌گذاریم، رب گوجه فرنگی را با شکر داخل پیاز سرخ شده می‌ریزیم، سپس میگو و قارچ را داخل این سس می‌ریزیم و کمی به‌هم می‌زنیم.
پوست گوجه فرنگی را می‌گیریم (برای گرفتن پوست گوجه فرنگی آنها را در آب جوش می‌اندازیم و بلافاصله پوست آنها را می‌گیریم) گوشت گوجه فرنگی را قطعه قطعه کوچک می‌کنیم و تخم آنها را می‌گیریم. و داخل مایه قارچ و میگو می‌ریزیم و می‌گذاریم چند جوش بزند و کمی نمک و فلفل می‌زنیم، سپس ماکارونی را در ظرفی می‌ریزیم و ۵۰ گرم باقیمانده کره را روی ماکارونی قرار می‌دهیم و می‌گذاریم روی آتش تا کره آب شود.
ماکارونی را با سایر مواد مخلوط می‌کنیم و جعفری خرد شده را به آن اضافه می‌کنیم و در دیس می‌کشیم. اگر مطابق با مقدار مواد اولیه مصرف کنید غذا فوق برای ۶ نفر می‌باشد.


همچنین مشاهده کنید