سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

ژیگوی آب پز به طرز انگلیسی


  خوراک میگو
ـ مواد لازم:
پیاز: ۴ عدد
سیر: ۳ عدد
کره: ۴ قاشق سوپخوری
آب نارگیل: ۳ فنجان
زنجبیل: ۱ عدد
آرد سفید: ۱.۵ قاشق سوپخوری
نمک: ۱.۵ قاشق مربا خوری
سیب: ۲ عدد
کرفس خرد شده: ۱ فنجان
نارگیل: ۱ قاشق سوپخوری
گوجه فرنگی: ۳ عدد
شکر: ۱ قاشق سوپخوری
چاشنی هندی: ۱ قاشق سوپخوری
میگو تاره: ۷۰۰ گرم
فلفل: ۰.۲۵ قاشق مربا خوری
ـ طرز تهیه:
پیاز و سیر را در کره مختصری سرخ کنید و آب را به آن افزوده آن را قدری بجوشانید سپس گوجه فرنگی، سیب، کرفس، نارگیل و زنجبیل تازه به آن بیافزائید. اگر زنجبیل تازه در دسترس نبود می‌توان سه ربع قاشق چایخوری گرد زنجبیل مصرف کرد که در این صورت باید شکر و چاشنی و آرد و نمک و فلفل با آن مخلوط کنید. آن را رویش بریزید و همش بزنید و مدت ۴۰ دقیقه آن را بپزید تا سبزیجات پخته شود، میگوها را افزوده و مدت پنج دقیقه دیگر بپزید. خوراک آماده است آن را به همراه چلو به سر میز ببرید.
  خوراک مرغ به طرز ایتالیائی
ـ مواد لازم:
گوشت مرغ: ۲۰۰۰ گرم
پیاز: ۴ عدد
روغن زیتون: ۵ قاشق سوپخوری
رب گوجه فرنگی: ۱ فنجان
قارچ: ۱ فنجان
فلفل هندی: ۱ عدد
آرد سفید: ۰.۵ فنجان
سیر: ۱ عدد
فلفل: قدری
نمک: قدری
ـ طرز تهیه:
مرغ را قطعه قطعه کرده به آن، فلفل و نمک زده کمی در آرد بغلطانید سپس روغن را در کماجدان ریخته، مدت ده دقیقه قطعات مرغ را سرخ کنید به‌طوری که دو طرفش پخته شود. تخم‌های فلفل را بیرون آورده و آن را از طول بریده و پیاز و سیر و گوجه فرنگی مخلوطش کرده تمام موارد فوق را به جوجه اضافه کنید. سرپوش ظرف را گذاشته برای مدت چهل دقیقه غذا را آهسته هم بزنید. سپس قارچ‌ها را افزوده مجدداً برای مدت پانزده دقیقه هم بزنید همین که قارچ و گوشت مرغ نرم شد. آن را از روی آتش برداشته گرما گرم نوش جان کنید.
  خوراک ماهی آزاد
ـ مواد لازم:
ماهی آزاد: ۵۰۰ گرم
سیب زمینی: ۵۰۰ گرم
کره: قدری
لیمو ترش: ۴ عدد
سرکه: قدری
سبزی آش: قدری
نمک: قدری
ـ طرز تهیه:
قطعات دو سانتی‌متری ماهی آزاد را مدت پنج دقیقه در آب نمک و سرکه جوشانده آن را در دستمال تمیزی گذارده آبش را بگیرید و بدو طرفش کره بمالید و روی آتش ملایم سرخش کنید آنگاه قطعات مزبور را در ظرف چیده ما بین هر قطعه، حلقه‌ای لیمو ترش و سیب زمینی سرخ کرده بگذارید. ماهی فوق با سس بئارنز خیلی خوشمزه است.
  خوراک مرغابی
ـ مواد لازم:
گوشت مرغابی: ۱۲۰۰ گرم
پرتقال: ۱۰ گرم
کیوی: عدد
برنج: ۵۰ گرم
پیاز: ۱ گرم
نمک: قدری
ـ طرز تهیه:
سه عدد از پرتقال‌ها را پوست کنده آن را پر پر نموده مغز آنها را از پوست جدا کرده در شکم مرغابی جای دهید. سپس شکم مرغ را با یک چوب کبریت بدوزید و مقداری روغن در قابلمه ریخته مرغابی و پیاز را با آن سرخ کنید. و آب پنج عدد پرتقال یک لیوان آب گوشت و نمک و یک برگ بو در آن ریخته درش را ببندید و بگذارید خوب بپزد. موقع کشیدن، چلو و سس مرغابی را در قاب ریخته مرغابی را روی آن قرار داده و دو عدد پرتقال را حلقه حلقه بریده و هر یک از حلقه‌ها را از وسط نصف نموده دور قاب بچینید.
  مرغ بریان شده
ـ مواد لازم:
گوشت مرغ: ۹۰۰ گرم
تخم مرغ: ۳ عدد
پیاز: ۲ عدد
آرد سخاری: ۲ قاشق سوپخوری
جعفری ساطوری شده: ۱ فنجان
روغن: قدری
آب لیموترش: ۲ قاشق سوپخوری
نمک: قدری
ـ طرز تهیه:
مرغ پرکنده و تمیز شده را قطعه قطعه کرده با یک پیاز و مختصری آب جوش و جعفری و نمک در دیگ ریخته بپزید. همین که مرغ پخته شد آن را بیرون بیاورید و با دستمال خشک کنید و سه تخم مرغ و دو قاشق آرد سوخاری و دو قاشق آبلیمو را هم زده، به قطعات گوشت مرغ مالید و در روغن خیلی داغ سرخش کنید. موقع کشیدن آن را در وسط قاب گذارده در اطرافش سیب زمینی سرخ شده بچینید.
  ژیگوی آب پز به طرز انگلیسی
ـ مواد لازم:
گوشت گوسفند: ۵۰۰ گرم
هویج: ۳ عدد
پیاز: ۳ عدد
فلفل سیاه: ۶ عدد
سیب زمینی: ۳ عدد
شلغم: ۳ عدد
آب: ۵ لیتر
جعفری ساطوری شده: قدری
ترخون: قدری
نمک: قدری
ـ طرز تهیه:
مواد فوق را در آبجوش ریخته کمی بپزید. سپس نیم کیلو گوشت در آن ریخته درش را محکم ببندید و یگذارید زیر آتش ملایم بپزد. سیب زمینی آب پز و سس تند و شلغم پخته به آن اضافه نموده آن را سر سفره بیاورید.


همچنین مشاهده کنید