چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ / Wednesday, 20 February, 2019

کم کردن زنگ تلفن


  فشار به کف پا
در کف پا نقاطی وجود دارد که با فشار دادن به آنها، احساس آرامش خواهید کرد. گهگاهی این نقطه‌ها را با دست فشار دهید و احساس آرامش کنید.
  فشار توپ
فشردن یک توپ کوچک، تنش‌های عصبی‌ای را که در انگشتان و دست‌های شما متمرکز شده‌اند، خالی می‌کند.
  قدبلندی
فرض کنید، قد شما به‌قدری کوتاه است که فقط چند سانتیمتر از زمین فاصله دارد. بعد احساس کنید که در حال رشد هستید و ذره ذره قد می‌کشید. با این کار یک حس سبکی تمام بدن شما را فرا می‌گیرد.
  قدم اول
مهم‌ترین قدم برای رسیدن به آرامش در زمان انجام کار، آن هم در کوتاه‌ترین زمان و کم‌ترین مدت، این است که شما تصمیم بگیرید آرامش داشته باشید. پس از همین حالا تصمیم بگیرید.
  قدم زدن
وقتی نگرانی‌های شما زیادتر می‌شود، وقتی مشکلات شما را از پا می‌اندازد. کار خود را کنار بگذارید و به سرعت شروع کنید به قدم زدن.
  قهوه نخوردن
علی‌رغم فضای لذت‌بخشی که بیشتر وقت‌ها قهوه در آن فضا و محیط نوشیده می‌شود، این نوشیدنی محرک باعث می‌شود که تا ساعت‌ها بعد از مصرف آن، نگرانی‌های شما افزایش یابد. به‌جای قهوه یک مادهٔ بدون کافئین مانند چای جایگزین آن کنید.
  کار در آرامش
وقتی وانمود می‌کنید که شخصی آرامی هستید و خصوصیات یک فرد آرام را می‌پذیرید، خود را متقاعد می‌کنید که همیشه آرام باشید.
  کم کردن زنگ تلفن
صدای زنگ تلفن که گاه و بیگاه بلند می‌شود، ناخودآگاه اعصاب شما را خرد می‌کند. اگر نمی‌توانید تلفنی که صدای زنگ ملایمی دارد بخرید، لااقل، صدای زنگ تلقن خود را تا حد امکان کم کنید.
  کم‌حجمی کارها
اینکه بدانید، چه وقت از حجم کارهای اضافی و فعالیت‌های اجتماعی خود کم کنید، نشانهٔ این است که برای خوب کار کردن و پرکاری بیش از حد، تفاوت قائل هستید.
  گاهی فرار کردن
دنیای صنعتی امروز، شگفت‌انگیز و هیجان‌آور است، اما گاهی دور شدن از آن لازم است. هر چند وقت یک‌بار به مکان‌هائی غیرصنعتی و ساکت و آرام پناه ببرید.
  گرایش به‌ کارهای مثبت
کلمات خوب، تأثیر مثبتی بر احساسات شما می‌گذارند. اگر بتوانید حرف‌ها و افکار خوب را جایگزین انواع بد آن کنید، در یک چشم به هم زدن به آرامش می‌رسید.
  گرهٔ شل
کراوات‌ها ممکن است اثری بیشتر از محدویت فیزیکی به همراه بیاورند: ممکن است محدودیت احساسی و رفتاری نیز در برداشته باشند. یا گرهٔ کراوات خود را شل کنید و یا کراوات نزنید تا آرامش را احساس کنید.
  گل و گیاه
یک یا چند گلدان زیبا در اتاق کار، راهی طبیعی برای مقابله با عوارض دستگاه‌های الکترونیکی مانند فتوکپی و نور دستگاه مانیتور است.
  گیاه و طبیعت
گاهی حتی نگاه کوتاهی به طبیعت، فشار زندگی روزمره را در وجود شما از بین می‌برد. داشتن گلدان در خانه یا در محل کار، باغی خیالی را در ذهن شما تداعی می‌کند.
  لباس راحت
لباس‌های گشاد و راحت، احساس آرامش فیزیکی ایجاد می‌کنند و حتی راحت هم به‌نظر می‌رسند.
  لبخندزدن
یک لبخند ساده، محرکی تولید می‌کند که باعث تحریک مرکز لذت در مغز می‌شود. از لبخند‌زدن کمی پافراتر بگذارید و آن را به خنده تبدیل کنید. می‌بینید که اثر آن چند برابر می‌شود.
  لحظه‌ها
اگر ذهن خود را روی کار متمرکز کنید، آن کار هر قدر هم بی‌اهمیت باشد، متوجه می‌شوید که زمان به سرعت سپری می‌شود و شما از تلاش خود احساس رضایت می‌کنید. همیشه مسیری را بپیمائید که به آرامش منتهی شود.
  لذت از فشار عصبی
برخی فشارهای عصبی برای ما خوب هستند. مثل سوار شدن قطار وحشت، انتظار دریافت یک خبر خوش و به سرعت بالا رفتن از پلّه‌ها. برخی از این فشارها را به برنامهٔ روزانهٔ خود اضافه کنید. اینها به شما کمک می‌کنند تا آرامش خود را حفظ کنید.
  لمس ابروها
پس از گذراندن یک روز سخت، اثرات خستگی و نگرانی‌ها در ناحیهٔ صورت جمع می‌شوند. برای رهائی از این وضع، با نوک انگشتان خود ـ در حالی‌که به‌شدت فشار می‌دهید ـ از پیشانی تا پشت سر خود را لمس کنید.
  متمرکز کردن فکر
تمرکز یکی از بخش‌های اصلی آرامش است. با تمرکز بر هر چیز جزئی، می‌توانید افکار خود را آرام کنید. یک مأموریت، یک کار، یک صدا و یک مفهوم می‌تواند بهانهٔ خوبی برای تمرکز باشد. وقتی افکار شما آرام شد، خود به خود به آرامش هم رسیده‌اید.
  مخفیگاه دنج
جای به‌خصوصی پیدا کنید ـ اتاق یا گوشه‌ای ـ که در آن احساس آرامش و راحتی کنید. هر وقت به آرامش احتیاج پیدا کردید و به آنجا بروید و در آرامش بنشینید.
  مردمداری
روابط خوب اجتماعی، راه ساده و لذت‌بخشی است برای غلبه بر فشارهای روانی، به‌خصوص برای کاستن فشارهائی که از تنهائی و جدائی ناشی می‌شود. برای آرامش، بدون آنکه از کسی توقعی داشته باشید با مردم معاشرت کنید.
  مقابله با محرک‌ها
می‌دانیم که محرک‌های مختلف با اعصاب ما بازی می‌کنند، پس با وجود این همه محرک ما نمی‌توانیم آرامش داشته باشیم؛ ولی می‌توانیم ورزش کنیم، چای بنوشیم و غذاهای سالم بخوریم تا به کمک آنها بتوانیم با محرک‌ها مقابله کنیم و به آرامش برسیم.
  مقابله با نورهای زیان‌آور
چراغ‌های برق، تلوزیون، رایانه و لامپ‌های فلورسنت، همگی تنش عصبی ایجاد می‌کنند. تا جائی که می‌توانید در برابر این نورهای مزاحم قرار نگیرید و تجهیزات الکترونیکی دیگری را جایگزین آنها کنید، مانند ژنراتوری با یون یا تجزیه‌گر.
  میوه خوردن
به‌جای غذای مختصری که به زحمت درست می‌شود، میوه بخورید تا در طول روز احساس آرامش بیشتری بکنید.
  نفس آرام
تنفس آرام و عمیق، عامل همهٔ پیروزی‌ها در هنرهای رزمی، تئاتر و رسیدن به آرامش است. عمیق و آرام نفس بکشید و به صدای هر نفسی که می‌آید و می‌رود گوش کنید. به این ترتیب آرامش پیدا خواهید کرد.
  نقطهٔ آرامش
در دو طرف استخوان بینی نقطه‌ای وجود دارد که به نقطهٔ 'آرامش' معروف است. آن نقطه‌ها و دور چشمان خود را به آرامی بمالید و ببینید که فشار روانی چگونه از بین می‌رود.
  نکات مهم
ببینید چه چیز در زندگی شما مهم است. پول، مقام، موقعیت، خانواده، روابط، و براساس آن، زندگی را الویت‌بندی کنید. پس از آن، دیگر در انجام کارهای روزانه نگران چیزهائی بی‌اهمیت نخواهید بود.
  نکته مهم در کار
برای داشتن آرامش در محیط کار، چیزی مهم‌تر از این نیست که بدانید، چه کاری را باید انجام دهید. باید بتوانید دربارهٔ کار خود سؤال کنید، آن را برنامه‌ریزی و تکرار کنید. به این ترتیب می‌بینید، بر کارهای خود کنترل دارید.
  نگاه به یک سال گذشته
اگر می‌خواهید اهمیت مشکلات امروز خود را بدانید، فرض کنید که اگر چند سال بعد، به این مشکلات نگاه کنید، تا چه اندازه مهم خواهند بود.
  نگرانی به موقع
نگرانی همیشه برای آینده است. پس اگر به مسائل کنونی کاملاً توجه داشته باشید، نه تنها احساس آرامش بیشتری می‌کنید، بلکه در آینده با تسلط بیشتری با مسائل مواجه خواهید شد.
  نوشیدن آب
خیلی بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید به آب احتیاج دارید، پس آب بنوشید. نوشیدن آب نه تنها به حفظ سلامتی شما کمک می‌کند، بلکه در ایجاد احساس آرامش نیز مؤثر است.
  واگذاری کار به دیگران
اگر احساس می‌کنید که نمی‌توانید بعضی کارها را کامل کنید، آن را به‌عهدهٔ دیگران بگذارید و تنها در حد توانائی خود کار کنید. در این صورت به رضایت و آرامش می‌رسید.
  ورزش کردن
اگر به‌طور مرتب ورزش کنید، بهتر می‌توانید خود را با شرایط مختلف سازگار کنید و ورزش به شما آرامش، سلامتی و رضایت بیشتری می‌بخشد.
  ویتامین ث
سعی کنید، بیشتر غذاهائی بخورید که ویتامین ث داشته باشد. مثل بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات. اینگونه غذاها نه تنها برای سلامتی شما مفید هستند، بلکه بر ذهن شما هم اثر مثبت می‌گذارند و به آرامش شما کمک می‌کنند.
  ویتامین‌ها
ویتامین‌های E ،C ،A و بعضی از ویتامین‌های B، با به‌عبارتی ضد اکسیدانت‌ها، خاصیت شفابخش و ضد سالخوردگی دارند و در ضمن آرامبخش نیز هستند. ویتامین‌های ضد اکسیدانت، ویتامین‌هائی هستند که به مواد دیگر افزوده می‌شوند تا از تخریب مواد به‌وسیلهٔ اکسیژن در بدن جلوگیری کنند و یا دوام آن مواد را بیشتر کنند.
  هیچ کاری نکنید
گهگاهی لازم است که کاری نکنید و کاری نداشته باشید. وقتی در این حالت قرار گرفتید، می‌توانید فکر خود را به آرامش متمرکز کنید.
  یواش
می‌توانید با آرام کردن حرکات خود، کم کردن سرعت سخن گفتن یا میزان تنفس‌ خود به آرامش برسید.
مطالب مرتبط

کلمات در حال جستجو
چرا روزه بگیریم , مرد قد بلند هندی , سالن ورزشی علیدخت بجنورد , طلیعه , گروه های فلسطینی , سرهنگ رضا دولتشاهی , رسول همتی , یادواره شهدای غواص , رئیس کرسی آموزش الکترونیک یونسکو , کاپیتان سابق استقلال ,

مقالات پربیننده امروز
سیاسی , جهان , سرزمین‌های اشغالی ـ فلسطین / زنان استشهادی , بانک اطلاعاتی کتاب / رخ , بانک اطلاعاتی گردشگری / دره ییلاقی هفتاو میشخاص «هفت آب» ، روستای جعفرآباد ، ایلام , علمی و آموزشی , علم و دانش , توسعه‌ و رشد علم / سه دهه افتخارآفرینی در علم و دانش , بانک اطلاعاتی کتاب / من هو الصدیق؟ و من هی الصدیقه؟ , بانک اطلاعاتی کتاب / مدیریت ورزش: مبانی و کلیات مدیریت , بانک اطلاعاتی کتاب / راهنما و کاربرد Matlab 6.5 & Simulink , علمی و آموزشی , دانستنیها , حیوانات / بر بال آلباتروزها , بانک اطلاعاتی کتاب / حلیه القرآن: آموزش تجوید قرآن به روایت حفص از عاصم (سطح 1) , بانک اطلاعاتی کتاب / دریاچه آبی رنگ ,

برخی منابع مهم خبری
aftabnews.ir آفتاب نیوز , entekhab.ir انتخاب , rooznamehsaba.ir روزنامه صبا , taraznews.com تراز نیوز , armandaily.ir روزنامه آرمان , ebtekarnews.com روزنامه ابتکار , navad.net روزنامه نود , parsnews.com پارس نیوز , plus.ir تی وی پلاس , khorasannews.com روزنامه خراسان ,



وبگردی
آقای روحانی! نمی دانید یا تجاهل می کنید؟ /  کاری زشت که به مردم بگوئید کالا ارزان است اما شما نمیتوانید بخرید ولی همسایه میخرد
آقای روحانی! نمی دانید یا تجاهل می کنید؟ / کاری زشت که به مردم بگوئید کالا ارزان است اما شما نمیتوانید بخرید ولی همسایه میخرد - اخیراً رئیس جمهور حسن روحانی در توضیح علت قاچاق گفته است: علت قاچاق ارزانی است، وقتی جنسی در داخل ارزان است و در خارج گران، خود به خود قاچاق آن به خارج صورت می گیرد. به عنوان مثال چون الان گوشت در عراق گران تر از ایران است، از کشورمان به آنجا قاچاق می شود. درباره قاچاق بنزین نیز همین موضوع مصداق دارد.
راز میتوانیم موشک و نمیتوانیم خودرو در اقتصاد است
راز میتوانیم موشک و نمیتوانیم خودرو در اقتصاد است - مشکل تولید فقط به سطح فناوری مربوط نیست. ما می‌توانیم یک وسیله و کالای باکیفیت بالا را تولید کنیم، ولی با قیمت بسیار گران که خریداری نخواهد داشت. در واقع اگر بتوانیم چنین کالایی را وارد کنیم در مقایسه با تولید آن به شدت به‌صرفه است. ولی در جریان تولید موشک با وضعیت دیگری مواجهیم. اول اینکه موشک را بدون قید و شرط نمی‌فروشند یا برخی کشور‌ها به دلایل امنیتی علاقه ندارند که در تامین نیازشان به این کالا‌ها…
جمهوری اسلامی عمق حکمرانی اقتصادی ندارد
جمهوری اسلامی عمق حکمرانی اقتصادی ندارد - برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شب گذشته با حضور عادل پیغامی اقتصاددان و سیداحسان خاندوزی عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.
داستان قالیچۀ حضرت سلیمان و سامانۀ نیما
داستان قالیچۀ حضرت سلیمان و سامانۀ نیما - ساز و کاری که بانک مرکزی تحت عنوان نیما برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات اندیشیده اند و با خوارشماری صادر کنندگان با تجربه و خوشنام و بی اعتنائی به نظرات معقول و دلسوزانۀ آنان به راهی خطرآفرین پا گذاشته، بی تردید محکوم به ناکامی است و پیامدهای ناگوار آن، که در درجۀ اول از دست دادن بازارهای صادراتی دیرینه است، به راحتی قابل جبران نخواهد بود.
پژو 206 دولت روحانی 72 میلیون تومان
پژو 206 دولت روحانی 72 میلیون تومان - در حالی که طی روزهای اخیر افزایش عجیب قیمت خودرو، بازار خرید و فروش را زمین گیر کرده و شرایطی ویژه بر این بازار حاکم کرده است، خودروسازان از امروز، ساعت ۱۰ صبح طرح ویژه پیش فروش فوری خودرو را با قول تحویل خودروها طی سی روز آغاز کرده‌اند.
کپی‌برداری «عین‌به‌عین»
کپی‌برداری «عین‌به‌عین» - انتظار می‌رفت که علیخانی هم در قسمت اول برنامه «عصرجدید» به کپی بودن «عین‌به‌عین» برنامه‌اش و شباهت آن با برنامه مشهور «گات تلنت‌ آمریکایی» اشاره کند و در مقایسه‌ای از ویژگی‌های احتمالاً متفاوت نسخه ایرانی این برنامه بگوید؛ علیخانی اما ترجیح داد در این زمینه حرفی نزند!
اشتباه جالب در مراسم استقبال از رئیس جمهور در هرمزگان
اشتباه جالب در مراسم استقبال از رئیس جمهور در هرمزگان - مراسم استقبال از رئیس جمهور در سفر به استان هرمزگان.
توزیع عجیب کیک 40 سالگی انقلاب توسط یک روحانی!
توزیع عجیب کیک 40 سالگی انقلاب توسط یک روحانی! - در ویدیویی که در فضای مجازی داغ شده شاهد پخش کیک 40 سالگی جمهوری اسلامی
ادامه‌ی سکوت ضرغامی درباره‌ی انتقال آرشیو صداوسیما به شبکه من و تو
ادامه‌ی سکوت ضرغامی درباره‌ی انتقال آرشیو صداوسیما به شبکه من و تو - چند سالی است از جمله روزهای اخیر که با نزدیک شدن به مقاطعی از جمله دهه‌ی فجر، شبکه‌های تلویزیونی فارسی خارج کشور مانند بی‌بی‌سی و من‌وتو مستندهایی از زمان انقلاب پخش می‌کنند که جزو آرشیو صداوسیما بوده است ولی تا امروز مشخص نشده است که چطور و توسط چه کسانی به دست آنها رسیده است؟
اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر
اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر - مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر شامگاه دوشنبه در برج میلاد برگزار شد.
جنجال شبیه‌سازی بیعت امام و همافران ارتش توسط علم‌الهدی در مشهد
جنجال شبیه‌سازی بیعت امام و همافران ارتش توسط علم‌الهدی در مشهد - دیدار و سلام نظامی فرماندهان نیروی هوایی ارتش به سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد انتقادهایی را در پی داشته است.
ازدواج الهام حمیدی + تصاویر
ازدواج الهام حمیدی + تصاویر - الهام حمیدی بازیگر پرکار این روز‌های سینما و تلویزیون با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرامش خبر ازدواجش را به صورت رسمی اعلام کرد اما هویت همسرش را فاش نکرد.
عکس/ کشف حجاب در تهران!
عکس/ کشف حجاب در تهران! - حجت الاسلام حمید رسایی عکسی در کنار یک زن بی حجاب از حضور در برنامه‌ای با عنوان «اعلام همبستگی با ملت ونزوئلا» در تهران منتشر کرده است.