پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا
جریان مخاطبان
يکى از دلايل عملى تلاشهاى موجود براى توصيف و طبقهبندى محتواى رسانهها از دلمشغولى مدام برنامهريزان رسانهاى (به ويژه تلويزيون) براى جذب و حفظ مخاطبان نشأت مىگيرد. همانگونه که وبستر ذکر کرده، سه مسآله متفاوت در رابطه با جريان مخاطبان تلويزيونى مطرح مىشود. مسأله اول ميراثبَرى است - يعنى انتقال بخشى از مخاطبان يک برنامه به برنامه بلافاصله بعد از آن. مسأله دوم تماشاى پىدرپى است - يعنى ميزانى که دستهاى از مخاطبان قسمتهاى مختلف يک سريال يا مجموعه را در روزها و هفتههاى متوالى تماشا مىکنند. مسأله سوم نيز به وفادارى به کانال مربوط مىشود - يعنى ميزانى که مخاطبان برنامههاى پىدرپى و نامتجانس يک کانال خاص را مىبينند. هر يک از سه نوع فوق شيوهاى را به برنامهريزان تلويزيون ارائه مىدهد تا از طريق آن بتوانند مخاطبان بيشترى را جذب و حفظ کنند. در مورد ساير رسانهها هم مىتوان سؤالهايى مشابه - به خصوص در مورد وفادارى - طرح کرد. | |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران اسرائیل حمله ایران به اسرائیل آمریکا گشت ارشاد سفر استانی ارتش جمهوری اسلامی ایران ایران و اسرائیل دولت وعده صادق جنگ ایران و اسرائیل جنگ
سیل قوه قضاییه قتل هواشناسی تهران کنکور سیلاب شهرداری تهران سازمان هواشناسی پلیس وزارت بهداشت محیط زیست
قیمت خودرو قیمت دلار خودرو تورم قیمت طلا بازار خودرو ایران خودرو حقوق بازنشستگان بانک مرکزی بورس دلار قیمت سکه
تلویزیون احسان علیخانی تبلیغات فضای مجازی سینمای ایران کتاب سریال تئاتر موسیقی دفاع مقدس ژیلا صادقی سینما
دانشگاه تهران دانشگاه آزاد اسلامی
رژیم صهیونیستی عملیات وعده صادق غزه فلسطین جنگ غزه روسیه چین حماس اسراییل طوفان الاقصی لبنان حسین امیرعبداللهیان
فوتبال پرسپولیس لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید استقلال منچسترسیتی بارسلونا بازی لیگ برتر کشتی فرنگی تراکتور پاری سن ژرمن
بانک سامسونگ هوش مصنوعی تلگرام اپل وزیر ارتباطات عیسی زارع پور ناسا ایرانسل توییتر
سلامت استرس چاقی پزشک دیابت درمان و آموزش پزشکی سلامت روان زوال عقل