شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا
ویژگیهای دبیران دوره متوسطه(۲)
- از ياري، همکارى و راهنمائى مدير مدرسه حداکثر بهره را گيرد و با معلمان، دبيران راهنما، مشاوران مدرسه به تبادلنظر بپردازد و از ارشاد و راهنمائى آنان بهموقع استفاده کند. |
- با خانوادهٔ دانشآموزان در تماس است و آنان را در جريان ويژگىها و چگونگى وضع تحصيلى فرزندان خود قرار دهد و به پيشنهادهاى منطقى آنان توجه کند. |
- در کلاس درس با طرح سؤالات ارزنده و جالب خود، دقت شاگردان را برانگيزد و آنان را به اظهارنظر در جوابهاى داده شده تشويق کند. |
- دانشآموزان در کلاس او فعّال هستند و نقشهاى متعددى را برعهده دارند. |
- به دوره کردن دروس گذشته اهتمام ورزد و در رفع موارد مبهم بکوشد. |
- دانشآموزان را به يافتن راهحلهاى تازه غير از آنچه خود مىگويد تشويق کند و به ابتکار و خلاقيت آنان ارزش گذارد. |
- اسير کتابهاى درسى نباشد، بلکه کتاب درسى را موافق طرح درسى خود بهکار گيرد. |
- باانصاف است و تبعيض روا ندارد. |
- بدون تأخير در کلاس حاضر شود و کلاس را زودتر از موقع تعطيل نکند. |
- به درست گفتن و درس نوشتن و درست راه رفتن و درست نشستن شاگردان توجه دارد و سعى کند تا به مهارت آنان در تندنويسي، تندخوانى و صامتخوانى کمک کند. |
- به کار معلمى علاقهمند است و سعى دارد دانشآموزان را به پذيرش اين نقش در آينده به تناسب استعداد ترغيب کند. |
- سعى دارد در تدريس همواره از روش خاص و واحدى استفاده نکند، بلکه روشهاى مختلف تدريس را بهخوبى بشناسد و به تناسب موقعيت از آنها استفاده کند. |
- به الگو بودن شخصيت معلم معتقد است؛ از اينرو سعى کند از همه نظر براى شاگردان الگوى مناسبى باشد. |
- در بهکارگيرى و استفاده از انواع مواد آموزشى و کمک آموزشى و وسايل کارگاهى و آزمايشگاهى مهارت دارد. |
- بين دانشآموزان رقابت سالم برقرار کند. |
- در برقرارى انضباط آزادانه در کلاس معتقد است و رفتارى جدى دارد؛ از اينرو ضمن کنترل کلاس به دانشآموزان در طرح سؤال، اظهارنظر و غيره آزادى دهد و مقررات خشک و افراطى را از کلاس دور کند. |
- با اجراء فعاليتهاى گروهى و مشارکت شاگردان در امور آموزشى و پرورشى و ادارهٔ کلاس، احساس همکارى و روحيهٔ تعاون را در آنان تقويت کند و بدين وسيله به رشد اجتماعى دانشآموزان کمک کند. |
دبيران دورهٔ متوسطه از طرق مختلفى تربيت و تأمين مىشوند؛(در سال تحصيلى ۱۳۷۸-۱۳۷۷، تعداد کل شاغلان دورهٔ متوسطه و دورهٔ پيشدانشگاهى ۲۲۰۸۳ نفر بودهاند که ۸۲/۷۱ درصد آنا ن داراى مدرک ليسانس و بالاتر بودهاند. ۷۹/۴۳ درصد کارکنان اين دوره را زنان تشکيل مىدادهاند.)از جمله: |
- تحصيل در دانشگاههاى تربيتمعلم و استفاده از قانونهاى تربيتمعلم. |
- تحصيل در دانشکدههاى روانشناسى و علومتربيتى دانشگاههاى کشور. |
- تحصيل در دانشگاه آزاد اسلامى و دانشگاههاى ديگر کشور. |
- تحصيل در مراکز عالى ضمن خدمت فرهنگيان. |
- گذراندن دوره آموزش قبل از خدمت براى دارندگان مدارک تحصيلى ليسانس و بالاتر رشتههاى مختلف تحصيلى. |
همچنین مشاهده کنید
- تعیین دوباره شاخه یا رشته تحصیلی
- اهمیت دوره متوسطه
- برنامههای درسی دوره متوسطه و پیشدانشگاهی(۲)
- تاریخچه
- برنامههای درسی دوره متوسطه و پیشدانشگاهی
- ملاکهای هدایت تحصیلی
- ویژگیهای دبیران دوره متوسطه
- اهداف دوره متوسطه
- تغییر شاخه، رشته در دورهٔ متوسطه
- انواع مدارس متوسطه
- راهنمای تحصیلی در دوره متوسطه و ضوابط انتخاب رشته
- طرح جدید دوره متوسطه
- مشاوران دوره متوسطه
- ویژگیهای دانشآموزان دوره متوسطه
- ویژگیهای دبیران دوره متوسطه(۲)
- ساختار دورههای متوسطه پیشدانشگاهی و کاردانی پیوسته
- ضوابط مربوط به نمرات درسی رشتهها و شاخههای مختلف
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
اسرائیل ایران اصفهان انفجار ایران و اسرائیل استان اصفهان حمله ایران به اسرائیل حجاب حسین امیرعبداللهیان ارتش جمهوری اسلامی ایران وعده صادق جنگ ایران و اسرائیل
فراجا طرح نور پلیس سیل تهران هواشناسی قتل فضای مجازی قوه قضاییه سیلاب شهرداری تهران سازمان هواشناسی
بانک مرکزی قیمت خودرو چین فرودگاه قیمت طلا دولت خودرو بازار خودرو قیمت دلار ایران خودرو حقوق بازنشستگان قیمت سکه
تلویزیون سینمای ایران احسان علیخانی کتاب دفاع مقدس موسیقی تئاتر
اینترنت
رژیم صهیونیستی فلسطین غزه آمریکا جنگ غزه سازمان ملل روسیه امیرعبداللهیان شورای امنیت حماس اسراییل ترکیه
استقلال فوتبال شمس آذر قزوین پرسپولیس باشگاه استقلال لیگ برتر صنعت نفت آبادان لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید بازی بارسلونا لیگ برتر فوتبال ایران
هوش مصنوعی گوگل تلگرام فناوری سامسونگ ناسا اپل وزیر ارتباطات عیسی زارع پور
خواب گیاهان دارویی