جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

گیاه‌خواری


در سال‌هاى اخير تعداد افرادى که به شکلى از رژيم غذائى گياه‌خوارى پيروى مى‌کنند، افزايش يافته است. تعداد گياه‌خواران در آمريکا حدود ۷ ميليون نفر است. علاوه بر افزايش تعداد گياه‌خواران، انگيزه‌ها و انواع رژيم‌هاى گياه‌خوارى که از آن پيروى مى‌کنند، تنوع بيشترى يافته است. دلايل پيروى يک فرد از رژيم گياه‌خوارى مى‌تواند مذهب يا به دليل مخالفت با کشتن حيوانات باشد.
برخى ديگر نگران خلوص و طبيعى بودن منابع غذائى و مايل به ارتقاء و حفظ سلامت بدن هستند. در بسيارى از مناطق دنيا جوامع به‌طور کامل يا نسبى به‌دليل فقر يا عدم دسترسى به منابع حيوانى گياه‌خوار هستند. در کشورهاى غنى و پيشرفته‌تر، اين حالت کمتر اتفاق مى‌افتد. در عوض مردم خود رژيم گياه‌خوارى را انتخاب مى‌کنند. هزينه رژيم گياه‌خوارى تفاوت قابل ملاحظه‌اى با هزينه يک رژيم غذائى حاوى گوشت ندارد.
گياه‌خواران در مناطق مختلف دنيا به‌طور گسترده و قابل توجهى حضور دارند، بنابراين شما فرصت مناسبى براى ارائه مراقبت‌هاى تغذيه‌اى به گياه‌خواران را خواهيد داشت. از اين‌رو شناخت و درک انواع رژيم‌هاى گياه‌خوارى و مزايا و مضرات آنها و کسب مهارت‌هاى لازم براى برنامه‌ريزى و تنظيم رژيم غذائى و مشاوره با اين بيماران اهميت دارد.


همچنین مشاهده کنید