چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا
تمرکز
رشد بنگاهها و ادغام در درون صنعت سفر و جهانگردى موجب افزايش ميزان تمرکز در اين صنعت مىشود. بهعبارت ديگر، توليد بهطور روز افزونى به بنگاههاى کمترى منحصر مىشود. اين پديده را تنها مىتوان در متن اقتصاد هر کشور اندازهگيرى کرد. البته در مبحث ديگرى نقش شرکتهاى چند مليتى در تمرکز جهانى صنعت سفر و جهانگردى مورد بررسى قرار خواهد گرفت. |
در آينده ميزان تمرکز در هر يک از بخشهاى سفر و جهانگردى به دو عامل متضاد دلبستگى خواهد داشت. عامل اول، تقاضاى مستمر برخى بازارهاى جهانگردى براى تجربهها و محصولات نو است. اين عامل مايه توسعه و بقاء بنگاههاى بيشتر و متنوعتر خواهد بود و بنابراين، سبب کاهش نرخ تمرکز خواهد شد. عامل دوم، تکنولوژى است که در بخش سفر و جهانگردى غالباً سرمايههاى بزرگى را مىطلبد و کارآئى در کاربرد آن به بازارهاى انبوه نياز دارد و موجب ادغام و تشکيل بنگاههاى بزرگ بهويژه، در مسافرت هوائى و خدمات غير شخصى (بازاريابى و اطلاعرساني، بيمهٔ سفر، روشهاى پرداخت مخارج جهانگردي) خواهد شد. بىگمان، اين فعاليتها متمرکزتر خواهد شد. |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران رهبر انقلاب کارگران سریلانکا حجاب پاکستان مجلس شورای اسلامی دولت رئیسی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دولت سیزدهم
تهران شهرداری تهران سیل کنکور هواشناسی فراجا پلیس سلامت فضای مجازی قتل قوه قضاییه وزارت بهداشت
قیمت خودرو خودرو قیمت دلار قیمت طلا بازار خودرو دلار بانک مرکزی ایران خودرو بورس سایپا تورم قیمت سکه
ترانه علیدوستی تلویزیون سریال تئاتر شعر سینمای ایران کتاب رادیو مهران مدیری سینما انقلاب اسلامی فیلم سینمایی
همراه اول ناسا کنکور ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه آمریکا فلسطین جنگ غزه روسیه چین اتحادیه اروپا عملیات وعده صادق ترکیه طوفان الاقصی
پرسپولیس فوتبال استقلال باشگاه استقلال فوتسال باشگاه پرسپولیس بازی تراکتور تیم ملی فوتسال ایران رئال مادرید بارسلونا لیگ برتر
هوش مصنوعی فیلترینگ وزیر ارتباطات تسلا عیسی زارع پور فناوری تبلیغات ایلان ماسک اپل نخبگان دوربین مایکروسافت
سلامت روان داروخانه دوش گرفتن کاهش وزن افسردگی یبوست