پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

عملیات تشریفات ورود و خروج اتباع ایرانی و غیر ایرانی به منطقه


با عنايت به اينکه از تصويب بندر به بوشهر به‌عنوان منطقه ويژه اقتصادى بيش از چند ماهى نمى‌گذرد، لذا سرمايه‌گذاران و توليدکنندگان در حال بررسى و شناخت ويژگى‌ها و تسهيلات منطقه جهت سرمايه‌گذارى سودآور مى‌باشند. در اين راستا شرکت‌هائى نيز با مراجعه به مديريت منطقه ويژه و مذاکرات در خصوص چگونگى و ايجاد تأسيسات و امکانات مخصوص جهت پردازش و توليد کالا در منطقه مى‌باشد.
ضمناً تاکنون شرکت شيمى منبع خاور ميانه با سرمايه‌گذارى بيش از ده ميليارد ريال در حال احداث و راه‌اندازى مخازن ذخيره‌سازى و واحد اختلاط و توليد مواد افزودنى روغن موتور مورد نياز کشور را با جذب سرمايه‌گذارى خارجى تا سقف پنج ميليون دلار (بدون انتقال ارز) مى‌باشند.
تشکيلات ادارى و سازمان‌هاى مستقر در منطقه ويژه بندر بوشهر:
با عنايت به سابقه بندر بوشهر به‌عنوان يکى از بنادر تجارى ايران و تصويب طرح منطقه ويژه اقتصادى بندر بوشهر، همچنين ديدگاه‌هاى مثبت مسئولين بندر در جهت کاهش بروکراسى ادارى و تسهيل در امر صادرات و واردات، تلاش مستمرى جهت نزديکى ارگان‌هاى مرتبط با امر صادرات و واردات صورت گرفت که از ثمرات آن ايجاد مرکز خدمات صادرات جهت بهبود سرعت و سهولت در امر صادرات مى‌باشد.
به‌طور کلى در منطقه ويژه ارگان‌هاى ذيل به‌طور مستمر فعاليت دارند:
- گمرک
- قرنطينه (نباتى و حيوانى)
- اداره استاندارد
- بانک (ملى و صادرات)
- اداره گذرنامه
- بيمه
- شرکت‌هاى تخليه و بارگيرى
- شرکت‌هاى فنى و خدماتى
- مرکز خدمات صادرات به شکل One Window که متشکل از بندر، گمرک، قرنطينه، بانک، گذرنامه، بيمه، استاندارد، و خدمات جنبى مى‌باشد.


همچنین مشاهده کنید