پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

هتل‌های شرکت‌ بازرگانی کیش


- خدمات انباردارى:
شرکت بازرگانى کيش داراى ده دستگاه انبار سوله ۱۲۰۰ متر مربعى و ۲۴ واحد انبارهاى ۵۰ مترى و ۷۰ مترى و ۱۲۰ واحد انبار کوچک اختصاصى در جنب بندرگاه کيش مى‌باشد که به‌صورت اختصاصى يا عمومى به تجار و بازرگانان کيش اجاره داده مى‌شود.
اين شرکت همچنين ۱۲ باب انبار سوله ۱۲۰۰ متر مربعى در دست احداث دارد که پس از تکميل به‌صورت اختصاصى اجاره داده مى‌شود.
- صدور کارت بازرگانى:
صدور کارت بازرگانى در کيش به عهده شرکت بازرگانى کيش است.
در کيش دو نوع کارت بازرگانى صادر مى‌شود.
۱. کارت واردات عام = اين کارت فقط به غرفه‌داران و صاحبان واحدهاى تجارى کيش داده مى‌شود. دارندگان اين کارت مى‌توانند کليه کالاهاى مجاز را به جزيره وارد نمايد.
۲.کارت واردات خاص = اين کارت فقط به سرمايه‌گذاران جزيره در رشته‌هاى غيربازرگانى از قبيل ساختماني، هتلداري، سياحتى و توليدى داده مى‌شود.
دارندگان اين نوع کارت مى‌توانند کالاهاى مورد نياز واحد خود را مستقيماً به جزيره وارد نمايند.
  واحدهاى تجارى و دفاتر نمايندگى شرکت بازرگانى کيش
شرکت بازرگانى کيش از طريق واحدهاى تجارى و دفاتر نمايندگى خود مستقيماً در عرصه تجارت منطقه حضور فعال دارد.
از جمله واحدهاى تجارى اين شرکت مى‌توان به موارد زير اشاره نمود:
۱. فروشگاه شماره يک شرکت بازرگانى کيش: واقع در فاز شمالى بازار فرانسه. در اين فروشگاه که توسط شرکت بازرگانى اداره مى‌شود انواع محصولات به مشتريان عرضه مى‌گردد.
۲. فروشگاه شماره ۲ (آب‌نما): واقع در محوطه وسط بازار فرانسه که مستقيماً توسط شرکت اداره مى‌شود و در آن انواع محصولات از قبيل لوازم صوتى و تصويرى و لوازم خانگى عرضه مى‌گردد.
۳. فروشگاه شماره ۳ شرکت بازرگانى کيش: که اخيراً در بازار جديدالتأسيس ونوس افتتاح گرديد و در آن انواع کالاها عرضه مى‌شود.
۴. دفتر نمايندگى شرکت بازرگانى کيش در دبي: اين دفتر اولين دفتر نمايندگى شکرت بازرگانى کيش در خارج از کشور است و وظيفه آن تأمين کالاهاى مورد نياز سازمان منطقه آزاد کيش و شرکت‌هاى تابعه و همچنين اراهئه خدمات بازرگانى به تجار و بازرگانان کيش است.
  فعاليت‌هاى توليدى شرکت بازرگانى کيش
- شرکت دريائى پوشاک کيش
شرکت توليدى پوشاک که با مشارکت بازرگانى کيش و بخش خصوصى اداره مى‌شود در سال ۱۳۶۹ تأسيس و در سال ۱۳۷۱ به بهره‌بردارى رسيده است.
اين شرکت داراى ۱۳۵۰ متر مربع زيربنا و دو سالن اصلى (جمعاً حدود ۳۲۰ متر مربع)، ساختمان اداري، خوابگاه، کارکنان، مسجد، رستوران، آشپزخانه، سرويس‌هاى بهداشتى و ... مى‌باشد.
شرکت توليدى درياى پوشاک کيش با ۳۲ دستگاه چرخ سنگين و ۴۰ دستگاه چرخ نيمه سنگين، دو دستگاه پرس بخار همراه با ديگر دستگاه‌هاى شستشوى جين (سنگ شور و آب شور) ظرفيت توليد روزانه ۳۰۰۰ دست کت و شلوار و پيراهن مردانه و لباس‌‌هاى زنانه را دارد.
برخوردارى از تسهيلات منطقه آزاد در امر توليد از قبيل حذف مقررات دست و پاگير ادارى و واردات مواد اوليه و ماشين‌آلات مورد نياز و صدور کالا با استفاده از معافيت‌هاى مالياتى و عوارض گمرکى به درياى پوشاک کيش اين امکان را داده است که بهترين انواع پوشاک را با قيمتى مناسب به بازار عرضه نمايد. بعضى از اقلام توليدى اين شرکت از نظر کيفيت و قيمت قابليت رقابت با کالاهاى مشابه خارجى را دارد و حدود ۴۰% از توليدات آن به‌صورت مستقيم و غيرمسقيم به کشورهاى منطقه و جمهورى‌هاى تازه استقلال يافته صادر مى‌شود.
  هتل‌هاى شرکت‌ بازرگانى کيش
- هتل شايان:
هتل شايان با دويست اتاق، سوئيت‌هاى متعدد، اتاق‌هاى دوبلکس، ويلاهاى شيک و مدرن، سالن‌هاى متعدد کنفرانس مجهز به امکانات صوتى و تصويرى جهت برگزارى نشست‌ها و سمينارهاى علمى و فرهنگى و سالن‌هاى ورزشى مجهز به سونا و جکوزى و... بزرگترين هتل کيش است.
در داخل هتل دو رستوران مجهز به زيباى نسيم و شمبلير با انواع غذاها و يک کافى شاپ آرام و دلپذير که به‌صورت شبانه روزى دائر مى‌‌باشد، به مسافران هتل و ديگر مهمانان سرويس مى‌دهند.
در اين هتل سرويس‌هاى ويژه ادارى نيز براى مهمانان در نظر گرفته شده است، هتل شايان با ساحل اختصاصي، فضاى سبز چشم‌نواز و معمارى ويژه خويش همه زيبائى‌ها و جذابيت‌هاى کيش را يکجا در خود جمع کرده است. هتل شايان متعلق به سازمان منطقه آزاد کيش و در اجاره شرکت بازرگانى کيش مى‌باشد.
- هتل تابان:
هتل تابان با ۲۰۰ اتاق و انواع سرويس‌ها و خدمات جانبى از جمله پروژه‌هاى در دست احداث شرکت بازرگانى کيش است. اين هتل که حدود ۴۰% از مراحل ساخت آن تا شهريورماه سال ۷۶ به پايان رسيده است، در جنب بازار مرجان واقع شده است و طبق برنامه‌ريزى‌هاى انجام شده در اوائل سالل ۱۳۷۸ به بهره‌بردارى مى‌‌رسد.
  ساير خدمات شرکت بازرگانى کيش
۱. پرواز ساها:
از طريق همکارى شرکت بازرگانى کيش و شرکت هواپيمائى ساها روزانه دو پرواز بين کيش و تهران انجام مى‌شود.
اين اقدام شرکت بازرگانى به‌منظور تقويت خطوط هوائى کيش صورت گرفته است. فروش بليط اين پروازها در دفاتر فروش کيش واقع در جنب پارک هنگام صورت مى‌گيرد.
۲. توزيه گاز مايع:
شرکت بازرگانى کيش به‌منظور تأمين بخشى از گاز مايع مورد نياز جزيره با شرکت البرز گاز مشارکت نموده است. توزيع گاز توسط شرکت البرز گاز و زير نظر شرکت بازرگانى صورت مى‌گيرد.
۳. سفر دريائى با کشتى تندرو و زيباى نگين:
از طريق همکارى شرکت بازرگانى کيش و شرکت کشتيرانى والفجر ۸ سفرهاى منظم دريائى با کشتى تندرو و زيباى نگين بين جزيره کيش و بندر لنگه برقرار شده است.
۴. صرافى کيش:
نخستين شعبه صرافى کيش توسط شرکت بازرگانى کيش در هتل شايان دائر گرديده است. در اين صرافى خدمات خريد و فروش ارز براساس نرخ روز به متقاضيان ارائه مى‌گردد.


همچنین مشاهده کنید