پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

مراکز بهداشت و درمان


سازمان منطقه آزاد کيش طرح عظيمى را جهت احداث يک مرکز پزشکى بين‌المللى در دست اجراء دارد. اين طرح شامل يک بيمارستان دويست تخت‌خوابه فوق تخصصي، کلينيک خانواده با سرويس‌هاى چکاپ ساليانه، دانشکده پزشکي، خوابگاه، کتابخانه‌هاى متعدد، مراکز فرهنگى و چندين زمين ورزش است.
در مجاورت بيمارستان احداث يک هتل بسيار مجهز و سيصد دستگاه ويلا جهت پذيرائى از پزشکان، بيماران و همراهان آنها پيش‌بينى شده است.
به عقيده کارشناسان سازمان، هم‌اکنون چه در داخل کشور و چه در خارج کشور و چه در کشورهاى منطقه خليج فارس تقاضاى زيادى براى بهره‌مندى از خدمات تخصصى پزشکى و درمانى وجود دارد و بسيارى از متقاضيان چنين خدماتى مايل هستند که دوره انجام معاينات و کنترل‌هاى پزشکى را در محيطى آرام و سالم با هوائى پاکيزه و دلپذير بگذرانند.
افتتاح مرکز پزشکى بين‌المللى کيش که پيش‌بينى مى‌شود در سال ۱۳۸۰ به بهره‌بردارى برسد موجب اعتبار هرچه بيشتر جزيره و تقويت صنعت توريسم در کيش خواهد شد.
عمليات ساختمانى اين مرکز که حدود ۱۶۰۰۰ متر مربع زيربنا و ۳۰،۰۰۰ متر مربع محوطه‌سازى دارد زير نظر شرکت مهندسى و عمران کيش انجام مى‌شود. در مورد اداره اين بيمارستان و دانشکده پزشکى و تأمين کادر پزشکى آن با پزشکان متخصص کشورمان و همچنين با پزشکان متخصص در رده‌هاى بسيار بالا در چند کشور اروپائى و پزشکان ايرانى مقيم خارج کشور مذاکراتى صورت گرفته است که بسيارى از آنها از اين طرح به‌طور جدى استقبال و آمادگى خود را جهت هر نوع همکارى اعلام کرده‌اند.


همچنین مشاهده کنید