پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

محصولات


شترمرغ‌ها پرندگانى هستند که کاربردهاى زيادى دارند. در زمينه توليد مصنوعات چرمى با کيفيت بالا و در ساخت کيف و کفش‌هاى تجملاتي، پوست شترمرغ خواستاران زيادى دارد. پرهاى منحصر‌به‌فرد شترمرغ در البسهٔ بانوان، به‌کار رفته و به‌طور گسترده‌اى در لباس‌هاى نمايشى استفاده مى‌شود. کيفيت عالى گوشت شترمرغ با فيله گاو مقايسه بوده و جهت تهيه غذاهاى دلپذير بالائى قرار گرفته و نظر غذاشناسان خبره را به‌خود جلب کرده است.
تخم‌هاى شترمرغ براى مصارف غير از جوجه‌کشى نيز به‌کار مى‌رود. تخم شترمرغ از نظر طعم و خصوصيات کاملاً معادل تخم‌مرغ بوده و به همان روش‌هاى متداول طبخ مى‌شود.
پوستهٔ تخم شترمرغ نيز با توجه به ضخامت و شباهت‌هاى آن به جنس چيني، به‌وسيله نقاشى و حکاکى برروى آن قابل تبديل به اشياء هنرى است.
درآمد کشاورزان آفريقاى جنوبى از توليدات نهائى شترمرغ در شکل ۴ نمايش داده شده است. بر طبق اين نمودار منبع اصلى درآمد حاصله از پرورش شترمرغ مربوط به پر، چرم و گوشت اين حيوان مى‌باشد. بخشى که به‌عنوان توليدات ديگر مطرح شده است اساساً شامل درآمد حاصل از جمعيت توريست‌ها است. بديهى است در مورد کشورهاى ديگرى غير از آفريقاى جنوبي، معمولاً فروش گله‌هاى پرورشى منبع عمده درآمد را تشکيل مى‌دهد.


همچنین مشاهده کنید